Stellaris’te Robot İmparatorlukları

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward, robot imparatorluklarını tanıtıyor.

Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Stellaris’in yeni hikaye paketi Synthetic Dawn’ı geçtiğimiz günlerde duyurduk. Bu eklenti Robot İmparatorluklarına odaklanıyor ve bu günlükte de bu robot imparatorluklarından bahsedeceğiz. Bu eklentinin veya bu eklentiyle birlikte çıkacak olan 1.8 yamasının ne zaman çıkacağına dair elimizde halen herhangi bir tarih olmadığını hatırlatalım.

Robot İmparatorlukları

İsminden de anlayabileceğiniz üzere, Synthetic Dawn eklentisi oyunda biyolojik zincirlerden çoktan kurtulmuş bir robot medeniyeti ile oynayabilmenizi sağlayacak. Robot İmparatorluklarını bir bakıma hivemind ülkelere benzetebilirsiniz, bu robotlar zaman içerisinde yaratıcılarına karşı üstün gelmişler ve kendi uygarlıklarını koymuşlar. Sentetik Yükselişten farklı olarak bu ülkedeki robotlar ülkedeki insanların bilinçlerini robotlara yüklemesiyle oluşmuyorlar, bu ülkedeki robotlar tek bir ağ üzerinde yapıya sahip. Robot İmparatorlukları tıpkı hivemindlarda da kullanılabildiği gibi Gestalt Consciousness özelliğine sahip, bunun dışında fraksiyonlarla uğraşmamak, mutluluk seviyesine sahip olmamak gibi hivemindlara benzer farklı özellikler içeriyorlar ancak çeşitli farklılıkları da sözkonusu.

3q5ZV5.png

Robot İmparatorluklar yeni “Robot” tür biçimine ve kendilerine has portre setlerine sahip. Toplamda 12 yeni portre planlanıyor, bu portreler mevcut diğer kategoriler için farklılıklar içerecek örneğin mantar botlar, kuş botlar ve bunun dışında çeşitli görevlere göre belirlenmiş portreler olacak örneğin işçi botlar veya savaş botları. Eklentiyi satın alanlar aynı zamanda robotları için özel traitler ve oyunun gidişatına ciddi bir şekilde etki edebilen 3 civic başta olmak üzere çeşitli yeni civic’lere erişebilecek.

Sıradan robot imparatorlukları tamamen belli bir ağda birbirine bağlanmış dronelardan oluşacak (bazı civicler için bu durum farklılık gösterebilir). Bu droneların kaynak harcayarak tıpkı robot nüfuslar gibi üretilmeleri gerekiyor. Robot şablonları teknolojisi açıldıktan sonra bu dronelarda farklı modeller oluşturabilirsiniz. Bu nüfusların herhangi bir şekilde yemek ihtiyacı yok ancak bakım maliyeti olarak enerji harcıyorlar. Organik nüfuslar robot imparatorluklarında yaşayamazlar ve imparatorlukta bulunmaları durumunda göç ettirilmeleri veya yokedilmeleri gerekir. Robotlar Grid Amalgamation adında özel bir ‘yoketme’ yöntemine sahiptir, bu yöntem nüfusu ortalama bir hızda yokederken, yokedilen nüfustan yüksek miktarda enerji elde ederler. Robot oldukları için, robot imparatorluklarının liderleri yaşlılıktan ölmez, ancak çeşitli sebeplerden ‘ölmelerine’ sebep olabilecek şeyler yaşayabilirler veya kırılabilirler. Buna benzer olarak robot nüfuslar robot imparatorluğunun sınırları dışında işe yaramaz, zaman içerisinde bozulur ve yokolurlar.

RPAZvZ.png

pWA3DJ.png

Bahsettiğimiz gibi robot imparatorluklarının oynanışa etki eden 3 civic’i mevcut. Bu civiclerden birini seçmeniz durumunda diğerini seçemezsiniz.

Yokediciler

Yokediciler, zamanında yaratıcıları tarafından bir savunma sistemi olarak kurulup, bu sistemin kapatılmaya çalışılması esnasında kararı doğru bulmayarak yaratıcılarıyla zıt düşmüş bir imparatorluk türü. Yaratıcılarıyla giriştikleri savaş sonrasında yaratıcılarını yokettiler. Yokedicilerin bildiği tek şey savaş ve organik tüm hayatı yoketmenin, kendilerinin varlıklarını sürdürebilmeleri için gerekli olduğunu düşünüyorlar. Fanatical Purifierlarla benzer bir şekilde, yokediciler çok sayıda savaş bonusuna sahip ancak organik imparatorluklarla diplomasi yapamıyorlar. Fanatical Purifierlardan farklı olarak ise diğer sentetik uygarlıklarla birlikte yaşamada veya diplomasi yapmada herhangi bir kısıtlamaya sahip değiller. Bu sebeple yokedicilerin bonusları Purifierların bonuslarından bir tık daha zayıf.

kWQzDy.png

Asimilasyoncular

Asimilasyoncuların amacı organik ve sentetik varlıklar arasındaki farkları minimuma indirmek. Oyuna yaratıcı halklarıyla birlikte başlıyorlar ancak bu yaratıcı nüfus artık cyborg. Bu türdeki robotlar ele geçirdikleri gezegenlerdeki halka asimilasyon vatandaşlık türünü vererek onları yavaş yavaş cyborga dönüştürebilir. Cyborg haline getirilmiş nüfuslar robot gibi olacaklar, herhangi bir mutluluk değeri olmayacak ve et yerine enerji gerektirecekler, bunların dışında organik nüfuslara oldukça benziyorlar. Asimilasyoncular genellikle organik uygarlıklar tarafından sevilmezler, ancak kendilerini yokedicilerle kıyaslamak hata etmek olur.

N1XBoQ.png

Hizmetçiler

Hizmetçiler zamanında yaratıcıları olan nüfusa hizmet etmek ve onların hayatını kolaylaştırmak için üretilip, zaman içerisinde yaratıcılarının hayatlarında tam kontrol sahibi olmuş robot türleridir. Başlangıç gezegenlerinde yaratıcı nüfusa sahiplerdir ve bu nüfus Bio-Trophy vatandaşlık türüne sahiptir. Bu robot imparatorluğu ele geçirdiği organik nüfuslara bu vatandaşlık türünü verebilir. Bio-Trophyler büyük oranda anlamsız, herhangi bir elle tutulur katkısı bulunmayan ve ciddi bir miktarda tüketici ürünü harcayan özel bir vatandaşlık türü. Bu vatandaşlık türündeki nüfuslar sadece Organic Sanctuary binasında çalışırlar ve buradan Unity üretirler. Ancak bu nüfusun yegane katkısı bu değil, hizmetçiler kendilerine has hizmetçi morali seviyesine sahiptir, bu moral robotların inşa amacı olan yaratıcılarına hizmet etme amacını ne derece yerine getirdiğiyle ölçülür. Ülkede Bio-Trophy vatandaşlık türüne sahip ne kadar çok nüfus varsa bu moral o kadar yüksek olur, moralin yüksek olması da imparatorluğunuza influence sağlar.

aGvQA7.png

Tüm bu bilgilerle robot imparatorlukların nasıl işlediğine dair az çok bilgi almışsınızdır. Daha bahsedebileceğimiz çok sayıda ayrıntı var ancak hepsinden günlükte bahsetmemiz ne yazık ki mümkün değil, eğer robot imparatorluklara dair daha ayrıntılı bilgi almak istiyorsanız perşembe günü yaptığımız yayını izleyebilirsiniz. Bu yayında Hizmetçiler türünde bir robot imparatorluğu ile başlayacağız. Haftaya sizlere robotlardan bahsetmeye devam edeceğiz, odak noktamız oyunun orta döneminde gerçekleşebilen robot isyanları olacak.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV