Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde Büyük Turnuva ile birlikte yeni eklenen mekanikler detaylıca tanıtılıyor.
Lordlarım, leydilerim ve minder üzerinde oturmayan herkes! Bugün! Bugün hepiniz eşitsiniz, çünkü hepiniz eşit derecede kutsanmışsınız! Sizleri çok keyifli bir aktiviteyle tanıştırma ayrıcalığına, hatta sevincine sahibiz. Yüce majestelerimiz bir turnuva düzenleneceğini ilan etti! Tam burada! Bir ay içinde köyünüz büyük bir turnuvaya ev sahipliği yapacak! Kalkın, bu önemli olay için kalkın! Sevinin ve görkemli şenliklere katılın!
Herkese merhaba ve Geliştirici Günlüğü #123’e hoş geldiniz! Bizler ev sahipleriniziz: Elisabeth, nam-ı diğer Oxycoon, Crusader Kings 3’te bir programcı; Nick, nam-ı diğer Noodle, Crusader Kings 3’te bir tasarımcı; ve Jon, nam-ı diğer… sadece Jon, Crusader Kings 3’te bir 2D UI sanatçısı ve bugün Büyük Aktiviteler’i tanıtıyoruz. Özellikle de Büyük Turnuva’yı.
Altın İplikle Dokunmuş Kumaş Vizyonumuz
Bir Ortaçağ turnuvasının yaygın olarak kabul gören konsepti oldukça basittir. Parıltılı zırhlar içindeki şövalyeler, mızraklarında dalgalanan flamalar. Dörtnala bir koşu, bir vuruş, bir çarpışma ve kalabalığı selamlayan bir galip. Çağrışım yapan bir imge ancak uygulama alanı da oldukça dar. CK3 sadece atının üzerindeki Yüksek Ortaçağ Batı Avrupa şövalyesinden ibaret değil: aynı zamanda bir hedefe nişan alan Hintli okçu, rakibini yere seren İranlı güreşçi, bir parkurda gürleyen bozkır atlısı hakkında. Kapsamımız çok geniş ve pek çok kültürü kapsıyor, dolayısıyla bir Turnuva ile sunduğumuz şey de insanlığın bu zengin ve çeşitli dokusunu kapsamalıdır.
Spor ve sportif aktiviteler çok eski zamanlardan beri insanlığın bir parçası olmuştur; güç, dayanıklılık ve çeviklik gösterileri dünyanın her köşesinde karşımıza çıkmaktadır. İnsanoğlunun var olduğu her yerde, giderek daha ezoterik kurallara sahip Müsabakalarda diğerlerini geçebileceğini iddia eden birileri her zaman olacaktır ancak elbette çoğu kültür, insanların peynir peşinde kendilerini uçurumdan aşağı attığı İngiltere’nin Batı Yakası’ndan ziyade ‘en hızlı kim koşabilir’ veya ‘bu büyük kayayı kim kaldırabilir’ gibi şeyleri tercih etmektedir. Yaptığınız spor ne kadar gizemli ve anlaşılmaz olursa olsun, en azından bir tepeden aşağı pıhtılaşmış bir süt bloğunu kovalarken yaralanmayacağınızı her zaman hatırlamalısınız. Ama konudan sapıyorum.
Bir Turnuvada, atınızın üzerine çıkıp rakibinizin göğsüne bir mızrak saplama eylemi, etrafta dolaşmak ve misafirperverliğinizi göstermek için bölgenin dört bir yanından gelen büyük ve iyi insanlarla etkileşime geçeceğiniz için ikinci planda kalabilir. Turnuvaları, körelmiş kılıçlarla birbirini döven et kafalılardan oluşan basit bir alay olmaktan çıkarıp, daha çok büyük spor ve kültür festivalleri olarak sunmaya çalıştık. Elbette bu, aktivitelerde kazanılacak şöhret ve ödüller olmadığı anlamına gelmiyor ancak iyi bir hükümdar, krallığını başka şekillerde güçlendirmek için kendi kişisel zaferlerinin feda edilebileceğini kabul edecektir.
Bu bulmacanın son bir önemli parçası da Turnuvaların kendileriyle tam olarak nasıl etkileşim kurduğunuzdur. Daha önce Fate of Iberia’da tekli dövüş sistemimizi kullanarak ve satranç oynayarak karakterler arasında ‘Müsabakalar’ yaptık. Bunlar oldukça kısasa kısas, kilitli çatışmalar: siz hamlenizi yaparsınız, rakibiniz de kendi hamlesini yapar. Eğlenceli ve ilgi çekicidirler ancak zaten sahip olduğumuz şeyin daha büyük bir versiyonunu yaparak onlarla adımlarımızı tekrarlamak istemedik. Turnuvaların nasıl düzenlendiğinden biraz sonra bahsedeceğiz, ama şimdilik…
Kendimi Davet Edeceğim!
Büyük Turnuva aktivite türünün birkaç benzersiz yönü vardır. Birincisi, açık bir aktivite olmasıdır, yani bu aktiviteye davetiye göndermezsiniz, bunun yerine karakterler gelmek isteyip istemediklerine kendileri karar verirler. Bir oyuncu olarak, zamanında oraya ulaşabilmeniz koşuluyla, yakınlarda gerçekleşen herhangi bir Turnuvaya katılmayı seçebileceksiniz ve aynı şey bir turnuvaya ev sahipliği yaptığınızda herhangi bir YZ için de geçerlidir. Bir diğeri ise özel aktivite bölgelerini kullanmasıdır; bunun ne anlama geldiğine biraz daha ileride değineceğiz.
Açık turnuva olmanın harita üzerinde ne anlama geldiğini görelim.
Dük Vratislav II Büyük Bir Turnuvaya Ev Sahipliği Yapıyor, Kral Boleslaw II’nin Bakış Açısından
Herkes bir Açık Aktiviteye katılabilir ve dikkatinizi çekmesi için onları haritada büyük, gösterişli bir ikon ile görebilirsiniz. Turnuvalara aktif olarak katılmak istiyorsanız, menziliniz içinde seyahat edebileceğiniz bir turnuva olduğunda bildirim almak için işaretleyebileceğiniz bu kullanışlı küçük bir ayar seçeneği vardır. Bu bildirim varsayılan olarak etkindir.
Zatec Kontu lordunun Turnuvasına bakıyor
Zatec Kontu lordunun Turnuvasına bakıyor
Elbette, bir turnuvaya ev sahipliği yapıldığında turnuvaya zamanında ulaşamayabilirsiniz, bu nedenle oraya zamanında varmak için uygun seyahat düzenlemelerini yapmaya özen gösterin. İlk Müsabaka başladığında oraya varmamışsanız, kafileyi geri çevireceksiniz. Kavramsal olarak bir katılımcı geç gelebilir ve sonraki Müsabakalara katılabilir ancak aktiviteler arasında bir tutarlılık sağlamak ve misafir gelişi ve benzeri işlemlerde gereksiz karmaşıklığı azaltmak için bunu yapmamaya karar verdik.
Hayatın Tadı Tuzu
Kültürel spor aktivitelerinde daha önce bahsedilen büyük çeşitliliği doğru bir şekilde temsil etmek için, Tours and Tournaments kapsamında ilginizi çekecek sekiz farklı aktivite seçtik; bunlar arasında en yaygın olarak uygulanabilir ve en ünlü olanlardan bir seçki. Her biri kendine özgü zorluklar, fırsatlar ve hatta uygunluk sunuyor. Örneğin, bir Atlı Mızrak Dövüşü Tibet Platosu’na uygun olmayabilir ancak Okçuluk çok çeşitli kültürler tarafından sevilen bir şeydir, öyle ki dostça bir atış Müsabakası kavramıyla hiç karşılaşmamış herhangi birini bulmakta zorlanırsınız.
Bu sekiz – Yakın Dövüş, Okçuluk, Resital, Masa Oyunları, Atlı Mızrak Dövüşü, Güreş, Düello ve At Yarışı – aynı zamanda tam olarak kimlerin katılabileceğini seçmemizi sağlar. Standart oyun kurallarına göre, örneğin bir kadının Atlı Mızrak Dövüşüne katılması mümkün değildir ancak geleneksel cinsiyet rollerinin en sadık destekçisi bile Resital’in böyle bir sorunu olmadığını kabul edecektir. Bu aynı zamanda farklı türden uzmanlar için de seçenekler sunuyor: fiziksel güç gösterilerinden hoşlanmıyorsanız, sadece Resital ve Masa Oyunlarından oluşan bir aktivite düzenleyerek Rageair’in sevgiyle ‘İnekler için Turnuva’ olarak tanımlamayı sevdiği şeyi bile düzenleyebilirsiniz.
Müsabakalar
Oldukça çeşitli spor aktivitelerinden bekleyebileceğiniz gibi, Müsabakaların kendi içinde de çeşitlilik vardır. Her Müsabaka dört Formattan birine giriyor: Nakavt, Takımlar, Turlar ve Yarış. Bu nedenle, zafere giden yolunuz bunların her biri arasında değişiklik gösterecektir. Örneğin bir At Yarışı çok basit ve oldukça kısa bir Müsabakadır, ancak Düello veya Atlı Mızrak Dövüşü gibi turları olan bir Müsabakada sırayla birden fazla rakiple karşılaşırsınız, bu da çok daha uzun bir gösteri şeklidir. Bu konuya daha sonra değineceğiz.
Son olarak, zaman geçtikçe bazı değişiklikler de olacak. Topluluk olarak defalarca talep ettiğiniz şeylerden biri, oyun ilerledikçe erken dönemler ile geç dönemler arasında daha fazla ayrım yapılmasıydı ve bunu Turnuvalara küçük bir şekilde yansıtmaya çalıştık. Erken başlangıç tarihinde, Turnuvalarınızın yalnızca tek bir Müsabakaya ev sahipliği yapabildiğini görebilirsiniz.
Ancak daha sonraları, Turnuvalar sadece diğer insanların kafasına biraz daha etkili bir şekilde vurmak için antrenman yapmanın bir yolu olmaktan çıkmış ve gerçek birer festival haline gelmiştir. Hayatın her kesiminden insanlar, gençler ve yaşlılar, zayıflar ve formunun zirvesindekiler, köylüler ve üst tabaka, etkileyici sahneleri izlemek için Turnuvalara gelirlerdi. Yüksek kaliteli spor eğlencesinden beklenti, şenliğin boyutu ve masraf ile birlikte orantılı artar.
Elbette, eğer masraflara katlanmak istemiyorsanız, daha sonraki dönemlerde de daha küçük Turnuvalar düzenleyebilirsiniz ancak bunların kilidini açtıkça her zaman mümkün olan en büyük spor şenliğini düzenleme seçeneğiniz olacaktır. Ayrıca, ekran görüntüsünde görüldüğü gibi, sahip olduğunuz Müsabaka miktarının Kültürel Gelenekler gibi çeşitli unsurlara göre değişebileceğini de belirtmek gerekir. Örneğin Fransızlar, turnuvanın ihtişamına ve görkemine çok düşkündürler ve bu nedenle bir yuvanın kilidini diğerlerinden bir çağ daha erken açarlar.
Konum, Konum, Konum
Turnuva Yeri Planlaması
Turnuvalar, onları desteklemek için altyapıya, yani binalara sahip olmaktan yararlanır. Bir Turnuva içindeki belirli müsabakalar, turnuvaya ev sahipliği yapan baronluk içinde halihazırda inşa edilmiş destekleyici binalara sahip olarak daha ucuz hale gelecektir. Ev sahibi baronluk söz konusu binaları turnuvadan önce inşa etmek ve sonrasında yıkmak zorunda kalmayacağından, bu durum söz konusu baronluktaki bir turnuvanın maliyetini önemli ölçüde azaltabilir. Bir Atlı Mızrak Dövüşü veya At Yarışı düzenlemek mi istiyorsunuz? Halihazırda inşa edilmiş bir Atlı Mızrak Dövüşü Alanına sahip olmak, bu müsabakalara ev sahipliği yapma maliyetini yarıya indirecektir. Kraliyet Cephanelikleri Düklük Binası gibi diğer binalar da turnuvaya ev sahipliği yapma maliyetini %25 oranında azaltabilir! Uygun binalara sahip Turnuvalara ev sahipliği yapmak için planlanmış bir baronluğa sahip olmak, maliyetlerin yönetilmesine yardımcı olacaktır.
Masraftan kısılmamış bir Geç Ortaçağ Dönemi turnuvası
Bir Gösteri Planlamak
Konumumuzu ayarladıktan sonra, istediğimiz müsabakaları seçebiliriz. Daha önce de belirtildiği gibi, aralarından seçim yapabileceğimiz sekiz müsabaka var.
Geç Ortaçağ Dönemi müsabaka seçimi
Müsabakaların farklı maliyetleri vardır. Bir zırh takımı, özellikle huzursuz bir at ve belirsiz büyüklükte bir mızrak ile bir Atlı Mızrak Dövüşü’ne ev sahipliği yapmak, Cuma gecesi açık mikrofona giden herkesin üzülerek onaylayacağı gibi, doğal olarak bir Resitalden daha pahalıdır.
Fare ile seyirci seçeneğ üzerine gelinen bir Erken Ortaçağ Dönemi müsabakası
Müsabaka planlaması sırasında basit bir geçişle müsabakada yarışmak isteyip istemediğinizi de seçebilirsiniz. Bir müsabakanın devam ettiği zamanlar hariç, istediğiniz zaman bunlar arasında geçiş yapabilirsiniz.
Yerel Görünüm
Belirtildiği gibi, bu sadece Turnuvadaki aktivitelerle ilgili değildir. Diğerleriyle etkileşimde bulunmak ve Turnuvanın kendisini deneyimlemek de işin önemli bir parçasıdır.
Yerel Sahne
Bir Büyük Turnuvaya katıldığınızda, Yerel görünüm adını verdiğimiz bir görünümle karşılaşırsınız. Bu, Büyük Turnuvalara özgü belirli aktiviteleri deneyimlemenin yeni bir yoludur ve aktivitedeki içerikle etkileşim kurarken tüm ekranda gözükür.
Müsabakalardan önceki ve aradaki boş zamanlarda, çeşitli yerel binalarla etkileşime geçme seçeneğiniz var. Peki bu binaların amacı nedir? Bu, söz konusu turnuvada neyin peşinde olduğunuza bağlı. Binaların her biri, söz konusu binaya ve hangi amacı seçtiğinize bağlı olarak ağırlıklandırılmış bazı ortak aktivitelerin yanı sıra benzersiz bir aktivite havuzuna sahiptir. Kısacası: mekanik olarak ne tür aktivitelerin peşinden gitmek istediğinizi seçeceksiniz.
Bir bina türü stresi azaltan aktiviteleri sunarken, bir diğeri karakterinizin yaklaşan müsabakayı kazanma şansını artırmaasını sağlayacak aktiviteler sunar ve bir başkası size yanınıza alabilmeniz için şövalyeler bile sağlayabilir! Tahmin edebileceğiniz gibi, benim alışkın olduğumdan çok daha fazla ışıklı dini törenlere katılmadıysanız, Taverna’ya sendeleyerek girmenin bir zar oyununu veya hatta bir sarhoş kavgasını tetikleme olasılığı bir Kilise’ye göre çok daha yüksektir.
Turnuva sırasında aşağıdaki binalar mevcut olacak:
[*]Yerleşim Yeri
[*]Dini Yapı
[*]Turnuva Alanı
[*]Taverna
[*]Esnaf Mahallesi
[*]Kamp
Belirli bir binayla etkileşime geçmek için belirli bir bekleme süresi ve genel olarak yerel alanlarla etkileşime geçmek için bir bekleme süresi vardır, ancak hangi binayla etkileşime geçmek istediğinizi aralarından belirleyip seçebilirsiniz. Bu aynı zamanda erken gelirseniz, daha fazla bina ile etkileşime girecek zamanınız olacağı ve rakiplerinize karşı avantaj sağlayacağınız anlamına gelir. Ayrıca, etkileşimde bulunmak için bir yer seçmezseniz, niyetinize göre ağırlıklandırılmış olarak yerlerden biri sizin için otomatik olarak seçilecektir, böylece bu mekanikleri kullanmak için rekabetçi bir RTS oyuncusunun APM’sine sahip olmanız gerekmez.
Görseller ve Yerel sahneyi nasıl oluşturduğumuz hakkında daha sonra konuşacağız. Şimdilik, Turnuvaların gerçekte nasıl ilerlediğine hızlıca bir göz atalım.
Hızlı Bir Dövüş
Şimdi, bir Turnuvaya katılma sürecinin oldukça farklı yönleri var ve bir okçuluk müsabakasında birinci olmak için diyarın yüzlerce altınını nasıl harcadığımı anlatarak hepinizi çok fazla sıkmak istemiyorum.
Durun bir, aslında istiyorum. Hadi yapalım şunu.
Polotsk Büyük Prensi Vseslav II olarak oynuyorum ve cebimde biraz fazla altın var. Bunu dövüş yeteneğimi anlamsız bir şekilde sergilemekten daha iyi ne için harcayabilirim ki?
Büyük Turnuva başkentim Polotsk’ta yapılacak, sık ormanlık alan göz önüne alındığında biraz standart altı bir seçim. Bu sefer okçuluk müsabakası istiyorum. Bu konuda gerçek bir yeteneğim olmamasına aldırmayın, Dövüş becerim 1.
Konaklama ve Ödüller
Seçeneklerimden birini seçiyorum. Köhne Çadırlar ziyaretçilerim için yeterli olacaktır ancak ödüller, şimdi bunların görkemli olması gerekiyor. Ne de olsa ben kazanacağım.
Müsabaka formatlarını açıklamak için kısa bir ara! Oldukça basit olan bir Okçuluk müsabakasına katılıyoruz: bir grup insan birbirlerine karşı yarışıyor ve bu aşama bittiğinde içlerinden biri kazanıyor. Bu aynı zamanda At Yarışı ve Resital’de de görülür.
Ancak diğerlerinde durum bu kadar basit değildir. Düello veya Atlı Mızrak Dövüşü gibi bir müsabakada rakipler eleme usulüyle ilerler ve son ikiye kalana kadar sayıları yavaş yavaş azalır. Aynı durum Güreş ve Masa Oyunları için de geçerlidir.
Son ve en benzersiz sistem ise Yakın Dövüş’tür. Genellikle mızrak dövüşünün ortaya çıkışına kadar Ortaçağ Avrupa turnuvalarının en önde gelen örneği olduğu düşünülen Yakın Dövüş, katılımcılardan oluşan iki takım arasında yapılan sahte bir savaşı içerir. Kaotik, devasa ve tehlikeli olan yakın dövüşler genellikle büyük mesafeleri kapsar ve belirsiz zafer koşullarına sahiptir. Oyunda bu, bir takıma ayrılmanızı ve tüm takımın puanının zaferi etkileyeceği şekilde ayarlanmıştır.
Neyse, bu kadar oyalanma yeter!
İlk Engeller
Yeterlilik Penceresi
Konuklar gelmeye başlamadan önce, doğal olarak bölgedeki en gözde yarışmacı olarak kabul ediliyorum! Geri kalanların henüz söz konusu alana gelmemiş olması tamamen tesadüfi bir durum ve açıkçası bundan bahsetmenizin bile kabalık olduğunu düşünüyorum.
Geçmem gereken ilk zorluk, gerçekten katılmak için yeterince değerli görülmek. Daha büyük diyarlardaki turnuvalara yüzden fazla kişi katılabiliyor, bu yüzden sapla samanı birbirinden ayırmak gerekiyor. Biraz aşağılayıcı bir şekilde, zavallı Dövüş becerim ve mevcut dövüş pratiğimin tamamen eksikliği, yeterliliğimi çok şüpheli hale getirdi. Gözlerinizi biraz kısarsanız, doldurulmuş olan küçük bar şeridini görebilirsiniz. Yapılacak ilk iş bu rakamları yükseltmek!
Görkemli Bir Konuk Olayı
Turnuva Alanına girdiğimde karşımda ünlü bir Turnuva şövalyesinden başka kimi bulabilirim ki! Simeon biraz iri yarı olabilir ama yeteneğinden şüphe yok. Belki bana bir iki şey öğretebilir?
Hay aksi!
Hay aksi.
Zaman daralırken, Esnaf Mahallesi’ne dalıyorum. Yerel ok ustası Yelisay’a rastlıyorum – bir yan not olarak, tüm Turnuvalarda, etkinlik boyunca söz konusu Turnuvada ticaret yapan bir dizi yerel zanaatkâr ve dini figür vardır – ve bakın, satılık küçük bir şeyi var.
Kendinizi Hazırlayın olayı
Bunu geri çevirmek aptallık olur! Krallığın kasasından biraz daha altın çıksa ne olur ki?
Misafirler akın ettikçe, yeterlilik kendini ayarlar. Örneğin, tanınmış bir okçu olsaydım, hiçbir şey yapmama gerek kalmadan hemen yeterliliği karşılayabilirdim, bu da beni yakındaki köyde dolaşmak veya tavernada dinlenmek için özgür bırakırdı. Yine de çok sayıda yetenekli katılımcı gelseydi, puanımı artırmak için birkaç yol bulmam gerekebilirdi.
Ancak bu durumda, yeteneksizliğim en azından buna karşılık gelen berbat rekabet tarafından bir şekilde maskeleniyor. Hal böyle olunca, kaderimi kontrol altına alabilmem için, rakiplerimin hesabını görmek için tavernaya hızlı bir yolculuk yapmamın yanı sıra, sadece bilekliğimi takmam yeterli oluyor:
Bir Bardak Daha olayı
Bir daha kadeh kaldırmıyorum
Başaracağım! Yakında herkes benim gücümü, duruşumu ve yeteneğimi bilecek!
Başarılı Yeterlilik
Şuna bakın! Elemelerin eşiğindeyiz. Hakemler içeri girmemize izin veriyor ve Müsabaka penceresi açılıyor.
Güzel Müsabaka
Yarışma Başlıyor olayı
Güzel, değil mi?
Ortalama bir aileyi gömmeye yetecek kadar altını çöpe atmakla yetinmeyip küçük bir bahse girmeye karar verdim. En iyisinden başka kimin üzerine bahse girebilirim ki?
Kendi üzerime bahse girdim
Hatta Turnuvayı kazanma niyetime uygun olarak, biraz kurnazlık yapmak için bile zaman buluyorum:
Sabotaj olayı
Sabotaj olayı sonucu
Al bakalım, Kont Ovtay!
Size her olayı anlatmayacağım ancak bir seyircinin okla vurulduğunu ve benim de özellikle tuhaf bir girişimle olayları kızıştırma girişimimde başarısız olduğumu söylemek yeterli olacaktır. Bu iki şeyin birbiriyle bağlantılı olup olmadığını sanırım kimse bilemeyecek.
Çok Önemli Bir Zaman
En nihayetinde müsabakada iş gerçekten başa düştü. Oldukça iyi gidiyorum ancak Müsabakanın belirli bir noktasında Önemli Bir An adı verilen bir olay tetiklenecek. Bu çok basit bir olay: puanınızı artırma fırsatınız olacak ancak dikkatli olmalısınız, çünkü oyuna burada bahsetmeye değer küçük bir yeni mekanik eklememiz var.
Önceden, bir metin yazarımız bir beceriye dayalı düello gerçekleştirmek isterse – Hüner veya Dövüş gibi bir beceriyi başka bir karakterin ilgili becerisiyle veya belirli bir değerle karşılaştırmak gibi – bunu yalnızca başka bir tek beceriye karşı gerçekleştirebiliyorduk. Şimdi, kodlayıcımız Joror’un hızlı çalışması sayesinde, birden fazla beceriyi birbirlerine karşı kıyaslayabiliriz. Oyun, iki (veya daha fazla; teorik olarak tüm becerileri aynı anda kullanabilirsiniz) becerinin ortalamasını alacak ve bunları birbirleriyle karşı karşıya getirecektir.
Bu bize (ve modculara!) becerileri birbirlerine karşı çok daha esnek bir şekilde kontrol etme imkanı veriyor. Önceden, örneğin teolojik bir tartışmada iki karakterin becerilerini birbirlerine karşı kontrol etmek isterseniz, Öğrenme ve Diplomasi arasında seçim yapmanız gerekirdi. Artık bunları birleştirerek entelektüel söylemin zorluklarını daha doğru bir şekilde temsil edebilirsiniz.
Oldukça kullanışlı olduğu kanıtlanan bu küçük yeni kod değişikliğinin bu genişlemede bolca kullanıldığını göreceksiniz!
Konumuza dönecek olursak, buradaki tüm seçenekler beceri düellosudur ve saklanacak hiçbir yer yoktur. Yalnızca tek bir beceriden yararlanan dördüncü seçenektir. Geri kalanların hepsi birleşik beceri düellolarıdır ve size normalde o anda içinde bulunduğunuz etkinlikle ilişkili olmayan bir beceriyi kullanma şansı verir. Örneğin, bir Resital sırasında her zaman kullandığınız Diplomasi becerinizi biraz Entrika ile birleştirmeyi deneyebilir veya savaştaki deneyiminizi heyecan verici bir şekilde şiire yansıtmak için Dövüş becerisini tercih edebilirsiniz. Burada, hiçbir konuda iyi değilim, bu yüzden avantajımı korumaya çalışıyorum.
Çarpıcı Gerçek olay
Ok! Siyah ok! Seni sona sakladım-
Hedefe İsabet Eden Ok
Yani, daha kötüsü de olabilirdi. Hedefi tamamen ıskalayabilirdim.
Çok Gergin olayı
Zaten önde gidenler arasındaydım, bu yüzden açıkçası liderliğimi korumak oldukça iyi bir sonuç. Son birkaç yarışmacı şansını denedi ve…
Müsabaka Kazananı
Büyük Turnuva Sonuç penceresi
Güzel bir öğleden sonra çalışması! Krallığın zenginliklerini bir Turnuva düzenlemek için harcamış olabilirim ama en azından kazandım! Getirileri de fena değil; bir sürü prestij, şık bir yeni yüzük, harcamalarımdan biraz para (artı bahis kazançları!) ve oldukça kullanışlı bir bonus:
Merry Aim bonusu
Bu noktada, ödüllerin Turnuvanızın ölçeğine göre oldukça büyük ölçüde ölçeklendiğini ve dolayısıyla hangi çağda olduğunuza da hafifçe bağlı olduğunu söylemek gerek. Beş müsabakalı devasa bir oyun sonu turnuvası düzenlerseniz, prestij ödülleri kolayca binlere ulaşabilir ve hatta hanedan ünvanı gibi daha cazip ödüller de mevcut olabilir.
Büyük Bir Gün
Elbette, bu deneyim yalnızca gerçekten bir Turnuvaya katılıyorsanız geçerlidir. Eğer cinsiyetiniz dövüşmeye izin vermiyorsa, işler biraz daha farklı gelişir. Turnuvalar, eğer katılmıyorsanız doğası gereği daha az doğrudan etkileşimlidir ancak belirtildiği gibi, Resitaller ve Masa Oyunları gibi şeylerin yaygınlığı göz önüne alındığında, genellikle katılmak için en azından bazı seçenekler olacaktır. Ve bu nedenle turnuvalar doğal olarak savaşçı olmayan bir cinsiyetten hükümdar için daha az çekici olacaktır ancak oyunculara en azından onlara ev sahipliği yapma ve ödüllerini alma fırsatı vermek istedik.
Bir izleyici olarak, skorunuzu artırmaya çalışmakla ilgilenmeden alanda dolaşabilecek ve bazı güzel ödüller kazanabileceksiniz.
Her zaman müsabakalarınıza katılabilecek durumda olmayabilirsiniz; bu durum cinsiyetiniz, sakatlığınız ya da başka herhangi bir nedenden kaynaklanabilir. Yine de bir Turnuvaya katılmanın veya ev sahipliği yapmanın ödüllerini toplayabilmenizi istiyoruz. Yine de bir şeylerle ilgilenmek istiyorsanız, Turnuva süresince kendinizi temsilen bir Kişisel Şampiyon atayabilirsiniz. Kişisel Şampiyona verilen her ödülden, efendileri büyük bir pay alır. Ne de olsa sizin adınıza yarışıyorlar! Eğer yapabiliyorsanız, Kişisel Şampiyonunuz yarışırken de müsabakalara katılmayı seçebilirsiniz; bu durumda ödül almak için daha fazla şansınız olacaktır! Hükümdar olmak güzeldir.
Aktivite Özeti Görünümü
Saray Pozisyonunda uygun biri varken Kişisel Şampiyonu belirleyin
Lord olarak, turnuvanıza katılan şövalyeleri de belirli bir ölçüde yönetebilirsiniz.
Katılan şövalyelerinize genel bakış
Eğer yapabiliyorlarsa, onları gelecek müsabakalara katılmaları için atayabilir veya kenarda oturmaya zorlayabilirsiniz. Şövalyeleriniz müsabakalarda iyi performans gösterdiğinde hala ödüller alırsınız ancak özellikle iyilerse ve kendiniz için en üst noktayı hedefliyorsanız, kişisel rekabetinizi kolaylaştırabilirsiniz. Bu, aralarında seçim yapmanız gereken bir değiş tokuş.
Ayrıca Turnuvalardaki – ve aslında genel olarak – şövalyelerle ilgili epeyce başka şeyler de var ancak burada bunların üzerinden çok fazla geçmeyeceğiz. Gelecekte bu konuda bilgi almak için gözlerinizi dört açın!
Görsellik
Farklı binalar gibi turnuva sahnesi içinde neyle etkileşim kurmak istediğimizi belirledikten sonra, bunu nasıl görselleştireceğimizi denemeye başladık. Sonunda turnuva alanını ve çevresini gösterecek bir sahne oluşturmaya karar verdik.
Üzerinde çalışmaya karar verdiğimiz turnuva yerinin ilk konsept eskizleri
İlk keşif sırasında, farklı bina ve arazi türleri eklemek için 2B varlıkları birleştirmemize olanak tanıyacak bir iş akışı denemeye başladık. Bu şekilde birden fazla kültür ve ortam kombinasyonu yaratabiliyorduk. Sonunda eski PC strateji oyunlarının modern bir yorumu gibi görünen bir şey elde ettik ve buna bayıldık!
Erken dönem PC strateji oyunları, turnuva yerel sahnesini oluştururken büyük bir ilham kaynağı olmuştur.
Sahnenin 2D varlıklarla çalışmasını sağlamak için binalarımıza “yuvalar” eklemeye başladık – farklı içeriklerle değiştirilebilen alanlar. Bu sayede birden fazla kişi aynı anda bina modelleri oluşturabilecek ve bunları nihai sahneye kolayca ekleyebilecekti. Farklı kültürlerden binalara sahip olabilmek ve turnuvanın ne kadar abartılı olduğunu görsel olarak temsil etmek istedik.
Sistemin işleyebilmesi için binaları nereye koyabileceğimizi ve nereye koyamayacağımızı belirlememiz gerekiyordu.
İş Akışı
İlk prototipleri oluşturduktan sonra 2D ve 3D departmanlarımız arasında grafik üretimi bir işbirliği olarak devam etti. Yetenekli çevre sanatçılarımız sahne içinde temel 3D binalar oluşturmakla işe başlar. İşleri bittiğinde, binalar ayrı varlıklara dönüştürülür. Bundan sonra görevi 2D sanat departmanı devralır. Burada ek ayrıntılar, renk ve doku varyasyonları ve bazı son ayarlamalar ekleyebiliriz.
3D varlık oluşturulduktan ve render edildikten sonra ek bir dijital boya geçişi yapıyoruz.
Bu sistem içinde varlık oluşturmanın en büyük zorluklarından biri, farklı binaların farklı ortam türlerine uymasına ve doğal görünmesine izin verecek şekilde ayarlamaktır. Bunu oluştururken kilit faktörlerden biri de her bina ve arazi için tutarlı bir aydınlatmaya sahip olmaktı. 3D iş akışı sayesinde her binada, ağaçta veya diğer nesnelerde aynı aydınlatma düzenini kullanabiliyor ve sahne içinde tutarlılığı koruyabiliyoruz.
Sahnenin canlanmasına yardımcı olmak için teknoloji sanatçılarımız VFX de yarattı. Bunlar bacalardan çıkan duman, rüzgarda sallanan ağaçlar ve uçan kuşlar gibi şeylerdir.
Sahneye hayat vermek için VFX kullanıyoruz.
Sonuç
Yerel sahne için görsellerin oluşturulması, ekipteki birden fazla disipliner alan arasında bir işbirliği oldu. 3D ilk binaları oluşturdu, 2D boyamaları ve son dokunuşları yaptı ve sonunda teknik sanat VFX ekledi.
İşte bir batı kültürü için final sahnesinin nasıl görünebileceğine dair bir örnek.
Batı kültürü yerel görselleri
Ya Siz Modcular?
Artık yerel sahnenin görsellerinin nasıl ayarlandığını bildiğimize göre, bununla ilgili modlama faaliyetlerinden kısaca bahsedelim.
Yerel sahne sistemi, [url=https://forum.strategyturk.com/konu-gunluk-ck3-av-ve-hac-aktiviteleri]Geliştirici Günlüğü #121[/url]’de bahsedilen eklenti pencerelerini kapsamlı bir şekilde kullanan bir şeydir. Temel yerel sahne penceresi sağladıklarıyla çok kısırdır ancak karşılığında içine ne gireceği konusunda çok fazla kontrole sahip olursunuz. Oyun dosyalarındaki değişiklikleri incelemekten hoşlanan zeki modcular bu pencereleri basitleştirmek ve farklı şeyler yapmak için kullanılan bir dizi harika özelliği keşfedebilir ancak daha sonraki bir Geliştirici Günlüğü’nde modlamaya özgü iyileştirmeleri kapsamlı inceleyeceğiz.
Şimdilik, yerel sahne ayarlarına özel pencerelerden herhangi birini eklemeden önce yerel sahne penceresini hayata geçirmek için neler yapıldığına dair biraz perspektif vermek için kısa tuttuk. Yerel pencere öğeleri eklenmeden önce bu şekilde görünecektir. Aktivitenin kendi içinde tanımlandığı gibi basit bir arka plan bulunur.
Boş, doldurulmamış Yerel Sahne Penceresi
Bir yerel sahne yapmak için yola çıktığınızda, her şeyin bir araya gelmesini sağlamak için bazı gereklilikler de vardır. Katı bir şekilde uygulanan belirli bir yapı. Her yerel sahne penceresinin, yaratıcı süreci daha önce tartışılmış olan tanımlanmış görsellere ihtiyacı vardır. Bu görseller daha sonra sıkı bir şekilde yapılandırılmış özel pencereler içinde kullanılacaktır.
Batı tarım arazileri yerel sahnesini görsel hale getirmek için yerel sahne ayar dosyaları
Bu dosyaların her birinin bir amacı var! Bir yerel sahne binasının her bir varyasyonu için bir dosya, arka plan görsel efektleriyle birlikte arka planın kendisi için bir dosya ve yerel sahne binaların üstündeki görsel efektlerle birlikte üst katman için bir dosya. Yerel sahne daha sonra dört katman halinde oluşturulur: arka plan katmanı, yerel sahne pencereleri (binalar) katmanı, arka plan üst katmanı ve son olarak yerel buton katmanı. Bunlar hep birlikte yukarıda gördüğümüz temel yerel sahneyi oluşturur. Bazı temel tiplerin tanımlandığı başka dosyalar da vardır ancak burada bunların ayrıntılarına girmeyeceğiz.
Yukarıdaki dosyaları bir araya getirdiğimizde, Büyük Turnuva için tüm yerel sahne binaları için aşağıdaki sahneyi elde ederiz:
Binalarla doldurulmuş yerel sahne penceresi
Daha sonra arayüzün geri kalanını Turnuvalar için ihtiyaç duyduğumuz şeylerle doldurmak için gerekli eklenti pencerelerini ekliyoruz: aşama izleyici araç çubuğu, tercih edilen müsabakalar araç çubuğu, yetenek araç çubuğu, şövalyelere genel bakış araç çubuğu, müsabaka bilgileri araç çubuğu, turnuvaya özel tam ekran etkinlik penceresi ve müsabaka arka planı araç çubuğu.
Şimdi bunu tüm özel araç çubuklarını içeren eksiksiz Turnuva Penceresi ile karşılaştıralım. Müsabakalar arasındaki tüm özel araçlar, açılabilen özel araç pencerelerinin hiçbiri olmadan.
Eklenti araç çubukları ile tamamlanmış yerel sahne penceresi
Buraya kadar olan kısım, kabaca yerel sahne penceresinin görsel geliştirmeden GUI uygulamasına kadar hayata geçirilmesini kapsar! Paradox Development Studios’tan özel bir şey yok, sadece kod büyüsü var! Her şey script ve GUI sistemlerimizin sınırları içinde kısıtlı! Gelecekte ihtiyaç duyabileceğimiz kod desteği hariç, çünkü bu konuda sizden öndeyiz:
Cennetteki Katlar
[url=https://forum.strategyturk.com/konu-gunluk-ck3-av-ve-hac-aktiviteleri]Geliştirici Günlüğü #121[/url]’de kısaca belirtildiği gibi, Tours and Tournaments’da kademeli karakter özelliklerinin nasıl çalıştığına dair yepyeni bir sistemimiz var. Turnuvalar – ve onunla ilgili belirli bir özellik – aşağı yukarı bu sistemin doğuşu olduğu için, burada bundan bashedebileceğimizi düşündük.
Önceleri, soğuk ve karanlık zamanlarda, katmanlı özellikler vardı. Yöntemleri gizemliydi, vermesi gereken bilgiler şeffaf değildi, içlerindeki bilgi derinlere gömülüydü. Onlarla etkileşime girenler hediyelerini isteyerek ama temkinli bir şekilde alır, kısa bir görüşmeden sonra karanlık derinliklerini kavrayamazlardı.
Biraz daha açık olmak gerekirse, kademeli özellikler eskiden oyuncu ve hatta geliştirici için biraz kafa karıştırıcıydı. Kademeli özellikler esasen bir sonraki seviyeye her yaklaştıklarında seviye atlama şansına sahipti ve bunun sonucu olarak kademeli özelliklerin kullanımı zaman zaman tatmin edici olmuyor ve mekanikler hantal bir şekilde inşa ediliyordu.
Bunu göz önünde bulundurarak, Hastiluder özelliğini bir şablon olarak kullanarak kavramsal olarak yeniden tasarladık ve saygıdeğer Blackninja’mız onu sıfırdan yeniden inşa etmeye başladı. Artık ilerleme XP’si gizli olmak yerine, özelliğin kendisinde görülebiliyor. Seviye atlamak için bir şansa sahip olmak yerine, ilerleme doğrusaldır: 29 XP’deyseniz, 2. seviyeye ulaşmak için eşik 30 XP’dir ve 2 XP daha kazanırsanız, artık 2. seviyedesinizdir. Karmaşa yok, telaş yok.
Bu o kadar başarılı oldu ki, Tours and Tournaments’a eklenen yeni özelliklerin çoğunda kademeli özellikler ve bunların XP çubuklarını göreceksiniz ancak Hastiluder dört ayrı XP izine sahip tek özellik olarak bunlar arasında bile kendine has özelliğini koruyor. Gelin onu ve tüm yeni kademeli özellik sistemini özel kılan şeylere bir göz atalım, ne dersiniz?
Hadi Bakalım
Karşınızda Hastiluder özelliği:
Hastiluder özelliği
Başlangıçta saf bir Turnuva katılım özelliği olarak tasarlanan bu özellik, zaman içinde avcılıktan turnuvaya ve sahte düellolara kadar her türlü dövüş pratiğini temsil edecek şekilde biraz gelişmiştir.
Şu anda çok etkileyici gözükmüyor, değil mi? Ancak dört parça olduğunu mutlaka fark edeceksiniz: Yaya, Yay, At ve Zekâ.
Bu yollar, bir katılımcının belirli bir müsabaka türünde ne kadar yetenekli olduğunu belirlerken kullandığımız dört özellik deneyimi türüne karşılık gelir. Buradaki kademeler bir karakterin yeteneğini belirlerken tek faktör değildir ancak bunu büyük ölçüde etkiler. Bu özellik kademeleri diğer etkinlikleri de etkileyebilir – ve hatta düelloları kazanarak veya bazen seyahat etmek gibi sıradan bir şey yaparak bunun için XP toplayabilirsiniz – ancak esas olarak turnuvalara katılarak Hastiluder Özellik deneyimi kazanırsınız. Yerel aktivitelerden elde etmenin yolları olduğu için mutlaka katılmak zorunda değilsiniz ancak deneyim kazanmanın birincil yolu uygun kategorilerdeki müsabakalara katılmaktır.
Şimdi çeşitli ilerlemelerden hangi bonusları alacağınıza bir göz atalım:
Hastiluder özelliği – İlerleme açıklamaları
Şimdi, buradaki püf nokta bu etkilerin istiflenmesidir. Sadece kendi içlerinde değil, aynı zamanda birbirleriyle de istiflenirler. Başka bir deyişle, Zekâ’da 1. seviyeye ve At’ta 1. seviyeye sahipseniz, hem +%5 Prestij hem de Diplomasi için +1 alırsınız.
Şimdi, eminim en dikkatli olanlarınız şimdiye kadar bir şeyler düşünmüştür. Şu anda aklınızdaki düşünce muhtemelen şöyle bir şeydir: “Bu çok güçlü görünüyor, bu özellik konusunda ciddi olamazsınız!”
Haklısınız. Çok güçlü ama amaç da bu zaten. Bu noktaya kadar tüm ilerlemeyi seviyelendirmeniz pek olası değil. Eğer başarırsanız, hayatınızın büyük çoğunluğunu turnuva yaparak ve tüm rakipleri yenerek geçirmiş olacaksınız ki bu da açıkçası böylesine zengin bir ödülü hak eden bir başarı. Bağlam için, daha önce Vseslav ile oynadığım ve tüm müsabakayı kazandığım Turnuva, onu sadece Yay’ın 1. seviyesine yaklaştırdı. Bu çok nadir bir durum.
Ancak, ben bunu yazarken, 1250’deki bir gözlemci oyununda böyle bir örneğe rastlamayı başardık. Aslında bu o kadar nadir bir durum ki, o kayıtta maksimum Hastiluder özelliğine sahip olan tek kişi oydu.
“Utangaç” Kont Martin ile tanışın. İroniye bakın.
Rossello’lu “Utangaç” Kont Martin’in görüntüsü
67 yaşında haya dolu birisi, yüzünü göstermekten hoşlanmıyor, Avrupa’da bir sürü seyahat deneyimi var ve dünya tarihindeki en korkulan Turnuva şövalyesi. Tamamen işlevsel Hastiluder özelliğinin gücüne tanık olun:
Hastiluder Özelliği – tüm ilerlemeler maksimize edilmiş
Marty hayatı boyunca 20’den fazla Müsabaka kazanmayı başarmış ve günlerini Pireneler’in eteklerindeki evinde oturarak geçirmiştir. Kıtadaki diğer tüm şövalyelerin bıkkınlık dolu inlemelerine rağmen, kendisini kabul eden herhangi bir Turnuvaya katılmadığı zamanlarda evde olmuş yani.
Tamamen güçlendirilmiş bu özelliğin saçmalığı dışında dikkatinizi çekebilecek bir başka şey de simgesinin eskisine kıyasla değişmiş olmasıdır. Hastiluder Özelliği, karakterinizin hangi özellik ilerlemesinde deneyime sahip olduğuna bağlı olarak simgesini değiştirecektir. Aşağıdaki simgeleri alacak ve bazılarını duruma göre birleştirecektir. Geçmişte bir özellik simgesinin nasıl göründüğünü değiştirmek için bu işlevi kullandık örneğin, Haçlı ve Mücahit – ancak bunlar her zaman karakterinizin parametrelerine bağlı olarak ayarlanır. İlk kez bir özelliğin simgesinin, özelliğin kendi parametrelerine göre dinamik olarak anında değişmesini sağladık, bu nedenle burada da biraz yeni bir çığır açıyoruz.
Hastiluder Özelliği – farklı simge bileşenleri
Bunu biraz göstermek için, hem Zekâ hem de At konusunda 1. seviyeye ulaşacak kadar XP’ye sahip olsaydınız, özelliğiniz şöyle görünürdü:
Hastiluder Özelliği – At ve Zeka
Hastiluder özelliği söz konusu olduğunda, karakterin her ilerleme çubuğunda 30 veya daha fazla deneyime sahip olması durumunda simgenin son hali şu şekilde görünür:
Hastiluder Özelliği – Son halini temsil eden simge
Bu kombinasyonların simgeyi oluşturmak için otomatik olarak üstüste birleştirilmediğini, ayrı dokular olarak oluşturulduğunu belirtmek gerekir.
Kendi katmanlı özellik simgelerini yapmak isteyen modcular için, bu, uygun dokunun seçildiği basit bir tetikleme sistemi ile çalışır, bu nedenle benzer bir şey istiyorsanız, görüntülemek istediğiniz her kombinasyon için bir simge yapmanız gerekir. Katmanlı özellikleri modlamaktan bahsetmişken… Kademeler için şerefe!
Artık aç modcuların bunu ellerine almak istediklerini biliyoruz, bu yüzden bunu kendiniz için nasıl kullanabileceğinizi hızlıca gözden geçirelim. Herhangi bir özellik içinde tanımlayabileceğiniz basit, yeni bir alan eklendi.
Hastiluder Özelliği – kodlamadaki tanımı
Burada Hastiluder özelliğinin tanımını görüyoruz. Benzersiz isimlere sahip ilerleme çubuğu alanı, 0 ile 100 arasında herhangi bir sayının, bu seviyenin içereceği değiştiricilerin bir listesiyle birlikte tanımlanabileceği dereceleri belirler. XP eşikleri artan sırada olmalıdır. Daha sonra basit bir simge uygulamamız var, ilerleme ile aynı adı taşıyan uygun dokuyu koyun ve çalışmaya hazır!
Kademeli Özellik İlerlemesi simge dosya yapısı
Burada modcular için en heyecan verici hususlardan biri aslında Tours and Tournaments için kullanılmayan bir özelliktir. Hastiluder özelliği için talep edilen orijinal özelliklerden biri, zaman içinde XP’yi geriletme özelliğiydi. En nihayetinde geriletme olmadan daha iyi olduğuna karar verdik ancak işlevselliği yine de tuttuk. Tam olması için, işte bir kod bloğu:
Aylık özellik deneyimi gerileme örneği
Yeterince basit! Özelliğin ilerleme deneyim puanı 30’un üzerindeyse, ayda -1,5 deneyim puanı ile 30’a doğru eğilim gösterecektir. Elbette bu minimum değeri daha yüksek veya daha düşük olarak belirleyebilir ve değişim oranını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Şu anda bu işlevi oyun içinde kullanmıyor olsak da, modcular için pek çok heyecan verici olasılık öngörebiliriz.
Bu, kendi katmanlı özelliklerinizi eklemenin temellerini kapsar!
Yasaklı Bilgi
Küçük bir bonus olarak, cesaretiniz varsa, burada incelemeniz için bazı yasak bilgiler var.
Demek yasak arşivi araştırmaya tenezzül ettiniz? Daha yakına gelin. Daha yakına. Bu kalbi zayıf olanlar için değil. Sanatçılarımız ellerini sürmeden önce Turnuvaların geliştirme aşamasında nasıl göründüğüne dair yasak bilgiyi size bahşediyorum. Bu bilgi için hazır mısınız? Öyleyse, aşağıya bir göz atın.
O zaman kararlısınız. Devam edelim.
Yerel sahnenin ilk, işlevsel uygulamasıyla başlayacağız ve bu, sanatçılarımız yerel görselleri tamamlayana kadar yarım yıldan daha uzun bir süre boyunca geliştiricilerimizin gözlerini kanatan manzaradır. Bonus olarak, bu ekran görüntüsü aynı zamanda YZ’nin ilk ev sahipliği yaptığı Turnuvayı da gösteriyor; bu Turnuva tesadüfen Papa tarafından düzenlendi. Ne istediğini biliyordu.
YZ Papa ilk turnuvasına çok pembe bir pencerede ev sahipliği yapıyor
Gözleri kanatan pembedeki mucize! Yaptığımızı biliyoruz! Birkaç ay boyunca! Pembe miktarı, sanatçılarımızın dehşete düşmesine neden olacak şekilde, geliştirme süresince büyük ölçüde değişti. Hatta bazıları, daha fazla şey daha fazla pembe ile uygulanmadan önce, sadece gözleri daha az acıtacak hale getirmek için hafif pembeleştirme haçlı seferlerine çıktı! Bu, Sanat ve Kod arasında acımasız bir savaştı!
Görsellerle birlikte Yerel Sahne penceresinin erken bir görüntüsü
Geliştirme aşamasındaki ve son sürüm arasındaki fark oldukça büyük, değil mi? Güzel planlayıcı, değil mi? Güzelleştirmeleri için sanatçılara teslim ettiğimizde o kadar da güzel görünmüyordu.
Müsabaka planlayıcısı
Arka planda sanatçıların çığlıklarını duyabiliyorum.
Arka plandaki çığlıklardan bahsetmişken. Turnuva sahnesinde bir de seslerimiz var! Uğultulu bir Turnuva için uygun bir şey. Elbette geliştirme sırasında durum her zaman böyle değildi. Geliştirmenin bazı bölümlerinde, ses efektlerinin yerine bazı yer tutucu sesler kullandık. Bilirsiniz: onları uygun seslerle değiştirmeyi unutmadığımızdan emin olmak için.
Yer tutucu Pembe Ses tespit etmiş
Görünüşe göre, bunun etkinleştirilmesi konusunda yeterli uyarı sağlanmamış. Kendiniz duymak istiyorsanız: sesi kısın, konsolu açın ve audio.play_effect event:/Error/placeholder_obnoxious_ui yazın
Geliştiriciler yer tutucu pembe sesten rahatsız
Hangi olay penceresinin görüntüleneceğini ayırt etmek ve özelleştirmek için, farklı bir pencerenin gerçekten görüntülenip görüntülenmediğini doğrulamanın bir yolunu da bulmamız gerekiyordu! Harika debug_square’i görün:
Olay penceresi test varyasyonları
QA, ben bileti büyük bir “WAD” ibaresi ile kapatmadan önce bu küçük, başıboş kareyi rapor etmekte hızlı davrandı. Düzgün çalıştığından emin olmamız gerekiyordu, çünkü turnuvada hokkabazlık yapmak için tam üç farklı etkinlik penceresi var!
Pembe ile ilgili çok fazla şey vardı ve ben bunun için İSYAN ediyorum!
Pembe yer tutucu animasyonu reddediyorum
Pembe yer tutucu animasyon aslında gerçek
Ama lütfen yayınlamadan önce hepsini kaldırın, güzel sanatçılar lütfen.
Sanatçılar cadı avı başlatmadan kaçmalıyım.
Törensel Bir Kapanış
Bu hafta için elimizdeki tek şey bu! Büyük Turnuvalara yaptığımız bu derin dalıştan keyif aldığınızı umuyoruz! Büyük Düğünler ve Ziyafetlerin yanı sıra diğer küçük aktivitelere gelen değişiklikleri incelemek için gelecek hafta tekrar gelin.
Son olarak: geçen yıl bir sanatçımıza geliştiricilerimizin resimlerini yaptırmıştık ve bunları bazı geliştirici günlüklerimizde göstermiştik; bugünkü yazarlarımız ise henüz kendi resimlerini sizlere göstermediler. Elimizde var: Elisabeth, sevimli mi sevimli, şirin mi şirin bir tilki arkadaşıyla; Jon, İskandinav modasının doruğunda; ve tabii ki Nick, yüzünde kocaman, çekilmez, kendini beğenmiş bir gülümseme ve acımasız, toplu katliamcı ve pişmanlık duymayan bir kuş arkadaşıyla.
Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.
Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.