Steel Division: Normandy 44 – Üç Aşamalı Muharebe

Steel Division: Normandy 44, üç aşamalı bir oynanışa sahip. Yapılan her muharebe birbirinden farklı yapılara sahip üç aşamadan oluşuyor. İçerisinde bulunduğunuz koşullara ve oynadığınız tümene göre her aşamada farklı avantaj ve dezavantajlara sahip olacaksınız.

Üç aşamalı oynanış sistemiyle birlikte oyunun gidişatı her an değişiklik gösterebilecek, oyunu kazanmak için emrinizdeki tüm birimlere ihtiyacınız olacak. Bu oyunun başından itibaren taarruza geçmeniz gerektiği anlamına gelmiyor. Oynanış stilinize göre dilerseniz oyunun erken döneminde düşmanı taciz edebilir, ardından gücünüzü tek bir alanda toplayıp karşı taarruza geçebilirsiniz. Oynadığınız her oyun yeni bir hikaye ve bu hikayeyi şekillendirmek sizin elinizde. Steel Division: Normandy 44’te hiçbir tümen yenilmez değil, her tümenin kendisine has bir oynanışı ve zaafları var.

Momentum

Her oyuna konuşlanma aşamasında başlayacaksınız, bu aşamada başlangıç birimlerine sahip olacaksınız ve onlara emirler verebileceksiniz. Kullandığınız her birim belli bir mikta Requisition puanı harcayacak dolayısıyla bu konuda iyi düşünüp öyle karar vermelisiniz. Çok sayıda hafif zırhlı araç mı kullanacaksınız? Yoksa tek bir adet, daha pahalı ancak çok daha etkili bir orta tank mı?

Firefly-1024x576.jpg

Muharebenin ilk 2 aşaması olan A ve B’nin her biri 10 dakika sürüyor, C aşaması ise oyun sona erene kadar devam ediyor. Her aşamada farklı birimleri kullanabilir hale geliyorsunuz ve daha fazla Requisiton puanına sahip oluyorsunuz. Bu Requisition puanını her dakika elde ediyorsunuz. Farklı birimler farklı erişilebilirliğe ve farklı kâra sahip.

Üç aşamalı olan bu oynanış tarihsel muharebelerin daha iyi yansıtılabilmesini sağlıyor ve oyunun gerçekçiliğini arttırıyor. A aşamasında oyuncular düşmanlarını tanımaya çalışıyorlar, kendi lehlerine olan konumlarda karşılaşmaya, düşman birimlerinin yerini tespit etmeye uğraşıyorlar. Bu aşamada keşif birimleri önem sarfederken, stratejik noktaların kontrolü için savaş başlıyor. İlk tanksavar ve topçu birimleri savaş alanında yerlerini alırken, piyadeler kasabaları ele geçiriyor.

Phase_A-1024x576.jpg

Savaşın şiddeti B aşamasında artarken, C aşamasında zirve yapıyor. Daha önce de belirttiğimiz üzere her tümenin kendisine has bir özelliği mevcut, ancak her tümen için geçerli olan bir şey, aşamalar ilerledikçe daha güçlü birimlere sahip olmaları.

Takviye birlik mekaniği D-Day sonrası Normandy kuvvetleriyle aynı şekilde. Zaman ilerledikçe belli bir hat çizip o hattı korumanız ve takviye birlikleri beklemeniz gerekiyor.

Phase_B-1024x576.jpg

Bu aşamalar aynı zamanda oyunda bir momentum hissiyatı doğuruyor. Oyuncular bu aşamalar içerisinde çaresizce bir pozisyonu korumaya çalışmayı veya takviye kuvvetlerin gelmesini beklemeyi tecrübe edebiliyorlar. Bir sonraki aşamaya geçiş için geri sayım tüm oyuncular tarafından görülebiliyor ve bu da heyecanı arttırıyor.

Steel Division: Normandy 44’te hiçbir şey kesin değil. İçerisinde bulunduğunuz çok vahim bir durumdan dahi, akıllıca hamleler yaparak kurtulabilirsiniz.

Taktiksel Seçenekler

Seçtiğiniz tümene göre her aşamada çağırabileceğiniz birimler farklılık gösterecek. Aynı zamanda gelir bonusunuz da farklı olacak. Oyun tasarımcısı Felix Habert’in tabiriyle “Üç aşamalı sistem hem oyunun akışı hem de denge için oldukça önemli bir araç. Ayrı bir şekilde belirlenmiş ekonomi, birim maliyetleri ve erişilebilirlikle her oyuncuların her tümeni kontrol ederken farklı tecrübeler yaşamasını hem de istediğimiz asimetrik dengeyi kurabiliyoruz.”

11. SS-Panzerdivision, tecrübeli Doğu Cephesi birimlerinden elde ettiği elit komutanlara sahipken, tümenin yapısından dolayı oldukça tecrübesiz piyadelere sahip. Oyuncular aynı zamanda Normandy’de ele geçirilmiş British Firefly ile karşılaşabilir.

12SS.png

6th Airborne Division’da oyuncular paraşütçü birliklerine sahip olabilir, hafif tanklara ve marine artillery’e A aşamasından itibaren sahip olabilir çünkü tarihsel olarak bu tümen en önde olan tümendi. Ancak daha ağır zırhlı birimleri için B ve C aşamalarını beklemeleri gerekiyor.

6thairborne.png

Amblemiyle de uyumlu bir şekilde 116. Panzerdivision oyunda çok hızlı hafif araçlara ve hafif tanklara sahip.

116.png

Teoride zırhlı bir tümen olan 2e Division Blindee, organizasyona bazı ‘kişisel değişiklikler’ katmış durumda. Wolverine taburu, hafif tanklar ve zırhlı araçlara sahip olan bu tümen, B ve C aşamalarında oldukça geri kalıyor.

2eDB.png

Gördüğünüz gibi üç aşamalı sistem oyuncunun daha taktiksel seçeneklerde bulunmasına sebep oluyor. Bunu battlegroup üretim menüsünden inceleyebileceksiniz. Oyuncu bu 3 aşama içerisinde nasıl bir oynanış üzerinden ilerlemek istediğine göre çeşitli tercihlerde bulunacak. Oyuncunun tercihleri sadece savaşa hangi birimlerle girdiği konusunda değil, savaşın direkt olarak gidişatı üzerinde de etkili olacak.

Bizim size önerimiz savaş alanınad her aşamada farklılıklara sahip bir ordu kurmanız. Eğer tüm aşama boyunca tanklara karşı iyi olan 1 tane bile biriminiz yoksa büyük zorluk çekebilirsiniz. Sahip olduğunuz her spesifik birimin lazım olacağı ayrı bir zaman var.

SteelDivision_20170327_122539-1.jpg

Oyun içerisinde aynı zamanda düşmanınızın tercihlerini de inceleyip bu tercihlere uyum sağlamanız gerekecek. Örneğin karşınızda A aşamasında oldukça agresif olan ancak sonralarda geri kalan 2e Blindee olmasıyla, ilk başta zayıf olup sonraları güçlenen 12. SS-Panzer olması durumunda tıpatıp aynı oynanışı sergileyerek başarılı olmanız mümkün değil. Hem sizin hem de düşmanınızın gelirinin ekranın sağ üst köşesinde her zaman görünür halde olduğunu unutmayın.

Requisition puanlarını akıllıca kullanmak büyük önem sarfediyor. Her zaman daha sonraları kullanmak üzere bu puanların bir kısmını cebinizde bırakmayı değerlendirebilirsiniz ancak bu esnada o puanı harcamış olan düşmanınız savaş alanında size karşı avantaj elde edebilir.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV