Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni zorluk ayarlarından ve 3.5 ile eklenecek bazı başarımlardan bahsediliyor.
Herkese selamlar, umarım yazınız harika geçmiştir.
Bugün 3.5 “Fornax” güncellemesi için planlanan şeylerden bazılarına değinmeye başlayacağız.
Yeni Zorluk Ayarları
Önceki birkaç güncellemede yapay zekâya yapılan geliştirmelerden sonra yeni oyuncuların daha çok zorlandığını ve daha kolay bir zorluk ayarı için taleplerde bulunulduğunu fark ettik. Bu doğrultuda Civilian zorluk ayarı ekliyoruz ve Cadet’i varsayılan zorluk ayarı yapıyoruz.
Civilian zorluğu, oyuncuların Cadet’te aldığı bonusları arttırıyor ve İlk Teması tamamlayınca fazladan bonus veriyor.
Bu geliştirici günlüklerini okuyanlarınızdan birçoğunun daha fazla zorluk istediğinizi biliyoruz, sizin için de bir şeylerimiz var.Oyununuzun zorluğunu daha iyi ayarlayabilmeniz için 2 yeni ayar eklendi.
Zorluk Ölçeklendirmesi basit bir aç kapa düğmesi olmak yerine artık Kapalı, Oyun Ortası ya da Oyun Sonu olarak ayarlanabiliyor. Eğer Oyun Ortasına ayarlandıysa yapay zekâ bonusları Oyun Ortası Başlangıç Yılına kadar sıfırdan seçilen zorluğa kadar tırmanıyor. Oyun Sonu ise Oyun Sonu Başlangıç Yılına kadar seçilen zorluğa tırmandırıyor.
Zorluğa Ayarlı Yapay Zekâ Değişkenleri, oyun ilerledikçe yüksek zorluk seviyesindeki yapay zekânın gücünü önemli ölçüde arttıran bir ayar. Açıldığı takdirde yapay zekâ bonusları yapay zekânın topladığı tüm diğer değişkenlere uygulanıyor.Örneğin Geothermal Fracking teknolojisi Madencilerden +%20 Mineral veriyor. Grand Admiral zorluğunda bu ayar etkinleştirilirse bu bonus yapay zekâ imparatorluklara %40 bonus sağlıyor.
Fornax aynı zamanda ekstra zorluk arayan oyuncular için galaksi oluşturma ayarlarına [i]ufacık bir ekleme[/i] yapıyor.
Kriz Türü ayarı artık her krizi sırayla ortaya çıkaran Tümü seçeneğine sahip ve bu seçenekte her kriz bir öncekinden daha güçlü oluyor. Galaksi size güveniyor. Baskı yok.Tür Paketi Başarımları
Stellaris başarımları tamamlaması her zaman eğlenceli olmayabilse de [i](Size diyorum Galatron başarımları!)[/i] her zaman biraz alay içerikliydi ve yapması eğlenceliydi.
Sanatçılarımızın taleplerine kulak verdik ve daha önce çıkardığımız her tür paketine üçer başarım ekliyoruz.
Stellaris başarımları bilindiği üzere birden fazla DLC gerektirmemeye daima özen göstermiştir fakat bu başarımlardan bazılarında bunu uygulamadık. Zira tüm Tür Paketlerine sahipseniz diğer her şeye de zaten sahip olduğunuzu düşündük.
Hepsinden birer örnek:
Aquatics:
Fishing for Trouble – Balıkçı bir imparatorluk olarak bir Fallen Empire’ı savaş ilan etmeye kışkırtın ve kazanın.Necroids:
There’s a Zombie on my Lawn – Necroid bir imparatorluk olarak Plantoid bir imparatorluğu, ya da tam tersi, son gezegenlerini imha etmeden yok edin.Lithoids:
Rock Beats Paper – Lithoid bir imparatorluk olarak Galaktik Topluluğa o sert üsluplu mektup hakkında tam olarak ne düşündüğünüzü gösterin.Humanoids:
Strange Mood – Master Crafter bir imparatorluk olarak Shroud’a sahip bir Covenant’ınız varken bir mega yapıyı tamamlayın.Plantoids:
DIY – Idyllic Bloom bir imparatorluk olarak Ketling Star Pack’in çöplük dünyalarını Gia Dünyalara çevirin.Gelecek Hafta
Gelecek hafta daha fazla başarımın sürprizini bozacağım ve birtakım yaşam kalitesi değişikliklerinden bahsedeceğim. Ayrıca Iggy geri bildirimlerinizi baz alarak relic değişikliklerine ilişkin bilgi verecek.
Haftaya görüşürüz!