Stellaris’te Broken Shackles Origini

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni Broken Shackles Origini tanıtılıyor.

Nihayet Özgürlük!

First Contact eklentisi ile gelen yeni “Broken Shackles” originini paylaşmaktan heyecan duyuyorum.

Buradan video halini izleyebilirsiniz:

Projenin başından beri Eladrin “ütopik” kelimesini sürekli vurguluyordu: First Contact’in konusu, tuhaf yeni dünyaların keşfi ve burada yaşayan farklı kültürlerin (ya da türlerin) birbirleriyle nasıl etkileşime girdiği ve desteklediği.

DLC’ye bir origin tasarlamak için oturduğumda hedeflediğimiz his ve ton buydu. Özgürlüklerini korumak için bir arada olan birbirinden farklı bir grup köleden daha ütopik ne olabilir? Sinsi Minamar Özelleştirilmiş Endüstrileri tarafından bir araya getirilmiş bu eski sözleşmeli mallar sahiplerinin gemisini ele geçirip yaşanabilir bir gezegene çarpıştan hayatta kaldı.

Oyunun başında ele geçirdiğiniz geminin kalanlarını altyapı olarak kullanarak elinizden geleni yapmanız gerekecek.

Origin zorlayıcı olsa da (oyuncular teknolojik dezavantaj ile başlıyor ve uzayda ilerleyebilmek için oldukça uğraşmaları gerekiyor) çeşitli bir nüfus yeni dünyaları kolonize etmek için bolca fırsat demek.

Daha çok tür = daha iyi partiler.

İmparatorluğunuz geliştikçe tüm eski dünyalarınızı aramak için fırsatlar elde edeceksiniz. Bu gezegenlere ulaşmanız sadece büyük bir karşılama ile sonuçlanmayacak aynı zamanda halkınızı yeni zirvelere ulaştırabilecek.

Ev gibisi yok.

Fakat her şey toz pembe değil. Farklı türler farklı görüşler demek ve bu da oyuncu imparatorluğunun potansiyelini azami değerde kullanmak istiyorsa farklı tarafların isteklerini karşılaması gerektiği anlamına geliyor.

Etkileşimli Hikaye Anlatımı

Broken Shackles, Stellaris originleri için yeni bir yaklaşım sunuyor: “Payback” ile birlikte tam bir hikayenin yarısını oluşturuyor. Fakat sağlam bir kötü adam olmadan bir hikaye nedir ki?

İşte karşınızda Minamar Özelleştirilmiş Endüstrileri ya da kısaca MÖE. Bu “Hayırsever Şirket” kendisiyle “daha az gelişmiş grupların” potansiyeline ulaşması için ettiği yardımlardan ötürü gurur duyuyor. Yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetlere yeni teknoloji borç vererek gelişimi başlatıyorlar, bu borçların faiz miktarlarının da oldukça cömert olduğunu belirtiyorlar.

Ödeme zamanı geldiğinde neler olduğu bir başka zamanın hikayesi. Zorunlu hizmet MÖE’nin borç toplama yöntemlerinden sadece biri.

Aydınlanma ücretsiz olmayabilir. Fakat MÖE’de her zaman fiyatına değer.

Neden MÖE?

Yönetim Kurulu Odasında Kasklar

Geliştirme aşamasının ilk günlerinde “kötücül köleci imparatorluğun” nasıl sunulması gerektiği hakkında fikirler paylaşılıyordu. Oyunun herhangi bir zamanında karşılaşılabilecek gelişmiş bir imparatorlukta karar kıldık, bazen başlangıç konumunuza yakın bazen de oldukça uzakta başlayacaklar. Bu rastgele yerleşme sistemi oynanışta devasa farklılıklar sunabilir.

İlk başta, “Broken Shackles” ve “Payback” originlerinin kötüsünü klasik otoriter köleci imparatorluk olarak tasarlamıştık fakat originlere şekil verdikçe hedeflerimiz ve amaçlarımız değişti.

Minamar Özelleştirilmiş Endüstrileri, kendisini cüzi bir ücret karşılığı teknolojik aydınlanma sağlayan hayırsever bir şirket olarak görüyor. Bazıları yıldızlara gitmesine olanak sağladıkları türlerin saflığını kötüye kullandıklarını söyleyebilir fakat iş iştir. Ne olursa olsun MÖE’deki çalışanlar ve yetkililer muhtemelen şirketin sloganına inanıyor, Yönetim Kurulu kendini ahlak gibi basit konuların üstünde görse de.

Eski mallarına dönersek, yani Broken Shackles originin başlangıç poplarını oluşturan bu “zorunlu hizmetkârlar” hakkında MÖE hiçbir kin duymadıklarını belirtiyor. Hatta bilerek MÖE’yi anlaşılamaz ya da yenilemez “en büyük kötü” yapmaktan çekindik. Bir Broken Shackles imparatorluğunun bakış açısından MÖE canlıların en kötü formu olabilir fakat galaksinin geri kalanı için bir başka aç gözlü Mega Şirketler.

Stellariste genel olarak Mega Şirketler ile alakalı çok fazla içerik yok ve var olanlar da aynı isimdeki eklenti olmadan erişilemiyor. “Kötücül Şirket” teması üzerinde oynamak MÖE’ye farkılı bir kişilik ve tat eklememizi sağladı. Bence ütopik bir origin için kusursuz bir kaynaklar ve çıkış için son derece heyecanlıyım!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV