Fields of History geliştirici günlüklerinin yirmi sekizincisinde, uçak filolarından bahsediliyor.
Selam millet, biraz geç olduğunu biliyoruz ancak nihayet Hava Grubu Tasarımı için geliştirici günlüğü ile karşınızdayız.
FoH ile birçok strateji oyununda karşılaştığımız ve sürekli olan bir sorunun önüne geçmek istedik: kafa karıştırıcı ve hatta bazen ergonomik olmayan çok fazla menü ve birden fazla alt menü.
Şu anda mevcut olarak kullandığımıza karar vermeden önce birkaç tasarımı test ettik.
Hava Grubu Tasarımcısınının menüsünü tasarlarken, bir Filonun istatistiklerini bilmenizi sağlayacak bilgilendirici menü ile maksimum ortak noktaları paylaştığından emin olmaya çalıştık. (Bir Filo, oyundaki temel hava birimidir. Aynı veya farklı uçaklardan oluşan bir veya birden fazla uçak bir filo oluşturuyor.)
Bu, tutarlılığın korunmasını sağlar ve uçak istatistikleri arasında kolay karşılaştırmaya izin verir. Bir yandan da bir Hava Grubunun istatistiklerinin düşmesine neyin neden olabileceğini anlamayı da sağlar.
Örneğin Seyir Hızı düşük bir Uçak eklerseniz, gruptaki daha hızlı olan uçak grubun dağılmasını önlemek için yavaşlayarak uyum sağlamak zorunda kalacaktır.
Bu durumda Hava Grubunuzu zayıflatmamak için eski modeli çıkarmak veya değiştirmek daha iyi olacaktır.
Bir Hava Grubunun Maksimum İrtifası, Menzili ve Maksimum Hızı, hava grubunu oluşturan uçaklara göre belirlenecektir. Bu nedenle, Hava Görevlerinin özelliklerine bağlı olarak farklı Hava Gruplarında özelleşmeniz gerekecek.
Örneğin, Zeplinlerinize yalnızca uçaklar onları koruyacak kadar yüksek irtifaya tırmanabiliyorsa eşlik etmelerine izin verin.
Bir uçak Modeli eklemek veya kaldırmak için, değiştirmek istediğiniz uçak Modelinin adına veya yeni bir Model eklemek için Hava Birimi Ekle düğmesine tıklamanız yeterlidir.
Menülerde zaman kazanmak ve bir Hava Grubunu yeni uçaklarla hızlı bir şekilde güncellemek için + ve – düğmelerini de kullanabileceksiniz.
Hava Grubunuzda değişiklikler yapıldıktan sonra, gerekli parçaları (Motorlar, Yedek Parçalar, Gövdeler vb.) temin edebilmeniz ve mürettebatın eğitimi ve uçağın montajı için ödeme yapmanız gerekecektir.
Benzer şekilde, uçakları filodan çıkarırsanız, bazı parçaları geri dönüştürebilirsiniz, bu, malzemeleriniz bitmeye başlarsa ve hava meydanlarınızda eski uçaklar varsa oldukça işe yarar.
Oyuncunun her şeyi elle yapmasına gerek kalmaması için tüm maliyetler otomatik olarak hesaplanacak ve hesaplar iyi değilse Değişiklikleri Uygula düğmesi devre dışı bırakılacaktır.
Yeni bir Hava Grubu oluşturduğunuzda aynı menü açılır, böylece kaybolmazsınız.
Tutarsızlıklardan kaçınmak için zaten görevde olan bir Hava Grubunu değiştiremeyeceğinizi de bilmelisiniz. Bu nedenle, Hava Grubu ülke sınırlarınız içinde bir bölgede veya müttefik bir ülkedeki hava alanındayken yapılması gerekecektir.
Ayrıca, bir Hava Grubu değiştirildiğinde, organizasyonu sıfıra düşer, bu nedenle göreve geri dönebilmesi için ona biraz zaman verilmesi gerekecektir.
Hava ünitelerini Hafif Uçaklar, Büyük Uçaklar ve Hava Gemileri olarak 3 ana kategoriye ayırdık.
Ayrıca, kategorilerin her birinde alt kategoriler (Türler olarak adlandırdığımız) vardır. Örneğin Hafif Uçaklarda, Üç Kanatlı Avcı Uçaklarını, Büyük Uçaklarda, Uzun Menzilli Bombardıman Uçaklarını ve nispeten orta boy sayılabilecek Airco D.H. 4 gibi uçakları görebilirsiniz.
Kilidini açacağınız (ister bir teknolojiyi araştırarak ister düşmandan çalarak) farklı uçak modelleri arasında kaybolmamanız için, özellikle yalnızca bir kategoriyi görmenizi sağlayan bir filtre sistemi kurduk.
Hava Gruplarınızı özelleştirmeniz çok önemli olacaktır. Önleme görevleri için avcı uçakları, stratejik bombalama için Ağır Bombardıman Uçakları ve Hava Gemileri ve kara birimlerinizi desteklemek veya yakın hava desteği sağlamak için ise çok amaçlı uçaklar işinizi görecektir. Eski uçaklarınız, eskimiş olsa bile, savaşın sisini kaldırmak ve düşmanlarınızın hareketlerini önceden tahmin etmek için keşif görevlerini gerçekleştirmek için kullanılabilir.
Birinci Dünya Savaşı sırasında iyi organize olmuş küçük hava grupları rakiplerinin çoğunu yendi. Oyunda da uyum bonusları sayesinde makul büyüklükteki gruplar genelde istiflenmiş büyük Hava Grupları kullanılmasından daha çok tavsiye edilir.
Ayrıca, Birinci Dünya Savaşı sırasında havacılık ancak savaşın ortasından itibaren güçlü bir etkiye sahip oldu ve önemsendi, oyunda da böyle olması ve gerçekçi olmasını istedik. Özellikle Caproni veya Gotha gibi ilk ağır bombardıman uçaklarının yanı sıra Eindeckers gibi ilk özel avcı uçaklarının gelişiyle birlikte, en fazla etkiye sahip olacak olan uçaklar, 1915 ve sonrasında kilidi açılabilir teknolojiler sayesinde yer alacak.
Geliştirici günlüklerimizin sıklığı az olduğu için tekrardan üzgün olduğumuzu belirtiriz ve buna rağmen her zaman yanımızda olduğunuz için teşekkür ederiz. Ayrıca, FoH’un havacılık oynanışına yönelik gerçekçi ama pratik yaklaşımımızı da beğeneceğinizi umuyoruz.