Bu haftaki geliştirici günlüğünde 1.2 yaması ile birlikte yapılan ufak değişikliklerden bahsediliyor.
Merhabalar. Bir başka Hearts of Iron IV geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Çok uzatmadan hemen konuya girelim.
Arayüz Geliştirmeleri
Aynı anda eğitim gören çok fazla birimi yönetmek mevcut arayüzde sıkıntılı olabiliyordu. Artık size yardımcı olması için eğitim seviyesinde renklendirmeler kullanıyoruz.
Artık aynı zamanda deniz savaşlarında ve liman saldırılarında bu saldırıların etkisine yönelik küçük raporlar alıyorsunuz. Dolayısıyla hamlenizin ne kadar başarılı olduğunu görebildiğiniz gibi çıkartma bildirimleri de artık daha önemli ve doğru.Donanma Dengelemesi
Oyun içerisinde denizaltıların yeterince etkili olmadığına dair çok sayıda rapor aldık. Bu hafta özellikle denizaltılara ve konvoy yağmalamaya odaklanıp çok sayıda bugı ortadan kaldırdık. Karşılaştığımız en büyük bug yağmacıların boş rotalara saldırı düzenlemeye çalışmasıydı. AI varolmayan konvoylara saldırı düzenlemeye çalışıyordu ve gerçek bir konvoy bölgeye geldiğinde onu yakalayamıyordu. Tespit oranı da istediğimizden düşük seviyedeydi ve bunda da çeşitli iyileştirmelerde bulunduk. Konvoyların batmasının etkisini de zayıf bulduk, artık daha güçlü etkilere sahip olacak. Güçlü bir savunmaya sahip adaları açlıkla sınayabileceksiniz.
Sunflower kod adını verdiğimiz 1.2 yamasıyla birlikte yapayzekanın gemi kullanımı büyük ölçüde geliştirildi ancak hala oyuncularla rekabet edebilmesi için geliştirilmeye ihtiyacı var. Gelecekte bu hususla ilgili çalışmalarımız olacak.Donanmalarda yaptığımız dengelemeler sonucunda farklı türde gemilere sahip donanmaların olması gerektiği gibi daha üstün olmalarına yönelik çeşitli değişikliklerimiz oldu. Dolayısıyla artık lightcruiser spamlayarak başarıya ulaşamayacaksınız. Torpidolar genel olarak daha güçlendirildi, ancak yama öncesi ufak bir çalışmamız daha olacak.
Sovyet Güncellemesi
Sovyet oyuncularının büyük bir çoğunluğunun Trotsky’i seçmekten kaçınıp ilginç olabilecek bir alternatif tarih senaryosundan uzaklaşması pek hoşumuza gitmedi. Bu sebeple Trotsky’nin Stalin’e oranla çok daha zayıf olmasını dengeleyen yeni bir focus ekledik.
İç savaşı kazandıktan sonra Sovyet oyuncusu Permanent Revolution adı verilen bir focusu seçebilir olacak, bu focus The Great Purge ile aynı adımlara sahip olacak.
Bu focus tamamlandıktan sonra Trotsky’nin özelliği Triumphant Revolutionary olarak değişecek. Bu değişiklik sonrası onun politik güç elde edinimindeki yavaşlama ortadan kalkacak ve dünyada işçi devrimlerinin gerçekleşmesi için daha çok çaba sarfedebilecek.
Focus ağaçlarında bol miktarda ilginç, kimi zaman komik kimi zaman ise yorucu bug bulunuyordu.
Örneğin sürgüne gönderilmiş Alman hükümeti Litvanya’dan Memel’i talep edebiliyor, Memel’i aldıktan sonra toprağı geri veriyordu. Ülkeler işgal edilmiş topraklarında focuslar aracılığıyla daha çok fabrikalar kurarak işgalcilerinin onlardan daha fazla yararlanmasını sağlayabiliyordu. Türkiye üzerinde diplomatik baskı uygulanması onu sürgündeki Almanya’nın kuklası haline getirebiliyordu. ABD demokratik bir yönetime sahip Almanya’yı hala faşist olarak görüp bulduğu ilk fırsatta ona savaş açabiliyordu. Çin’e karşı savaş kaybetmiş Japonya gazını alamayıp ABD’ye savaş açabiliyordu.
Bu ve bunun gibi birçok bug 1.2 yamasıyla birlikte giderildi. Yaptığımız değişiklikler genel olarak şu şekilde:
- Ülke teslim olduğunda ulusal odaklarda ilerleyemez hale geliyor, artık eklediğimiz bir seçenekle teslim olmuş ülke için tamamlaması mantıklı ise bu işlemi gerçekleştirebiliyorlar.
- Ülkeler artık topraklarında bina veren focusları tamamlamadan önce o toprağı kontrol edip etmediklerine bakıyor.
- Ülkeler aynı ideolıojiye sahipse ülkeleri savaşa sokan odaklarda ilerlenmiyor.
Şimdilik ilgilenmemiz gereken ufak yapayzeka işleri kaldı. Eğer işler istediğimiz gibi giderse haftaya 1.2 yamasını beta olarak size sunabiliriz.