Crusader Kings III’te Friends & Foes Çıkışı

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Friends & Foes eklentisinden ve 1.7.0 “Bastion” yamasından bahsediliyor.

Herkese merhaba!
Karşınızda mahallenizin dostane kodcusu Zack. Birileri “Bastion” yamasıyla alakalı bu günlüğü bana yazdırarak büyük bir hata yaptı (sanırım diğer herkes hasta) ve ben bu fırsatı sonuna kadar değerlendirmeyi planlıyorum. “Bastion” bugün Friends & Foes ile birlikte çıkıyor ve bunları sizinle paylaşabildiğimizden ötürü mutluyum. Ben Friends & Foes’dan “sorumlu” Teknoloji Yöneticisiyim ki bu da ekiple birlikte hangi teknolojinin (bkz:kod) oyuna ekleneceğine karar verdiğim ve bunun gerektiği şekilde çalıştığından emin olduğum anlamına geliyor (tabii bunun dışında dahiyane fikirler verdiğim önemli toplantılara da katılıyorum 😉 ). Bu CK3 için yaptığımız ilk Olay Paketi, bu yüzden ekip ve ben bolca yeni şey denedik ve oldukça heyecan vericiydi, aynı zamanda bunun şu ana kadarki en iyisi olduğunu düşünüyoruz.

F&F’nin geliştirme sürecinden “eğlenceli” detaylar:

  • Yama için bir sürü isim önerisi topladık ve oylama yaptık fakat hangisine karar verdiğimizi unuttum ve en beğendiğim olduğu için “Bastion” ismini seçtim. Muhtemelen kazanan oydu zaten, değil mi?
  • Friends & Foes’un ismindeki “&” sistemlerimizin birinde teknik sıkıntılara yol açtı çünkü özel bir karakter, bu yüzden sistemi tekrar düzenlemek zorunda kaldık… tabii ben burada değildim o yüzden benim yerime Joel halletti (komik).
  • Kayıt dosyalarında çift sayıda karakter olduğunda yaşanan teknik bir sıkıntı vardı fakat tek sayıda karakter olduğunda yaşanmıyordu. Bunun komik olduğunu düşünsem de QA ekibi öyle düşünmüyordu. Daha sonra bunu düzeltmem gerektiğini fark ettim ve artık komik bulmamaya başladım fakat aniden QA ekibi bunu komik bulmaya başladı. Sanırım işin sonunda ödeştik.
  • Oldukça sarpa saran bir birleştirme işlemimiz tüm değişiklik kayıtlarımızı bozdu, bu yüzden kendim elle bir sürü kayıt bulmam gerekti (iğne, samanlık, komik). Birleştirmeyi yapmanın kendisi de oldukça eğlenceliydi, bununla alakalı “Zack ve Asla Bitmeyen Birleştirme” adında bir kitap çıkaracağım ve tasarım ekibini (şüphesiz bir şekilde tüm bu olaylar sırasında benimle dalga geçtiler) onu yazmaya zorlayacağım, bol şans.
  • İçinde o kadar çok gizli maymun olan bir vahşi orman olay resmi ekledik ki geliştirme süresi boyunca yeni maymunlar bulduk ve muhtemelen hepsini bulamadık bile.
  • Darağacı çizimi de oldukça iyi fakat tasarım ekibine göre biraz fazla “asılı”. Alın size darağacı esprisi.

Şakalar ve komiklikler bir yana; Friends & Foes üzerinde çalışmak gerçekten çok eğlenceliydi ve ekibin geri kalanı olmadan bunu kesinlikle başaramazdım. Umarım hepiniz beğenirsiniz. Aşağıda buraya gelmenizin asıl sebebini bulabilirsiniz. Okuduğunuz ve oynadığınız için teşekkürler ve unutmayın: her düşman sadece ayartılması biraz daha zor potansiyel bir aşıktır!

Yama Notları

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV