Merhabalar.
Bugün sizlere strateji oyun dizaynlarında birçok geliştiricinin başına bela olabilen bir unsurdan bahsedeceğiz, oyun içerisinde oyuncuya baygınlık getirebilen, mikro hamleler gerektiren unsurlar. Bu hamleler oyun içerisinde önemli bir yer sarfedebilirler ve dolayısıyla oyuncudan dikkat isterler, bunu dizayn ederken dikkat etmeniz gereken unsur, oyuncunun ne kadar bu hamlelere kendisinin vermesi gerektiğini belirleyebilmek, bu mikro yönetimin oyunun asıl oynanışında bulunduğu yer ve büyük ülkelerde olduğu kadar küçük ülkelerde de bu hamleleri yapılabilir kılmak.
Stellaris’te gereksiz bir şekilde oyuncuyu yorabileceğini düşündüğümüz tek bir kısım var. Gezegen parçaları sistemiyle her parçaya belli bir nüfusu atamak ve her parçada hangi binanın yapılacağını tek tek belirlemek. Bu esasen fazlasıyla oyunun merkezinde yer alan bir mekanik ve aslında eğlenceli, ancak eğer kontrolünüz altında 40-50 gezegen varsa bu gezegenlerin her biriyle ilgilenmek tam bir işkenceye dönüşebilir. Bu sorunu gidermenin en basit yöntemi sizin yerinize bu gezegenlerle yapayzekanın ilgilenmesi, biz de Stellaris’te tam olarak bunu yaptık ancak biraz da geleneklerin dışında bir sistem geliştirdik, bu yeni sistemin adı İdari Bölümler.
Her idari bölümün bir ana valisi oluyor. Kendi merkezi güneş sisteminizin etrafındaki bazı gezegenleri dilediğiniz takdirde kendiniz bizzat yönetebilirsiniz, ancak belli bir limiti aştıktan sonra her gezegeni yönetemez hale geleceksiniz ve kapasitenizin üstünde bir iş devraldığınız için her gezegendeki etkinliğiniz zarar görecek. Ne kadar gezegeni direkt olarak yönetebilir olduğunuz yönetim biçiminiz ve teknolojinizle değişebilir olacak. Tıpkı Crusader Kings II’deki toprak limiti gibi, asla galaksinin yarısını bizzat kendiniz yönetemeyeceksiniz. Limiti geçtikten sonra kontrolünüz altındaki toprakları bu idari bölümlere paylaştırmanız gerekecek, isterseniz bu idari bölümlerin merkezi gezegenini belirleyebileceksiniz ve dolayısıyla o idari bölüme verdiğiniz bir diğer gezegenin o bölümle sınır olması gerekecek. Aynı zamanda bu idari bölümlere ayrı ayrı isimler verebileceksiniz.
Vassallardan farklı olarak bu idari bölümler sizin İmparatorluğunuzun direkt bir parçası. Kendi yönetimleri altındki gezegenlerin gelişimini üstlenecekler. İsterseniz bu idari bölümlere bir odak seçebileceksiniz (Endüstri, Araştırma vs.) belli aralıklarla onlara verbileceğiniz mineraller ve enerji kredileri yardımcı olabilir. Aynı zamanda bu bölgelerden vergi toplayabilirsiniz. Bu idari bölümlerin kendi askeri güçleri bulunmaz, aynı zamanda kendilerine has araştırmalar da yapamazlar. Sizle aynı araştırma seviyesine sahip olurlar ve yaptıkları tüm araştırmalar direkt sizin hanenize yazılır.
Bu ana valiler sizden herhangi bir otonomi talep edemezler veya size karşı isyan başlatamazlar (DLC ile gelebilir), ancak zaman içerisinde bu idari bölümün nüfusu ideolojik olarak ana yönetimin nüfusundan farklılaşabilir ve aynı şekilde düşünen kişiler bu idari bölümün kontrolü altındaki gezegenlere yerleşebilir. Bunun yanı sıra aynı türdeki uzaylılar aynı idari bölümde yaşamak isterler, bu sebeple size karşı bir isyan çalışması başladığında bu isyanın genel olarak tek bir idari bölümde toplandığını farkedebilirsiniz, bu isyancılar otonomi talep edebilirler veya bağımsızlık elde etmek için size savaş açabilirler, ancak bundan daha geniş bir şekilde ilerideki geliştirici günlüklerinde bahsedeceğiz.
Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere ittifaklar ve federasyonlardan bahsedeceğiz!