Stellaris’te Kara Muharebeleri, Bombalama, Bildirim Değişiklikleri ve Dahası

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.8 “Gemini” yamasında gelecek Kara Muharebesi, Bombalama, Bildirim değişiklikleri ve dahasından bahsediliyor.

Herkese Merhaba!

Geçen hafta bahsettiğimiz 3.8 “Gemini” Açık Betası çıktı! Nisan ayının sonuna kadar Senkronizasyon sorunları raporlarını ve dönütlerinizi toplayacağız.

Lütfen 3.8 “Gemini” Açık Betasının tercihe bağlı olduğunu unutmayın. Erişebilmek için kendinizin bizzat aktif etmesi gerekiyor.

Steam kütüphanenize gidin, Stellaris’e sağ tıklayın > Özellikler > Betalar > “stellaris_test – 3.8 Coop Open Beta” seçeneğini seçin.

Modlarınızı kapatmayı unutmayın, çalışmayacaklar.

Bu hafta Birlikte Oynama Açık Betasında olmayan fakat 3.8 çıkışında olacak olan bazı geliştirmelerden bahsedeceğiz. Karşınızda bunun için Offe ve kc!

<İnsan Selamlaşması>

Tekrar merhaba, ben Offe, bugün sizinle YZ hakkındaki geliştirici günlüğümden bu yana ne üzerinde çalıştığımdan bahsedeceğim. Bugün 3.8 ücretsiz yamasıyla birlikte gelecek olan yedi ufak yan projemi tanıtacağım: Ordu Kurucu, Ordu Toplama, Kara Muharebesi ve Bombardıman Değişiklikleri, Araştırma Gemisi Otomasyonu, Başkent Dünya Tasarımı, Donanma Ayarlayıcı Geliştirmeleri ve Sektör Düzenleyici.

İlk önce Kara Muharebesi ve Yörüngesel Bombalama hakkında üç değişikliğim var, topluluğun kara muharebesi değişikliği ve tamamen kaldırılması arasında ne kadar bölündüğünü gördükten sonra herkesi mutsuz etmek için hiçbirinizin istemediğini yaptım: Hayat Kalitesi geliştirmeleri ve ufak dengelemeler.

Ordu Kurucu

İlk önce Ordu Kurucudan bahsedelim. Bu yaklaşan bir savaşta ordu kurmanızı çok daha kolaylaştırmak için yapılmış bir araç. Bu sekmeye herhangi bir sektördeki herhangi bir yıldız üssünden erişilebiliyor ve bu sekme aracılığıyla üretilen ordular yıldız üssünde toplanıyor.

Not: Bu ekran görüntüsü alındığından beri bir soldaki sekmeye taşındı.

Üretim, sektördeki tüm gezegenler arasında bölüştürülüyor ve CTRL+tık ikilisi ile daha fazla birliği aynı anda sıraya koyabiliyorsunuz.

Halihazırda bulunan bir orduyu yenilemek istediğiniz durumlarda ise Ordu Toplama seçeneğini kullanabileceksiniz. Yei birlikler otomatik olarak mevcut birlikler ile birleşmeye çalışacak, Ordu Kurucu ile üretilseler de üretilmeseler de.

Gezegenler demişken, gezegenlere Yörüngeye Yerleştir seçeneği ekledim. Belki birlikler yörüngeye konmadan sadece karayı savunmasını istersiniz diye.

Bombalama Değişiklikleri

Sırada ise bombalama ile alakalı değişiklikler var, kara muharebesinden gerçekten nefret ediyorsanız sizin için iyi haberlerim var. Yörüngesel Bombalama artık gezegenlerin kontrolünü alabilecek, genellikle, tüm savunan birlikler öldüğünde. Tabii bazı istisnalar var, örneğin nüfusunuz “Fanatical Purifiers” özelliğine sahip bir düşmana asla teslim olmayacak çünkü her türlü ölecekler.

Ayrıca size teslim olmak isteyen gezegenleri reddedebildiğiniz bir politika da bulunuyor fakat savunmasız gezegenleriniz, soykırımcı olmayan düşmanlara hayatlarını kurtarmak için teslim olabilecekler.

Ayrıca kara muharebesi ve yörüngesel bombalama üzerine bazı değişiklikler yapıldı:

  • Bombalama süreci artık çok daha yıkıcı, daha fazla nüfus ölecek ve binalar ile slotları bu süreçte yıkılacak. Ayrıca bombalama tipleri arasında da farklılıklar bulunuyor.
  • Yörüngesel bombalama artık bombalayan gemi sayısı ile güçleniyor.
  • Bombalama etkisi gezegenin boyutu, nüfus ve bina miktarı gibi etkenlere göre değişebiliyor, yüksek nüfuslu küçük gezegenler çok fazla kayıp yaşarken aynı durum düşük nüfuslu büyük gezegenler için geçerli değil.
  • Kara Muharebesi gezegenler için artık çok daha yıkıcı fakat bombalama kadar değil.
  • Ordu tiplerine göre yaşanan sivil zayiat miktarı düzenlendi. Artık yüksek hasara sahip birlikler direkt en az sivil zayiata sebep olanlar değil. Sivil zayiat birimlerin hasarı ile doğru orantılı artıyor.
  • Gezegen Başkenti binaları artık binanın seviyesine göre 0/4/8/16 savunma birliği çıkarıyor.

Kara muharebesi ve bombalamanın arkasındaki tasarım felsefesini özetlemek gerekirse:

Kara Muharebesi ve yörünge bombalaması artık oyunun daha büyük bir parçası olacak çünkü büyük gezegenler otomatik olarak bazı savunmalara sahip olacak. Ordu kurmak ve bunlar ile gezegenleri işgal etmek Ordu Kurucu ve Ordu Toplama özellikleri sayesinde çok daha kolay olacak. 1-25 nüfus arasındaki küçük gezegenler sadece yörüngesel bombalamalar ile fethedilmek için ana adaylar olacak, böylelikle her önemsiz gezegen için elle ordu götürmeniz gerekmeyecek.

Güncellenmiş Araştırma Gemisi Otomasyonu

Daha öncesinde İnşaat Gemisi Otomasyonu ve Gezegen Otomasyonu seçeneklerini yapmıştım ve bu topluluk tarafından beğenilmişti bu yüzden 3.8 ile birlikte Araştırma Gemisi Otomasyonunda geliştirmeler yapmaya karar verdim.

Şimdi Araştırma Gemisi otomasyonuna tıkladığınızda istediğiniz modülleri açıp kapatabileceksiniz, Sistemleri Keşfet seçeneği basitçe sistemlere girip tüm gezegenleri ve yolları bulacak, diğer seçenekler ise oldukça anlaşılır olmalı. Varsayılan ayarlar Sistemleri Keşfet ve Sistemleri İncele, yani 3.8 öncesi ile aynı.

Halihazırda otomasyonda olan Araştırma Gemileri içinse otomasyon butonunun üstüne gelerek hangi modüllerin açık olduğunu görebileceksiniz:

Yeni Gezegen Başkenti Tasarımları

Programcı olarak alanımın biraz dışına çıkıp biraz içerik tasarlamaya daldım. Hive mind olmayanlar için 3.8 ile birlikte 4 yeni başkent dünyası tasarımı geliyor. Bunlar: Forge Capital, Factory Capital, Trade Capital ve Capital Extraction World.

Bu tasarımlar otomatik koloni ayarlama sistemini bir parçası değil ve başkent dünyanız asla kendi kendine tasarımını değiştirmeyecek, kendiniz bizzat bu tasarımı değiştirmelisinz ki oyuncu ekonomisi oyun başladığında anında çökmesin.

Tasarım olarak devrimsel değiller fakat Başkent Tasarımının özelleştirme ile birleştirilmiş hâliler. Bu yüzden, Capital Forge tasarımı, normal Başkent tasarımının verdiği her şeyi verecek fakat tüm işlerde %10 artış yerine Metalürji alanında %20 artış elde edeceksiniz.

Yani benim gibi Forge, Factory, Trade ya da Ana Kaynak Başkent Gezegeni yapmak isteyen vardıysa artık yapabilirsiniz.

Donanma Ayarlayıcı

Genel olarak Donanma Ayarlayıcı görevini yerine getiriyor ve işe yarıyor, kısmen. KC ile birlikte (kendisi daha sonra daha detaylı değinecek) arayüzü tekrardan düzenledik ve bazı sinir bozucu hataları düzelttik. Donanma ayarlayıcı artık böyle görünüyor:

Öne çıkan bazı değişiklikler donanma listesinin artık çok daha büyük olması, yani artık 6 yerine 12 donanmayı anında görebiliyorsunuz, bir donanma tasarımını kopyalamak için bir buton var, ve DELETE + ENTER tuşlarını kullanarak donanma tasarımlarını kolayca silebiliyorsunuz ve bunu yapmak listedeki ilk donanmayı seçip en üste çıkarmıyor.

Gemi tasarlayıcı ve donanma ayarlayıcı artık yan menüde aynı yerde bulunuyor ve ikisi arasında rahatlıkla geçebileceğiniz sekmeler olarak çalışıyorlar.

Ayrıca normalde YZ için tasarlanıp kullanılan bu butonu oyuncular için de eklemeye karar verdim:

Sektör Düzenleyici

Overlord sektörleri düzenleyebilme özelliğini özlememize sebep oldu, geç olsun güç olmasın, oyuncuların sistemleri sektör başkentinin içinde olduğu sürece birbirine sınır sektörler arasında değiştirebilmesini sağlayan bir araç ekledim. Sektör Düzenleyici aracı Gezegen sekmesinden ya da Gezegenler ve Sektörler sekmesinden erişilebiliyor:

Sektör düzenleyiciyi açmak sizi sektör düzenleme harita moduna sokacak, burada sektörü galaksi haritası ikonları üzerinden ya da soldaki arayüzden düzenleyebilirsiniz. Sektör düzenleme modundayken farklı sektörleri düzenlemek için aşağıda görebileceğiniz ikonlara basabilirsiniz.

Bu da Sektör oluşturmak için gereksinimlerin biraz değişmesini gerektiriyor, mesela artık aradaki sistemler sahipsiz olsa da halihazırda bulunan bir sektör başkentine aşırı yakın yeni bir sektör kuramıyorsunuz. Yani artık garantili bir şekilde yaşanılabilir gezegenlerinizi vasal olarak salamıyorsunuz.

Dahası, eskiden bulunan hangi gezegenin hangi sektör başkentine atandığını belirleyen kurallar kaldırıldı. Bunlar genellikle oyuncular sektör sınırlarını düzeltmek için sektörleri silip tekrar oluşturduğunda yaşanıyordu.

Şu anda sektör düzenleyici oyuncuya oldukça fazla kontrol veriyor, yani artık 1 sistem/gezegen vasallar oluşturmak daha kolay fakat artık sektör harita iğrençliklerini düzeltmek de mümkün. Buradaki herkesin bu gücü iyi amaçlı kullanacağına güveniyorum.

Fakat Durun Daha Bitmedi!

Herkese merhaba, ben kc, adını hiç duymadığınız favori Kullanıcı Deneyimi tasarımcısıyım. Genellikle Arctic’in gölgelerinde çalışıyorum fakat şimdi geçtiğimiz birkaç haftadır üzerinde çalıştığımız hayat kalitesi geliştirmelerine ışık tutmak için aranıza geldim.

Yan menü için tekrar atanabilir kısayollar, peki tam olarak “tekrar atanabilir” değil fakat oldukça yakın. Buradaki sekmelerin sırasını istediğiniz gibi değiştirebilmenize izin veriyoruz ve bunların hangisinin F1-10 tuşlarına atanacağını da siz belirliyorsunuz. Teknoloji mi? Neden olmasın!

Ufak dişli ikonuna basarak ayarlama modunu açabilirsiniz.

Bitmek Bilmeyen Mesajlar

Birkaç yıl önce Stellaris’te çalışmaya başladığımdan beri sinirime dokunan bir şey oyunun size sunduğu bilginin önem sırasının olmamasıydı. Her şey eşit miktarda önemli görüldüğünden, bir mesajın diğerlerinin önüne çıkmasının tek yolu en az onlar kadar ya da daha da gürültülü olmasıydı. Bu da hepimizin bildiği ve sevdiği ve aynı zamanda nefret etmekten zevk aldığı öne çıkan mesaj bombardımanına sebep oluyor.

Bunu düzeltmek içinse yaptığımız şey daha fazla bildirim eklemek. Peki aslında:

  • Daha fazla Farklı bildirimler için yeni bir sistem yapmak.
  • Bildirimleri kapatmanıza izin vermek. Evet, Stellaris’e mesaj ayarları geliyor.

Yeni bildirimlerin adı tost bildirimler (ekmek ile alakalı espriler buraya!) çünkü kendi kendilerine çıkıp kayboluyorlar (tost makinesindeki ekmekler gibi).

Sistem düşük öncelikli şeyleri size belirtmek için kullanılacak, ilgilenmeniz gerekmeyen fakat bilseniz iyi olabilecek şeyler. Ayrıca yaptığınız şeylerle alakalı dönütler de verecek. Çın! Lideriniz hazır!

Umudum uygun olduğu zaman eski mesajları bu sistemi kullanacak hâle getirebilmek (Sistem Araştırıldı, İnşaat Tamamlandı vs.) ve farklı mesajların nasıl gösterileceğini ayarlayabilmek. Zehrinizi seçin! Ya da komple kapatın.

Mesaj ayarları doğrudan artık görmek istemediğiniz bildirim/tost aracılığıyla erişilebiliyor, (üstüne CTRL tuşuna basarak tıklamanız yeterli) ya da oyun menüsündeki Ayarlar/Mesajlar kısmından da erişebilirsiniz. Bazı mesajlar, yukarıda gösterilen tostlar gibi, ayarları belirlemek için bir dişliye sahip.

Fakat Durun Daha… Daha Bitmedi!

Hayır, gerçekten daha bitmedi. Fakat bu günlük yeterince uzun olduğundan ileride geri dönmemiz gerekecek. Beklemede kalın.

Sırada Ne Var

Gemini çıkmadan önce değinmemiz gereken bolca şey var bu yüzden önümüzdeki Salı yeni Geliştirici Günlüğümüz ile geleceğiz.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV