Victoria 3’te 1.2 Güncellemesinden Sonra Neler Var?

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.2 güncellemesinden sonra neler yapılacağından bahsediliyor.

Selamlar. 1.2 güncellemesinin çıkışından sonraki ilk Victoria 3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Bu güncellemenin çıkışıyla birlikte, Geliştirici Günlüğü #64’te özetlediğimiz Çıkış Sonrası Planlara geri dönmenin, halihazırda neler yapıldığını kontrol etmenin ve 1.3, 1.4 ve sonrası gibi gelecekteki ücretsiz güncellemelerde oyun için planladığımız diğer değişiklik ve iyileştirmeleri gözden geçirmenin iyi bir zaman olduğunu düşünüyoruz. Çıkış Sonrası Planlar Geliştirici Günlüğü’nde oyun için üç temel iyileştirme alanının ana hatlarını çizdik: Askeri, Tarihsel Derinlik ve Diplomasi ve bunlar hala ana hedeflerimiz olmaya devam ediyor ancak şimdi bir İç Politika bölümü de ekleniyor. Diğer bölümü de dört kategoriden birine tam olarak girmeyen her şey için hala orada.

Bu geliştirici günlüğü için, bu dört kategorinin her birini inceleyerek ve her birini aşağıdaki durumlardan biriyle işaretleyerek size nerede durduğumuza ve nereye gittiğimize dair genel bir bakış sunmayı hedefliyorum:

  • Bitti: Bu, oyunun şu anda iyi durumda olduğunu düşündüğümüz bir parçasıdır. Bir şeyin Bitti olması elbette gelecekte onu asla genişletmeyeceğimiz veya geliştirmeyeceğimiz anlamına gelmez, sadece artık bizim için yüksek bir öncelik olmadığı anlamına gelir.
  • Güncellendi: Bu, yapmak istediğimiz bazı iyileştirme ve değişiklikleri yaptığımız, ancak henüz bulunduğu noktadan memnun olmadığımız ve 1.3, 1.4 gibi gelecekteki güncellemelerde daha fazla iyileştirme yapmayı planladığımız oyunun bir parçasıdır.
  • Güncellenmedi: Bu, oyunun henüz 1.1 veya 1.2’de planladığımız değişikliklerin/iyileştirmelerin hiçbirini yayınlamadığımız ancak gelecekteki güncellemeler için bunu yapmayı planladığımız bir bölümüdür.
  • Yeni: Bu, yeni eklenen, yani Geliştirici Günlüğü #64’teki listede bulunmayan planlı bir değişiklik veya iyileştirmedir.

Tıpkı orijinal Çıkış Sonrası Planlar geliştirici günlüğünde olduğu gibi, bu geliştirici günlüğünde de yalnızca planlanan ücretsiz güncellemelerin bir parçası olan iyileştirmeler, değişiklikler ve yeni özelliklerden bahsedeceğiz. O halde kategorilere geçelim ve ne durumda olduğumuzu görelim! Bu güncellemede her kategorideki yeni olmayan her nokta için, şu ana kadar o noktadaki ilerlememizi detaylandıran bir alt nokta olacak.

Askeri

Bitti:

  • Ülkelerin generalleri için stratejik hedefler belirleyebilmesinin eklenmesi
  • Stratejik Hedefler belirleme yeteneği 1.2 güncellemesinde oyuna eklendi
  • Savaşlar için birim seçiminin iyileştirilmesi ve cepheler boyunca genel ilerlemenin dengelenmesi gibi generallerin şu anda nasıl işlediğine dair bazı pürüzlerin giderilmesi
    • Askeri sistemde hala pürüzler olsa ve şüphesiz buradaki hassas dengelemeyi değiştirmeye devam edecek olsak da, cephe ilerlemesi ve savaşlar için birim seçimi ile ilgili belirli sorunların 1.2 güncellemesinde büyük ölçüde çözüldüğünü düşünüyoruz

Güncellendi:

  • Oyuncuların askeri durumları hakkında genel bir bakış elde etme kabiliyetlerinin iyileştirilmesi ve savaş boyutlarının altında yatan sayılar gibi daha fazla verinin ortaya çıkarılması
    • 1.2’de ordu görselleştirmesinde bir dizi iyileştirme yaptık ve savaş boyutları gibi faktörler için dökümler ekledik ancak oyunculara savaşlar hakkında iyi bir genel bakış sağlamak ve çok cepheli savaşları yönetmeyi kolaylaştırmak konusunda daha yapacak çok işimiz var
  • Donanmaların görünürlüğünün artırılması ve amirallerle çalışmanın kolaylaştırılması
    • Burada, farklı karargâhlardan generallerin kullanıldığı deniz istilaları üzerindeki kısıtlamanın kaldırılması gibi bazı iyileştirmeler yapıldı ancak donanmaların hala görünürlük ve kullanılabilirlik açısından iyileştirilmesi gereken bir oyun alanı olduğunu düşünüyoruz
  • Cepler oluşturuldukça cephelerin birden fazla (hatta bazen düzinelerce) küçük cepheye bölünebilmesi sorununa çözüm bulmak
    • Bu sorunu 1.2 güncellemesinde küçük cepleri otomatik kapatarak ve savaş vilayeti seçimini iyileştirerek hafiflettik ancak sorun hala devam ediyor (özellikle çok sayıda küçük ülkenin bulunduğu savaşlarda), bu nedenle burada daha fazla iyileştirmeye ihtiyaç var

Güncellenmedi:

  • Daha uzun cepheler için kontrollü cephe bölünmesi denemeleri
    • Bu konuda bazı iç tasarım çalışmaları yapıldı, ancak cephe bölünme sorunlarını daha da kötüleştirmeden bunu doğru yapmak çok zor, yine de bizim için hala çok yüksek bir öncelik!

Yeni:

  • Büyük Güçler arasında erken oyundaki topyekün savaşlarının sayısını azaltmak için sınırlı savaşlar için bir sistem eklenmesi
  • Generaller savaş sırasında öldükten sonra orduların eve dönmesi sorununun sahada terfi sistemi eklenerek çözülmesi

Tarihi Derinlik

Bitti:

  • Amerikan İç Savaşı’nın gerçekleşme şansının olması, mantıklı bir şekilde gerçekleşmesi (köleci eyaletlerinin köleliği savunmak için ayaklanması vb.) ve oyuncu tarafından kolayca önlenememesi.
    • Amerikan İç Savaşı’ndan kaçınmak artık daha zor ve kölecilik meselesi yüzünden patlak verdiğinde, artık tarihsel olarak makul bir AKD yaratmalı (kölecilikle ilgili olmayan bir toprak sahibi isyanı nedeniyle ortaya çıkan ‘sahte bir AKD’ gibi istenmeyen durumların hala olabileceğini unutmayın, bu yukarıdaki düzeltmelerin kapsamına girmez)
  • Şu anda oyuncuların bulması veya tamamlaması çok zor olan keşif gezileri ve günlük girdileri gibi içerikleri ortaya çıkarmak ve iyileştirmek için çalışmak
    • Tamamlanmasını kolaylaştırmak ve/veya daha görünür kılmak istediğimiz Günlük Girdileri amaçlanan şekilde değiştirildi (ancak şüphesiz bunlarda küçük denge ayarlamaları yapmaya devam edeceğiz)

Güncellendi:

  • Meiji Restorasyonu, Alaska’nın satın alınması gibi içeriklerin yapay zeka tarafından daha başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için, yapay zeka iyileştirmeleri ve içerik ayarlamalarının bir karışımı yoluyla ince ayar yapılması
    • Yapay zekanın Tanzimat, Manifest Destiny ve benzeri Günlük Girdilerini tamamlama becerisinde önemli iyileştirmeler yapıldı ancak Meiji Restorasyonu gibi diğerlerinde hala zorlanıyor ve bu nedenle daha fazla çalışmaya ihtiyaç var.
  • İtalya, Almanya ve Kanada gibi birleşmelerin sürekli olarak tarihsel takvimden onlarca yıl önce gerçekleşmemesini sağlamak ve özellikle İtalya ve Almanya’yı birleştirmenin zorluğunu artırmak
    • Birleşmeler artık daha ‘programa uygun’ bir şekilde gerçekleşiyor ancak yine de mekanik olarak da tarihsel olarak da daha makul bir şekilde davranmaları için onları değiştirmek istiyoruz
  • Yapay zeka ülkelerinin daha inandırıcı ve sürükleyici bir şekilde oynamasını sağlamak için genel yapay zeka ayarlamaları
    • Hem 1.1 hem de 1.2’de diplomatik yapay zekada önemli değişiklikler yapıldı ancak bu, özellikle yapay zekanın gerekçelerini daha az opak hale getirmek söz konusu olduğunda (örneğin, iyi ilişkilere rağmen diplomatik bir oyunda neden size karşı taraf olduklarını açıklamak) bir süre daha dikkatimizi çekmeye devam edecek bir alan.

Yeni:

  • Farklı ülkelerin tarihi içeriğini artırmak için daha fazla ülkeye, vilayete ve bölgeye özgü içerik eklemek

Diplomasi

Bitti:

  • Diplomatik bir oyunda birincil taleplerinizi sadece bir savaş hedefinin ötesine genişletme yeteneği (ancak bu, ülkelerin gerçekten geri adım atmaları için hala bir nedenleri olacak şekilde yapılmalıdır)
  • Ek birincil taleplerin eklenmesi 1.2 güncellemesinde oyuna eklendi

Güncellenmedi:

  • ‘Tersine İkna Etme’, yani bir şey karşılığında bir oyunda bir tarafa katılmayı teklif etme yeteneği
  • Diplomatik oyunlarda sunulacak daha fazla şey, destek için kendi topraklarınızı vermek gibi
  • Vilayetleri takas etmek (ya da en azından vermek)
  • Yabancı yatırımı ve diğer ülkelerde bir tür inşaat, en azından pazarınızın bir parçasıysa
  • Diplomatik bir eylem yoluyla daha fazla özerklik verebilmek ve isteyebilmek gibi bağlı ülkelerle ve bağlı ülkelerden etkileşimlerin iyileştirilmesi ve genişletilmesi

Yeni:

  • Sadece teslim olma seçeneği yerine Diplomatik Oyun sırasında barış anlaşmalarının müzakere edilmesine izin verilmesi

İç Politika

Güncellendi:

  • (‘Diğer’den taşındı) Muhafazakar ve otokratik bir tarzda oynamayı daha ilginç ve ‘rekabetçi’ ama aynı zamanda daha daha zorlayıcı hale getirmek
  • Bu alanda bazı değişiklikler yaptık, örneğin yasaları gerici güç dağılımlarının arkasına kilitledik ve GSYİH’yi imalat ekonomilerini haksız yere kayırmayacak şekilde değiştirdik ancak bu hala daha fazlasını yapmak istediğimiz bir alan

Yeni:

  • Yasa çıkarma ve devrim mekaniğinin, oyuncunun etkileşime girmesi için daha ilgi çekici olacak şekilde iyileştirilmesi
  • Karakterler için daha fazla mekanik eklemek ve oyuncuya ülkesindeki bireysel karakterleri önemsemesi için daha fazla neden vermek
  • Ülkelerin çeşitliliğini artıran ve oyunu oynamak için yeni yollar sunan yasalar eklemek

Diğer

Bitti:

  • İhtiyaçlar, Yaşam Standardı ve Radikaller/Sadıklar gibi Nüfus ve Nüfus faktörlerinize genel bir bakış elde etmeyi kolaylaştırmak
    • 1.2 Güncellemesi Nüfus İhtiyaçları için yeni genel bakışlar ve radikallerin ve sadıkların arkasındaki nedenler için daha iyi açıklamalar ekledi
  • Otonom özel sektör inşaatını denemek ve farklı ekonomik sistemler arasındaki oynanış farklılıklarını artırmak (ancak birçok kez söylediğim gibi, inşaatı asla tamamen oyuncunun elinden almayacağız)
    • Otonom özel sektör inşaatı 1.2 güncellemesiyle oyuna eklendi
  • Oyunun sonlarına doğru ekonomi ve yapay zekanın petrol ve kauçuk gibi temel kaynakları geliştirme becerisi ile ilgili bazı pürüzlerin giderilmesi
    • Ekonomik yapay zeka kesinlikle iyileştirmeler almaya devam edecek olsa da, yapay zekanın bu kilit kaynakları asla geliştirmemesi sorunu çözülmelidir

Yeni:

  • Daha kullanışlı ve eyleme dönüştürülebilir bilgiler sağlamak için Uyarılar ve Mevcut Durum çubuğunun iyileştirilmesi.

Bu planları en son paylaştığımızda olduğu gibi, yukarıdakiler yapmak istediğimiz her şeyin kapsamlı bir listesi değildir ve herhangi bir nokta için kesin bir zaman çizelgesi veya hangisi gelecek güncellemenin kesin bir parçası olacaklarını söyleyemem. Ayrıca bu liste hala yalnızca ücretsiz güncellemelerin bir parçası olacak değişiklikleri ve eklemeleri kapsamaktadır! Oyundaki her büyük güncellemeden sonra ilerlememiz hakkında sizi bilgilendirmek için bunun gibi geliştirici günlükleri yayınlamaya devam etmeyi planlıyoruz.

Bugünkü yazımız bu kadar, umarım bilgilendirici bulmuşsunuzdur! Gelecek hafta, 1.3 Güncellemesi için neler yaptığımızın ayrıntılarını gözden geçirmeye başladığımızda düzenli geliştirici günlüklerine geri döneceğiz ancak bu güncellemenin çıkış tarihi hakkında konuşmaya hazır olmayacağımızı belirtmek isterim. Görüşmek üzere!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV