Victoria 3’te Kültürler ve Dinler

Victoria 3 günlüklerinde bu hafta kültürler ve dinlerden bahsediliyor.

Selamlar millet! Benim adım Alex ve Victoria 3 üzerinde çalışan Kalite Güvence ekibinin bir parçasıyım! Ekibe nispeten yeni katıldım sayılır, bu yıl Mart ayında katıldım. Buna rağmen, bu kadar kısa sürede oyunun ilerleyişini görmek benim için inanılmaz bir yolculuk oldu! Bugün elimizdeki konu, muhtemelen önceki geliştirici günlüklerinde çokça duymuş olduğunuz ama yine de kendi tanıtımını hak eden bir konu: Kültürler ve Dinler.

Muhtemelen ilk geliştirici günlüklerimizden birinden zaten bildiğiniz gibi, nüfusların onları tanımlayan ve gruplandıran bir dizi farkı vardır. Bunlar, nüfusların nerede yaşadıklarını, hangi mesleğe sahip olduklarını ve hangi binada çalıştıkları gibi şeyleri içerir. Bunun yanı sıra nüfuslar kültürel ve dini geçmişlerine göre de tanımlanır.

İmlecinizi bir kültürün üzerinde gezdirirken, bu örnekte Japon nüfusların kültüründe olduğu gibi, işinize yarayabilecek her türlü veriyi bulabilirsiniz.

Victoria 3’teki kültürler ve dinler yakından ilişkilidir ve oyunun çalışmasını sağlayan temel bir kavramdır. Özünde, her ikisi de farklı kültürlerin ve dinlerin ne kadar yakından ilişkili olduğunu tanımlayan bir dizi özelliğe sahip olarak çalışır. Bu özellikler, ülkenizde sahip olabileceğiniz farklı yasalara göre bir kültürün veya dinin kabul edilip edilmeyeceğini veya ayrımcılığa uğrayacağını belirler. Örnek olarak, hem Katoliklik hem de Protestanlık, Hıristiyan özelliğine sahiptir, yani birbirlerini Vicdan Özgürlüğü yasası uyarınca kabul ederler (bunun olması için dinler arasında ortak bir özellik gerek) ancak Devlet Dini yasasında yalnızca tek bir din devlet dini kabul edilir. Son alternatif elbette tüm dinleri hangi özelliklere sahip olurlarsa olsunlar kabul eden Tam Ayrılık yasasıdır.

Dünya, tanımak ve öğrenmek için birçok kültüre ve geleneğe sahiptir.

Kültürler dinden biraz farklı çalışır. Birincisi, bir kültürün genel olarak hangi dili konuştuğu, yani lusofon veya hispanofon gibi tanımlayıcı özellikleriniz var. Ayrıca, belirli bir kültürün coğrafi olarak kökenini genellikle çok geniş bir şekilde tanımlayan, miras adı verilen özel bir özelliğiniz var. Bazı yasalar, kültürlerin, Ulusal Üstünlük ve Irk Ayrımı gibi, kabul edilmeleri için birincil kültürlerle bir mirası paylaşmalarını özellikle gerektirir. Kültürün kabul edilmesi için en az tek bir özelliğin paylaşılmasını gerektiren Kültürel Dışlama da vardır. Son olarak, Çokkültürlülük, kültürlerin özelliklerden bağımsız olarak tüm kültürleri kabul eder.

Belki de ideal bir oyununuz, Inuit kültürünün kendi kaderini belirlediği bağımsız bir Grönland olarak refaha kavuşmaktır.

Tabu ve takıntı kavramları, kültürlere ve dinlere yakından bağlıdır. Bunların her ikisi de, nüfusların belirli mallar için ne kadar ödemeye ve tüketmeye istekli olduklarını olumlu ya da olumsuz etkiler. Bu nedenle, hem tabular hem de takıntılar, askeri veya endüstriyel malların aksine yalnızca tüketim malları için geçerlidir (yani tank takıntıları yok, üzgünüm). Takıntılar kültürlere bağlıdır, örneğin Fransız kültürünün şaraba veya Nepal’in çaya takıntılı olması gibi. Tahmin edebileceğiniz gibi tabular ise dinlere bağlıdır. Yine de kendilerini kültürel olarak gösterirler. Her kültürün kendisine bağlı bir dini vardır ve bu dinden tabuları “miras alır”lar. Bu, örneğin bir Katolik Türk’ün şaraba ve liköre karşı yine de bir tabusu olacağı anlamına gelir.

Nepalliler, Çay’ın üstün içecek olduğunu biliyor ve insanların kahve dediği acı fasulye suyuna yanaşmıyorlar.

Takıntılar ve tabular arasındaki diğer bir fark, tabular oyun boyunca değişmezken, takıntıların daha kısa süreli olması ve örneğin Afyon Krizi gibi önemli bir şey olması durumunda organik olarak ortaya çıkması veya ortadan kalkmasıdır. Bir pazarda belirli bir mal bol miktarda mevcutsa, o pazardaki nüfusların ona takıntılı hale gelme şansı azdır.

Comanche’nin önde gelen bir lideri Puhihwitsikwasu veya kültürsüz Avrupalılar için Demir Ceket, kültürel olarak tanımlanmış etkileyici kıyafetler ve başlıklar giyiyor.

Kültürler ve dinler, önceki geliştirici günlüklerinden görülebileceği gibi, oyunun mekaniğinin çoğuna şu veya bu şekilde dokunuyor. Ayrılıkçı hareketler, göçler ve birleşmelerle ilgili mekaniklerden ayrımcılığa, siyasi güce ve dönüşüm/asimilasyona kadar. Kültürler ayrıca karakterlerin görünümü gibi görsel değişikliklere de bağlıdır. Victoria 3 oynarken, genellikle bir şekilde kültürler hakkında düşünürsünüz.

Hepsinden öte, kültürlerin ve dinlerin istediğinizi yapmak için çok kolay modifiye edilebilir olması bazılarınızın ilgisini çekebilir. Aşağıda, yerelleştirme dosyaları gibi bazı ayrıntılar atlanmış olarak yaptığım hızlı bir Blorg kültürü modunu bulabilirsiniz. Çok basit bir süreç!

Birilerinden “Dış Uzaydan gelen Blorg istilası” alternatif tarih modunu kesinlikle bekliyorum.

Aslında Blorg kültürüyle bir nüfus oluşturmak gibi birkaç ayrıntıya göz yummama rağmen gördüğünüz gibi yerelleştirme dosyaları ve kültürel özellikleri doğru bir şekilde tanımlamak çok basit.

[align=center]

Benden bu kadar! Önümüzde heyecanlı günler var ve zamanı geldiğinde hepinizin oyunu oynamasını dört gözle bekliyorum. O zamana kadar belki önümüzdeki hafta ilk yayınımızda veya belki PDXCON’da görüşürüz? Her iki durumda da, bir dahaki sefere Mikael size Yolculuk hakkında biraz daha bilgi verecek!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV