Hearts of Iron IV’te Avalanche Güncellemesindeki Modlama Geliştirmeleri

Hearts of Iron IV’te bu hafta 1.12 güncellemesiyle birlikte modlama alanında yapılan geliştirmeler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, bu günlükte kariyer profil sistemindeki yenilikleri ve Avalanche güncellemesiyle birlikte modlama alanında yapılan geliştirmeleri tanıtacağız.

Bu yılın başlarında Kariyer Profilini oyuna eklememizden bu yana, daha fazla bilgi içermesi, ironman harici başarımları göstermesi ve bazı profil özelleştirmeleri içermesi için çalışmalar gerçekleştirdik.

Oyun Özeti
BBA’nın çıkışıyla birlikte oyuncular ESC’ye bastıklarında oyun özetini görüntüleyebilecekler.

image1.png

Bu ekranda mevcut oyununuza dair çeşitli istatistikleri inceleyebileceksiniz.

Yeni İstatistikler
Önceleri sadece oyunun vanilla sürümünden istatistikler topluyorduk, artık modlu oyunlar için de ayrı bir sekme ekledik. Hem ana oyun hem de modlanmış oyunlarda şimdilik tek oyunculu oyunlarınızın istatistiklerini inceleyebiliyorsunuz. İleride çok oyunculu istatistikleri de eklemeyi umuyoruz.

image12.png

Ödüller
Ödüller yeni bir türde madalyalar, bunları elde etmek için Ironman modunda oynamanız gerekmiyor.

image4.png

Madalyalar 3 kademede olabiliyor: bronz, gümüş ve altın. Her kademeyi elde etmek bir öncekinden daha zor, bronz madalyaları oyunu sadece oynayarak elde edebiliyorsunuz, altın madalyalar için özellikle çaba sarfetmeniz ve belki de birkaç kez denemeniz gerekiyor.

Öte yandan şeritlerin kademesi yok, ancak birçoğunun zor olduğu söylenebilir.

image14.png

Ödüller birçok modla birlikte çalışmıyor zira hangi modun neyi değiştireceğini bilmek mümkün değil, öte yandan modların HoI tecrübesi için elzem olduğunun farkındayız, bu sebeple mod ödülleri için de destek sağlayacağız. Modcular kendi modları için ödüller oluşturabiliyorlar, bu özel ödüller Profilde ayrı bir şekilde görüntüleniyor.

Profil Özelleştirme
Elde ettiğiniz madalyalar ve şeritlerle Kariyer Puanı kazanıyorsunuz, Kariyer Puanlarıyla yeni Avatarlar açabiliyorsunuz.

image2.png

Bazı avatarları birkaç madalyala açabilirsiniz ancak diğerleri için çok fazla sayıda altın madalya toplamış olmanız gerekiyor.

image7.png

Arkadaş Listesi
Oyuna arkadaş listesi eklendi. BBA’nın çıkışıyla birlikte oyunun ana menüsünden arkadaş listesine erişebiliyorsunuz.

image5.png

Arkadaş listenizde, Steam ve Xbox’taki arkadaşlarınızı görebiliyorsunuz, birbirlerinizin Kariyer Profilini inceleyebiliyorsunuz. Varsayılan olarak oyundaki profiliniz arkadaşlarınız tarafından görüntülenebilir oluyor fakat dilerseniz ayarlardan profilinizi gizliye alabiliyorsunuz.

Tüm bu içerikler Avalanche güncellemesiyle birlikte oyuna ekleniyor. Dolayısıyla eklentiyi satın almasanız bile, ana oyuna sahip olmanız durumunda Oyun Özeti, Ödüller, Profil Arayüzü ve Arkadaş Listesine erişebileceksiniz. Gelecekte profil ekranına daha fazla ödül, istatistik ve özelleştirme seçeneği ekleyeceğiz.

Oyun-İçi Başarım Modlama
Yeni özelliklerimizden birisi, custom başarım modlanabilmesini sağlamak.

Bu özellikle şunları amaçlıyoruz:

  • Modların kendi başarımlarına sahip olabilmesi.
  • Bu başarımların oyun içerisinde görüntülenebilmesi ve takip edilebilmesi.
  • İlerlemenin kaydedilmesi, yeni bir oyun başlatıldığında görüntülenebilmesi.

Kısıtlamalar:

  • Bu başarımlar Steam’de (veya başka bir mağazada) görüntülenmeyecek.
  • Oyuncular arasında tamamlanma oranları bilinemeyecek.

Red King ile birlikte çalışıp, bu başarımların oyun içerisinde en güzel bir şekilde görünülebilir olmasını sağladık. Aynı zamanda yeni şerit sistemiyle modcular herhangi bir görsel beceriye sahip olmaksızın kendi başarımlarını oluşturabilir. Elbette 64×64 piksel ikonlarda ustaysanız, kendi başarım ikonlarınızı oluşturabilirsiniz.

image9.png

image13.png

Bu başarımlar oyunun modsetinde saklanıyor, modseti değiştirdiğinizde başarımlar sıfırlanıyor, eğer modset aynı kalırsa kazanılan başarımlar o mod kombinasyonu için görüntülenebilir kalıyor.

Birim Madalyaları ve Birimler
Geçtiğimiz hafta bahsettiğimiz üzere, BBA’ya birim madalyaları ekleniyor. Bunlar halihazırda aşina olduğunuz veritabanı objeleri gibi kodlanabiliyorlar. Madalya etkileri, sıradan etkilere nazaran daha farklı çalıştığı için olasılıklar diğer etki scopelarından daha kısa.

Bu seçenekleri madalya dosyasında yukarıya ekledik.

image15.png

Lider etkisinin ana oyunda kullanılmadığını fark edebilirsiniz. Bu etki lider terfi edildiğinde ordu generallerini ve onların komutası altındaki orduya etki ediyor. Birim bazlı etkiler Avalanche güncellemesiyle birlikte yeni bir kodlama türü, şimdilik sadece ordu birimleri bu şekilde hedef alınabiliyor fakat gelecekte bu değişebilir.

Güç Dengesi
Güç Dengesi mekaniği oldukça esnek bir mekanik. İstediğiniz her ülke, istediğiniz herhangi bir dönemde Güç Dengesi mekaniğine sahip olabilir. Dilerseniz birden fazla Güç Dengesi oluşturup duruma göre değişiklikler yapabilirsiniz.

image17.png

Yukarıda Etiyopya için oluşturulmuş Güç Dengesini görüyorsunuz. Güç Dengesi için bir ID oluşturmanız, başlangıç pozisyonu ve 2 tarafı belirlemeniz gerekiyor. Kodlamayla daha önce belirlenen taraflardan birini değiştirebilir, komple Güç Dengesini baştan kurabilirsiniz. Aynı zamanda Güç Dengesi kategorisi için kararlar oluşturabilirsiniz. Bu kararlar Güç Dengesi arayüzünde görüntülenir, kararlarla ilgili yapabildiğiniz her şeyi Güç Dengesi arayüzü için de yapabilirsiniz.

image11.jpg

Yukarıdaki örnekte gördüğünüz üzere, belirlenen menzilin geçerli olması durumunda belirlenen etkileri aktifleştirebilirsiniz.

Aynı zamanda tarafların grafiğini şu şekilde belirleyebiliyorsunuz:

image16.jpg

Ek olarak Güç Dengesine bağlı tetikleyiciler oluşturabiliyorsunuz. Örneğin bazı Odakları, kararları veya olayları Güç Dengesinin belli bir kademede olmasına göre tetikleyebilirsiniz.

Barış Konferansları
Barış konferanslarını modlamak artık daha kolay ve oyunun geri kalanında kullanılan kodlama standartlarıyla daha uyumlu.

Barış konferansları artık gemiler ve üst üste gelen talepler dışında eyalet bazlı çalışıyor (kodlamayla erişilemeyen teknik kısıtlamalar sebebiyle)

image10.png

Her tur, her eyalet oynadığınız ülkenin perspektifine göre 2 hesaptan geçiriliyor. İlk hesap eyalet bazında talep etme maliyetini belirlerken, ikinci hesap yapay zekanın talep etme isteğini belirliyor. Bu iki değer birbiriyle etkileşime girmiyor fakat birbirlerini etkiliyorlar.

Eyaletler birden fazla maliyet düşürme koduna sahip olabilir, bu kodlar çarpımsal olarak birbirini etkilerler.

Yapay zekanın talep hesabı da benzer bir şekilde işler.

image8.png

Maliyeti etkilemek yerine bu kod yapay zekanın maliyeti değerlendirmesini ve neye talepte bulunacağını etkiler. Yukarıdaki kodda yapay zeka is_unlikely_country_tag ile işaretlenmiş eyaletlere -%75 daha düşük talebe sahip. Yani yapay zeka tuhaf taglar serbest bırakmaya çalışmayacak.

Debug Araçları
BBA ile birlikte imgui seçeneklerinde de bazı geliştirmeler yaptık.

image3.png

Bir hava bölgesini seçtikten sonra konsol komutu olarak imgui show air’i girdiğinizde bu arayüze ulaşabiliyorsunuz. Bu kısımda bölgedeki uçakları ve onların verimliliğini görebiliyorsunuz.

Bu haftalık bu kadar.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV