XCOM 2’den İlk İzlenimler

XCOM 2’ye dair yapılabilecek en iyi tespit oyunun ‘uzaylılardan ve ölüm’den ibaret olduğu. Enemy Unknown oynamış olanlar bilir, oyunda bir karakterinizi kaybetmenin hissiyatı başka hiçbir şeyde yok. Bu o kadar sevip hatta annenizin adını verdiğiniz zırhlı karakter olabilir veya onsuz yapamayacağından emin olduğunuz ve o sebeple japon balığınızın adını verdiğiniz sniper karakter olabilir. Bu karakterleri kaybetmenin yarattığı his XCOM oyun serisini özetliyor.

Enemy Unknown ve onun eklentisi Enemy Within fazlasıyla iyi bir hikayeye ve oynanışa sahip oyunlardı. Bunda özellikle oyuncunun duygusal olarak oyuna kendisini katmasının etkisi var. XCOM 2 ise bu hususu daha da derinleştirecek şekilde değişiklikler yapmış, artık daha farklı oluşturulmuş haritalara sahip olabildiğiniz gibi karakterinizi de customize edebiliyorsunuz. Yani annenizin adını verdiğiniz karakterin gerçekten annenize benzeme olasılığı var.

Ancak şunu belirtmek isterim, 2 saatlik oynama süremde ne herhangi bir karakteri customize ettim ne de onlara isim verdim. Bu tarz bir bağ kurmak oyunu sadece 2 saat oynayacağım önceden belliyse benim için bir hayli zor. Ancak yine de oyunun bu kısmını çok etkileyici bulduğumu söyleyebilirim. Firaxis oyuna önceki XCOM oyunlarından farklı birçok mekanik eklemiş ancak XCOM 2’nin hala Enemy Unknown’un devam oyunu olduğunu söylemek mümkün.

Oyuna başladıktan sonra New India’da bir Grey Ops görevi bitirdim. Oyun içerisindeki görevim saklanmış bir direniş bilgisayarını hacklemekti ancak o kadar basit olmadı çünkü ne hikmetse bu bilgisayar bir yerlerde ‘saklanmış’tı. Şansıma bilgisayarın bulunduğu yerin etrafı Viper olarak da bilinen devasa sürüngenlerle doluydu. XCOM 2 ‘de takımlar her maç öncesi kaydediliyor, dolayısıyla saldırı düzenlerken kendinizi stres altında hissetmiyorsunuz. Düşmanın görüş alanına girmediğiniz müddetçe ve herhangi bir silah kullanmadıysanız takımınız haritada gizli bir şekilde hareket edebiliyor.

Oyun içerisinde herhangi bir zaman limiti bulunmadığı müddetçe stres yapabileceğiniz hiçbir şey yok. Bilgisayarı hacklemek için network’ten atılmam öncesinde sadece 8 turum vardı. Takımımda 2 yeni sınıftan karakterler bulunuyordu, bunlar Specialist ve Ranger. Bunların yanı sıra eski karakterlerden Grenaider, Rookie ve Sharpshooter’a sahiptim. Sharpshooter Enemy Unknown’deki Sniper sınıfının yeni hali. Viper’ı haritada tespit ettikten sonra takımımı doğru yerlere konuşlandırdım ve Viper’a ateş açıp tüm karakterlerimin işlerini yapmasını izledim. İlk vuruşu Sharpshooter yaptıktan sonra takımın geri karakterleri diğer askerlere odaklandılar.

Savaş hala yüzdelerle belirleniyor, bu Viper’ın işi bitmiş durumda.

Yeni karakterler bir hayli ilginç. Ranger karakterimde silah olarak taarruz tüfeği bulunuyordu ancak yakın dövüşte daha etkili olduğunu söyleyebilirim ve pantolonunda sakladığı bıçağı çıkarttığında karşısında kimse duramaz. Specialist’in ise kendi robotu bulunuyor, bu robot hem savaş esnasında hem de destek anlamında kullanılabiliyor. Bu robot, daha doğrusu ismini kullanmak gerekirse Gremlin, etrafta bulunan diğer robot düşmanları hackleyebiliyor. Destek olarak ise genel olarak sağlığınızı arttıran şeyler kullanıyor. Tabi ki geliştirmeler sonucu yüksek seviyelerde neler yapabileceğini kim bilebilir? XCOM 2 karakterleri itibariyle uygulayabileceğiniz birçok strateji içeriyor.

Overwatch XCOM 2’de önceki oyunlardan daha farklı bir şekilde işliyor. Eskiden tüm takım üyeleri aynı anda aynı düşmana ateş açarken artık bu eylem sırayla gerçekleşiyor, bu da 3 adet üst seviye takım üyesinin bir tane düşük seviye düşmana tüm mermisini boşaltmamasını sağlıyor. Eski sistem biraz sıkıntılıydı ve hatta oyuncuların birçoğu bunu oyun hatası olarak nitelendiriyordu.

Oyunu stres açısından rahatlatan özelliklerden bahsettikten sonra sizlere bir de oyunda stres yapabileceğiniz şeylerden bahsedelim. İlginçtir, 2 saatlik oynama deneyimim esnasında loot sistemi bana büyük sıkıntılar yaşattı. Lootlar rastgele bir şekilde çıkıyor ve bu lootları hızlı bir şekilde almanız lazım çünkü uzun süre yerde beklemiyorlar. Bu olayı gözümün önünde bir loot kaybolana kadar farketmedim.

Hack fazlasıyla riskli bir iş.

Eğer lootları toplayabilirseniz farklı silah geliştirmeleri veya takımınızın üyeleri için oyunun sonuna kadar etkili olacak çeşitli bufflar kazanabilirsiniz. (+2 mobility +1 health gibi). Aynı zamanda hacking vb. yetenekler kazanabilirsiniz. Hackleme işleminde başarısız olmak büyük sorunlara yol açabilir.

2 saatlik oyunum sonrası XCOM 2 ‘nin serinin ondan önce gelen oyunlarında bulunan tüm iyi noktaları barındırdığını söyleyebilirim, bunun yanı sıra eklenen yeni içerikler oyunu daha da ileriye taşıyıp özellikle tekrar tekrar oynanabilir hale getiriyor. XCOM 2 modcuları için Firaxis 50 gb’lik bir alan da ayırmış durumda, dolayısıyla yapımcı şirketin bu oyunun uzunca bir süre oynanmasını istediğini buradan anlayabiliyorsunuz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV