2018’de Europa Universalis IV

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Firebolt EU4 ekibindeki ürün şefi görevinden ve 2018 için Paradox’un eklenti politikasından bahsediyor.

Herkese merhabalar, umuyoruz ki yılbaşı tatiliniz güzel geçmiştir. Hepinize EU4 ekibi olarak güzel bir yıl, şans ve bol miktarda eğlence diliyoruz. Geçtiğimiz geliştirici günlüğünde Fogbound’un da bahsettiği üzere oyuna gelecek yeni şeylerden bahsetmek için sabırsızlanıyoruz, eğer bu günlükte bu unsurlara dair bilgi bekliyorsanız ne yazık ki yanlış yerdesiniz, o görevi haftaya günlük yazacak olan DDRJake’e bırakacağım. Bu günlükte önümüzdeki yıl içerisinde EU4 ekibi olarak kendimizi nasıl organize ettiğimizden sözedeceğiz.

Ürün Şefi Ne Yapar?

EU4 ekibinde benim görevim ekip üyelerinin ihtiyaç duyduğu kaynakları elde ettiğinden emin olup size ortaya çıkarabileceğimiz “en iyi” oyunu bir ürün olarak sunmak. EU4 üzerinden konuşursak bir ürün ekibimiz mevcut bu ekipte oyun direktörü DDRJake, proje şefi milenss ve marketing şefi bulunuyor. Yaptığımız toplantılarda aylık ve yıllık olmak üzere ne yapmamız gerektiğini tartışıyoruz.

Oyun direktörünün görevi eklentilerin temasını belirlemek, proje şefi bu temadaki eklentini hazırlamak ve marketing şefi bu eklentiyi nasıl satacağımızı bulmak. Ben ise o eklentinin bütçesinden sorumluyum.

Genellikle önümüzdeki 12 ay için her zaman bir planımız oluyor, bunun yanı sıra oyun için uzun vadeli vizyonumuz bulunuyor.

Bu planlarda şunlar önemli:

  • Oyuna eklenecek içerik (hangi eklenti neye odaklanmalı)
  • Bu içeriği eklemek için kimlerin gerektiği (programcılar/tasarımcılar/qa vs)
  • Marketing açısından bu eklentinin ne zaman çıkmasının daha uygun olduğu (benzer türdeki oyunların çıkış tarihiyle kesişmemeli, indirimlere denk gelmeli vs)
  • Ve hepsinden sonra olayın “iş” yönü.

Tüm bunları tamamladıktan sonra olayın bütçe yönüne geliyoruz ve belli öngörülerde bulunup bu öngörüyü tutturacak hedefler oluşturuyoruz. Eğer bu hedefleri başarıyla tutturabilirsek herhangi bir revizyon yapmamız gerekmiyor, eğer tutturamazsak bu sefer yönetimden daha fazla kaynak talep etmemiz gerekiyor.

Sonsuz zamana ve paraya sahip olduğumuz bir evrende yapılan taleplerin hepsine evet derdim, ancak kimi zaman bazı şeyler elinizde olmayabiliyor ve bu durumda kafa kafaya verip en iyi çıkar yolun ne olduğunu kararlaştırmak gerekiyor.

kOZEjW.png
“Bir sonraki eklentide buraya odaklanmalıyız”

2018’de Europa Universalis IV

Europa Universalis IV’te bu zamana kadarki en yüksek oynanış rakamlarına sahip olduğumuz için minnettarız, eğer ki bu devamlı desteğiniz ve geridönüşleriniz olmasa şu anda bu günlüğü yazıyor olmazdık. Wikipedia’mızı kontrol ettim ve bu yazılan zannediyorum EU4 için yazılmış 244. geliştirici günlüğü. Tekrardan tüm oyuncularımıza yeri geldiğinde övgüleri yeri geldiğinde yaptıkları eleştirileri için teşekkür ediyoruz. 2018’deki amacımız arkadaşlarınız ve toplulukla paylaşabileceğiniz daha çok eğlenceli ve heyecanlı anlar oluşturmak.

2017 bizim için oldukça meşgul geçti, 3 eklenti çıkarttık: Mandate of Heaven, Third Rome ve Cradle of Civilization, bunların yanı sıra 2 yama çıkarttık Hungary ve Japan. Her ne kadar iyi satsa da, insanlar en çok Third Rome’a şüpheyle yaklaştı çünkü diğer eklentilerden farklı yönleri vardı. Belki de bu farklı yönleri topluluğa yeterli bir şekilde açıklayamadık, asıl eklentilerden ayrıştırmak için isminin başına Immersion Pack ibaresi ekledik ve diğer eklentilerden daha ucuz bir fiyat verdik.

Peki neden bu şekilde yeni bir eklenti türü ortaya çıkartmak istedik? Bildiğiniz üzere EU4 artık 4. yılında ve bazıları “oyuna artık ne eklenebilir ki” diye düşünüyor, biz oyunun hala geliştirilebilecek, tazelenebilecek veya daha fazla detaylandırılabilecek yönleri olduğunu düşünüyoruz.

Peki Third Rome Immersion Pack’in amacı neydi? Bu eklentiyle size belli bir alana odaklanan ve bu bölgedeki oynanışı geliştiren, yeni ülkelerle oynamanızı, yeni stratejiler denemenizi teşvik eden bir eklenti çıkartmak istedik. Bu tarz eklentilerin daha genel anlamda herkes için ilgi çekici olmayabileceğini biliyoruz, bu büyük eklentiler oyun mekaniklerine komplike değişikliklerde bulunuyor ve hazırlanması çok daha uzun sürüyor.

z0Qn4R.png
Immerse yourself! (immersion pack’teki immerse kelimesinin suya dalmak anlamına gelmesiyle alakalı kelime oyunu)

Third Rome’un çıkışından öğrendiğimiz bir şey, ürettiğimiz içeriklerin oyunun geneline etki etmesinin gerektiği. Örneğin Immersion Pack belli bir alana odaklansa da, o alanda bir oyun oynadıktan sonra başka bir yerde oyun açtığınızda o Immersion Pack’ten bazı şeyler elde etmelisiniz. Her ne kadar öncelikli içerik belli bir ülkeye ve bölgeye odaklansa da, ana mekanikten seçtiğiniz herhangi bir ülkede yararlanabilmelisiniz.

Peki niye Immersion Packlerden bu kadar çok bahsediyorum? Çünkü 2018 yılında belli bölgelere veya konsepte odaklanan çeşitli Immersion Pack’ler çıkartmayı planlıyoruz. Bu büyük eklentiler çıkartmayacağımız anlamına gelmiyor, yine o şekilde büyük eklentiler göreceksiniz. Ancak örneğin önümüzdeki eklenti bir Immersion Pack olacak, hangi ülkelere veya bölgeye odaklanacak diye düşünüyorsanız verebileceğim yegane bilgi en çok oynanan ülkelerden birine odaklanıyor ve Avrupa’da yer alıyor. Eminim ki DDRJake haftaya sizlerle daha çok bilgi paylaşacaktır.

Son olarak herkese tekrardan güzel bir yıl ve iyi oyunlar diliyorum.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV