Stellaris – İmparatorlukların Uyanışı

Stellaris Banner

Bu haftaki geliştirici günlüğünde Heinlein kod adlı 1.3 yamasından ve gelecek eklentiden bilgiler veriliyor.

Merhabalar, Stellaris için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu günlük Heinlein yamasına dair bilgi verdiğimiz günlük serisinin 4. ayağı. Bu günlükle beraber henüz adını duyurmadığımız eklentiye dair bilgiler vermeye başlayacağız. Bu içerik eklentisi tam bir genişleme eklentisi olmayacak, küçük bir eklenti olacak ancak oyuna çok sayıda event ekleyecek. Bu zamana kadar bahsettiğimiz şeylerin tamamının bedava yamanın bir parçası olduğundan, paralı içeriklerin ayrı bir şekilde belirtileceğini belirtelim. Bu yeni eklentinin ismi, fiyatı ve çıkış tarihini gelecekte duyuracağız. Bugünkü geliştirici günlüğünün ana konusu Eski İmparatorluklar (Fallen Empires)

Eski İmparatorluklar

Eski İmparatorluklar Stellaris’te en beğendiğim mekanik. Bin yaşında, antik imparatorluklar, sınırları bir zamanlar galaksinin büyük bir kısmını kapsıyordu ancak zaman içerisinde ihtişamlarından eser kalmadı. Büyük başarıları unutuldu, ancak antik filoları ve teknolojileri daha genç İmparatorlukların hala çok ilerisinde.

Ancak Eski İmparatorlukların oyuna ekleniş biçimi benim vizyonuma uymuyor. Eski İmparatorlukların esasen tamamen pasif olmaları planlanıyordu. Sonraları onlara çeşitli kişilikler ekledik ve oyuncuları belli hususlarda zorlamalarını sağladık. Bu mekanikler özellike yeni oyuncular için bir miktar eğlence kaynağı olsa da zaman içerisinde oyuncuların bu imparatorlukları çözüyordu ve ne yapıp ne yapmamaları gerektiğini bilerek hareket ediyordu. Bu durum oyunlarımızda tamamen karşı çıktığımız bir durum ve bu sebeple Eski İmparatorluk mekaniklerinde büyük değişiklikler yaptık. Açıkcası Heinlein yaması ve onla birlikte gelecek olan eklentideki de ana amacımız ”oyunun şaşırtıcılığını yükseltmek” olacak.

Uyanış

Eski İmparatorlukların ‘uyanış’ı Henrik Fahreus tarafından birkaç kez dile getirildi ve açıkcası bizim de ilgimizi oldukça çekmişti. Ancak zaman eksikliğinden dolayı bu fikri oyuna ekleyememiştik. Heinlein yaması ile birlikte Eski İmparatorlukların belli hareketler sonrası uyanma ihtimali bulunacak. Hangi koşullarda uyanacakları Eski İmparatorlukların türüne göre değişiklikler gösterecek, aşağıda birkaç örnek var:

  • Oyun sonu krizleri onları veya galaksiyi tehdit ediyorsa
  • Mevcut imparatorluklardan herhangi biri çok güçleniyor veya teknolojik olarak haddinden fazla ilerliyorsa
  • Diğer Eski İmparatorluklar bir bir yıkılıyorsa
  • Başka Eski İmparatorluk uyanıyorsa

Eski İmparatorluk uyandığında onların kişilikleri, yönetim biçimleri ve ülke türleri değişecek. Gemi yapma, koloniler kurma ve başka gezegenleri fethetme gibi durumlardaki kısıtlamaları kalkacak ve ”Uyanmış İmparatorluklar”a dönüşecekler. Uyanmış İmparatorlukların 4 farklı kişiliği var.

  • Eskiden Militant Isolationist olanlar artık Jingoistic Reclaimer olacak ve galaksiyi fethetmeye çalışacak.
  • Eskiden Holy Guardian olanlar artık Doctrinal Enforcer olacak ve galaksiyi kendi dinine dönüştürmeye çalışacak.
  • Eskiden Enigmatic Observer olanlar artık Benevolent Interventionist olacak ve tüm galaksinin galaktik barış antlaşmasına imza atmasını sağlamaya çalışacak.
  • Eskiden Keepers of Knowledge olanlar artık Watchful Regulator olacak ve galaksinin tamamının onların teknolojik öncülüğünü kabullenmesini sağlamaya çalışacak.

Uyanmış İmparatorluklar hızlı bir şekilde genişlemeye başlayacaklar, etraflarındaki gezegenleri kolonileştirecekler, dileklerine zıt hareket eden diğer imparatorlukları işgal edecekler ve vassalları haline getirecekler. Her uyanmış imparatorluk için ayrı bir vassal türü bulunacak:

  • Jingoistic Reclaimerlar Thrall adı verilen vassallara sahip olacak, bu vassallar kendileri kolonileşemeyecek ancak aralarında savaşabilecekler.
  • Doctrinal Enforcerlar Dominion adı verilen vassallara sahip olacak, bu vasalların prensipleri ve yönetim biçimleri aynı olacak.
  • Benevolent Interventionistler Signatory adı verilen vassallara sahip olacak, bu vassallar savaş açamayacaklar, kölelik yapamayacaklar, soykırım yapamayacaklar.
  • Watchful Regulatorler Satellite adı verilen vassallara sahip olacak, bu vassallar araştırmalarının bir kısmını üstleriyle paylaşmak zorunda kalacak ve robot araştırması kesinlikle yapamayacaklar.

Bir Eski İmparatorluk uyandıktan sonra galaktik arzuları yerine getirilene kadar durmayacak, ancak ve ancak oyuncu tarafından veya diğer imparatorlukların kurduğu bir koalisyon tarafından yokedilmeleri durumunda durdurulabilecekler. Az sayıda event onların davranış biçimlerinde etkili olabilecek, örneğin bir Eski İmparatorluk teknolojik üstünlüğünü yaymak için diğer imparatorlukları hedef alırken galaksinin başka bir tehdit altında yokolma riskine sahip olduğunu gördüğünde gözünü o tehdite çevirebilecek, aynı zamanda Cennet Savaşı adı verilen yeni bir unsur da bu hususta etkili olacak.

qEM3WZ.png

Kişilik Değişiklikleri

Oyunun ilk sürümünde oluşturduğumuz Eski İmparatorluk kişiliklerinden 2’si istediğimiz sonucu vermedi: Keepers of Knowledge ve Enigmatic Observer. Holy Guardian ve Militant Isolationistler uzayda belli noktalara gitmenize engel oluyorlardı, evet 20 karelik Gaia dünyasını kolonileştirmek müthiş bir duygu olabilir ancak kolonileştirmezseniz de yıkılmazsınız. Öte yandan Keepers of Knowledge ve Enigmatic Observerlar ”oynanış biçimini” kısıtlayan bir doğaya sahiptiler. Eğer galaksinizde bunlardan birine sahipseniz onları yenebilecek güce ulaşana kadar robotları kullanmamak zorunda kalırdınız, dolayısıyla eğer robotlardan faydalanmak istiyorsanız yapabileceğiniz tek şey doğru türdeki bir Eski İmparatorlukla karşılaşmayı ummaktan ibaretti.  Bu gibi sebeplerden dolayı Keepers of Knowledge ve Enigmatic Observer kişiliklerinde değişiklikler yaptık.

Uyanmadan önce bu imparatorluklar hiçbir şekilde oyuncuların davranışlarını kısıtlayan taleplerde bulunmayacaklar. Onun yerine çeşitli amaçları vem arzuları olacak ve bu arzu ve amaçlar kimi zaman oyuncu ülkesiyle konuşmayı, bu ülkelerden taleplerde bulunmayı gerektirebilecek. Eğer Keepers of Knowledge veya Enigmatic Observerlarla iletişim kurarsanız size ara ara gelip çeşitli görevler verecekler, bu görevler örneğin kendi türlerinden ayrılıkçı bir grubu yoketmek, onların eski gezegenlerinin birinden teknolojik bir aygıtı getirmek gibi şeyler olabilecek. Aynı zamanda sizden talepte de bulunabilecekler, örneğin teknoloji isteyebilecekler veya başka bir Eski İmparatorluğun ele geçirmiş olduğunuz gemisi. Eğer taleplerini üst üste reddederseniz en son yapacakları talep teslim olmanıza yönelik bir talep olabilir.

Uyanmış İmparatorluklar ise eskiden Eski İmparatorluklar nasıl davranıyorsa öyle davranacak, Benevolent Interventionistler galakside barışın hakim sürmesini isteyecek, Watchful Regulatorler ise galaksideki teknolojik gelişmeyi sınırlamak. Bu imparatorluklar aynı zamanda galaksiyi tehdit eden unsurlara yönelik ön cephede savaşacaklar çünkü kendilerini diğer türlere nazaran daha üstün ve ileri görüyorlar.

Yeni Tasarım

Eski İmparatorluklara dair farkettiğimiz eksikliklerden bir tanesi kendilerine has tasarımlara sahip olmamalarıydı. Eski İmparatorlukların birçoğu aynı avatar ve eclipseleri kullanıyordu ve gemileri uzaya çıkalı 200 sene olmamış imparatorlukların gemilerinden daha kötü görünebiliyordu. Bu eksikliği gidermek için Heinlein yaması ile birlikte her Eski İmparatorluk türü için farklı gemi tasarımları oyuna ekledik. Bu gemilerde Eski İmparatorluklar kendi görüşlerine uygun silahlar kullanacaklar, örneğin Keepers of Knowledge türü Eski İmparatorluklar enerji silahları kullanıp düşmanlarına uzaktan hasar vermeyi tercih ederken Militant Isolationistler projectile silahlarla afterburnerların kombinasyonunu kullanacak ve düşmanlarına olabildiğince çok yaklaşmak isteyecek. Aynı zamanda sadece Eski İmparatorlukların kullanabileceği yeni bir gemi türü olarak “Titan”lar oyuna eklendi. Bu devasa gemiler çok sayıda battleship gibi, yüksek dayanıklılığa sahip ve güçlü bir zırhı var. Uyanmış İmparatorluklar da aynı zamanda kısıtlı sayıda Titan üretimi yapabilecek.

40rLb0.png

Cennet Savaşı (Paralı İçerik)

Size bir Eski İmparatorluğun uyanması halinde olacaklardan bahsettik, peki ya iki tanesi birden uyanırsa? Eklentiye sahip olan oyuncular birbirine zıt 2 Eski İmparatorluğun uyanması halinde (örneğin Xenophobe ve Xenophile) Cennet Savaşı adı verilen özel bir eventle karşılaşabilecek. Bu event sonrası 2 Uyanmış İmparatorluk galaksinin kaderini belirlemek üzere savaşa girişecekler, oyundaki tüm imparatorluklar savaşa hangi imparatorluğun katılacağı hususunda bir tercih hakkına sahip olacak. İsterseniz taraf seçmeyip kendi tarafınızı oluşturmaya çalışabilecek veya yalnız kalıp savaşın size sıçramaması için dua edebileceksiniz. Diğer savaşlardan farklı olarak Cennet Savaşı çok daha büyük bir savaş ve birkaç gezegenin ele geçirilmesi veya birkaç donanmanın yokedilmesi ile sona ermeyecek, taraflar yıkılana kadar savaşacaklar. Kazanan Uyanmış İmparatorluk savaşta kendisini destekleyen diğer imparatorluklara minnettar kaldığı gibi diğer Uyanmış İmparatorluğun tarafındaki imparatorluklara karşı acımasız olacak.

88Zlda.png

Bu haftalık bu kadar, haftaya görüşmek üzere.

Forum Konusu

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV