Europa Universalis IV’te Danimarka Görev Ağacı

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Danimarka Görev Ağacından ve Yeni Donanma Doktrinlerinden bahsediliyor.

Hej allesamen! Europa Universalis IV için yeni geliştirici günlüğümüze hoş geldiniz! Baltık bölgesini tamamladıktan sonra, odağımızı İskandinavya’ya çevirme vakti, hadi başlayalım!

13. yüzyıl sonuna yaklaşırken, feodalite ve manorializm gibi sosyal normlar Dan Sarayında derin kökler salmıştı. Aynı zamanda Hristiyan kilisesi de bu dönemlerde İskandinavya’daki dini meselelerin hepsini kontrol altına almıştı. Kraliyet ailesi ise 14. yüzyılın sonuna doğru I. Margaret öncülüğünde üç İskandinav Aslanı’nın başına tek bir hükümdar yerleştirmeye karar vermişti.

1397 Kalmar anlaşmasına göre Norveç, İsveç ve Danimarka krallıkları tek bir hükümdar tarafından yönetilecekti. Kurulduğundan beri Kalmar Birliği, en zengin ve en güçlü üye olarak Danlar tarafından yönetilmişti. Danlar kıtaya yakındı ve Baltık Denizi’ni kontrol altına alma amaçları vardı.

Fakat eninde sonunda Kalmar Birliği, İsveç bağımsızlığını kazandıktan ve kendi imparatorluğunu kurduktan sonra dağıldı. Dan görev ağacının amacı bu kaderin önüne geçmek. Görev ağacı ayrıca EU4’ün geçtiği dönemdeki Danimarka’nın hedeflerini de kapsıyor, bu açıdan Töton ve Livonya ağaçlarına kıyasla daha az deneysel.

Fark edeceksinizdir ki Dan görev ağacı iki “parçaya” ayrılıyor. İlk parça Kalmar Birliği’ni birlikte tutmayı ve birkaç fetih görevini içeriyor, böylelikle Danimarka Kuzey Avrupa’daki yegane deniz gücü olsun.

İkinci parça ise daha çok Dan kolonicilik hedeflerini, din meselesini, Mutlakiyetin benimsenmesini ve Danimarka ordusu olarak paralı askerlerin kullanılmasını konu alıyor.

İlk önce Kalmar Birliği kısmına değinelim, çünkü bu kısım yeni DLC’de Danimarka’ya has kısımları içeriyor. DLC açıkken Danimarka ile başladığınızda aşağıdaki hükûmet reformu ile karşılaşacaksınız:

Kalmar Birliği, oyuncu için karışık bir durum. Bir tarafta, size verilen diplomatik ilişki slotları ve artan danışman sayısı güzel olsa da PU’ları manuel bir şekilde ülkenize katamamanız söz konusu (veraset sırasında yaşanan birleşme durumu hâlâ mümkün). Ayrıca Danimarka’ya has “Kalmar Seçimi” mekaniği ile de uğraşmanız gerekiyor.

Bilebileceğiniz üzere ne İsveç’te ne de Norveç’te monarşiler veraset ile geçmiyordu, bir seçim söz konusuydu. Yani Danimarka olarak kralınız öldüğünde ve bu hükûmete sahipseniz aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:


Bu İskandinav PU’larınız için aşağıdaki olaya sebep olacak:



Önemli bir not olarak, YZ seçimini prestijinize, diplomatik itibarınıza ve bağımsızlık isteklerine göre yapacak, bu konuda bağımsızlık isteği en önemli faktör. Danimarka olarak PU’larınızın bağımsızlık isteğini oldukça aşağıda tutmak istiyorsunuz aksi taktirde ipler elinizden kaçabilir ve bağımsızlıklarını destekleyen bir sürü ülke ile karşılaşabilirsiniz.

İlk ve üçüncü seçenekler oldukça açık olsa da ikinci seçenek YZ hükümdarınızdan pek emin olmadığında seçilebiliyor, genellikle hükümdarınız yetenekler açısından pek uygun değilse, ama yine de Kalmar Birliği’nden ayrılmak istemiyorlar, en azından şimdilik. Bu durumda ise partnerler kendilerinden birinin Kalmar Birliği’nin kralı olmasını isteyebiliyor:

Bu da Danimarka için kabul ya da reddedebileceği bir olay sunuyor:


Tabii ki bu teklifi reddedebilirsiniz fakat bu partnerinizin kararınızdan biraz rahatsız olmasıyla sonuçlanabilir. Alternatif olarak kabul de edebilirsiniz fakat partnerleriniz de kendi krallarını seçtiğinden seçim tekrarlanacaktır:

Ama bu durum partnerlerinizin tekrardan yeni bir kral sunmasını engelliyor (öbür türlü sonsuz bir seçim döngüsünde girebilirdiniz, bu ne kadar komik olacak olsa da ilk üç dört turdan sonra can sıkıcı olabilirdi). Ek olarak yeni kralı sunan ülke HER ZAMAN bu kralı kabul edecek, yani bu şekilde biraz bağımsızlık isteği düşürebilirsiniz.

İsveçli ve Norveçli soylularla uğraşmak sinir bozucu olsa da kendi soylularınız da unutmamalısınız. Tarihsel olarak, Dan soyluları Kalmar Birliği’ni desteklemiyordu ve her daim Dan Kralı’nın dağınık dikkatini istismar etmeye çalışıyorlardı. Bu dört yılda bir gelen aşağıdaki olaylar ile yansıtılıyor:

Toplam 11 talep bulunuyor ve soylular bunlardan biri seçiyor. Her biri kendince ülkenize bazı zararlara sebep oluyor. Monarch puanlarından tutun, dukat kaybetmeye ve hatta av kazasına kadar gidebiliyor.

Danimarka görev ağacına geri dönelim. Görev ağacının merkezi diğer partnerler ile meseleleriniz halletmek üzerine. Norveçli ve İsveçli partnerleriniz ile ilişki geliştirerek “The Crown of Norway” ve “The Crown of Sweden” görevlerini tamamlayabilirsiniz bunlar size aşağıdaki olayları sunacak.

İlk seçenek %10 Vergi Geliri / Üretim Miktarı kaybetmenizi ve Soyluların nüfuzunun %10 artmasını sağlıyor ama karşılığında partnerlerinizin bağımsızlık isteği %10 düşüyor ve yıllık vergi gelirleri artıyor, bu da diğer Avrupa devletlerine karşı savaşlarınızda güçlü olmalarını sağlıyor. İkinci seçenek biraz monarch puanı veriyor. Üçüncü seçenek ise biraz daha riskli, aşağıdaki etkileri sağlıyor:

Not: miktarlar ve etkilerin son hali değil.

“Integrate Holstein” görevi bayağı açık. Ama “The Nobles of Sweden” görevi biraz daha farklı:

Tüm bu görev biraz uzun bir olay zinciri (vanilla Dan/İsveç olayları da bu zincire dahil) ile sonuçlanıyor. Zincir sonucunda İsveçli soylular ile nasıl ilgileneceğinizi seçiyorsunuz. Basit olması için iki son olayı sizinle paylaşacağım:

İsveç’in Danimarka daha agresif olursa karşılaşacağı olay…

İsveçli soylularla ilgilendikten sonra (onları muharebe alanında yenerek ya da Stockholm’de idam ederek), “Ratify the Kalmar Union” görevini tamamlamaya başlayabilirsiniz bu da aşağıdaki olaya sebep oluyor:

Not: Etkiler ve mekanik değerleri değişmeye tabi

Aklınızda bulunsun bu olayı SADECE “Ratify the Kalmar Union” görevini tamamlarken Kalmar Union hükûmet reformuna sahipseniz alıyorsunuz. Öbür türlü tüm kategorilerde 100 monarch puanı elde ediyorsunuz. Burada bahsi geçen askeri bonuslar şöyle: Partner başına 2000 insan gücü ve 400 denizci + %5 insan gücü ve denizci artışı. Bu sırada partnerleriniz ise marchların kazandığı bonusları kazanacak.

Rol yapmayı sevenlerin hoşuna gidecek bir kararı da açıyor:

Tarihsel olarak sadece III. Christopher von Wittelsbach kendine “Arch-King” diyordu, avrupadaki diğer herkes ise ona normal bir şekilde hitap ediyordu. Cristopher ve varislerinin birliği birlikte tutabildiği bir durumda Cristopher’ın varislerinin de aynı isimlendirmeyi kullanmasının uygun olacağını düşündük. Fakat bu tamamen görsel bir unvan ve hiçbir özellik sağlamıyor.

Kalmar Birliği ile işimiz bittiğine göre ilk kısımdaki kalan görevlere bakalım. En sağdaki görevler oldukça açık: İngiliz donanmasına meydan okuyun, İngiltere’yi fethedin ve Britanya adalarında hakimiyet kurun. Bu görevler Kuzey Denizi İmparatorluğu’na atıfta bulunsa da İngiltere’nin fethi donanma ve ticari düşmanlığa dayanıyor, yüzyıllar önceki Vikinglerin başarısız girişimlerine değil.

Görev ağacının en solu ise Danimarka’nın daha önemli düşmanına odaklanıyor, Hansa’ya. Topluluktan bazılarınız zavallı tüccar cumhuriyeti Lübeck’in bu DLC’de zorbalığa uğradığından bahsetmiş, Danimarka görev ağacı bunu devam ettirecek. “Humiliate Lübeck” görevi sonraki görevi tamamlamak için oldukça ihtiyacınızın olduğu bir karar açacak:

“The Cities of the Hansa” görevi Lübeck ticaret bölgesindeki tüm önemli ticaret noktalarını kontrol etmenizi istiyor, hepsi HRE’de. Bu yüzden bu karar Hansa ülkelerine karşı bir SAVUNMA savaşına girmenizi sağlayacak. Bu kısmın geri kalanı Letonya ve Novgorod’u fethetme, ayrıca Sound Toll’u genişletme üzerine. Buradaki öne çıkan şey ise %25 Kalıcı Ticaret Etkisi.

Görev ağacının Avrupa kısmını bitirdiğimize göre ikinci kısmına geçelim. “Colonial Ambitions”a bağlı bu görevler Danimarka’nın kolonicilik hedeflerini kapsıyor ve görev ağacının en büyük kısmı. Ana odak ticaret şirketi bölgelerini ele geçirmek, Yeni Dünya odağı daha ufak (ayrıca bu kısım Random New World ile oynuyorsanız güncelleniyor).

İkinci en büyük olay zinciri ise en sağdaki görevlerde. Bu görevler ülkenizin dine yaklaşımını konu alıyor: Katolik Kilisesine sadık kalın, Reformasyonu benimseyin ya da bir Hoşgörü devleti olun. “The Age of Reformation” görevini tamamlamak aşağıdaki olay ile karşılaşmanızı sağlayacak:

Dini görevler arasından göze çarpanlar ise “Spread the Reformation” / “The Religious League” görevleri, bu görevler sırasıyla Reformasyonu ya da Katolikliği seçerseniz açılıyor. Onları özel kılan şey ise Din Savaşı ile iç içe olmaları. Bu görevleri Din Savaşını kazanarak tamamlayabiliyorsunuz ve görev hükümdarınıza +2 Askeri yeteneği ve sizin dininizdeki tüm HRE üyeleri ile 150 ilişki artışı sağlıyor, bu da sıradaki HRE imparatoru olmayı daha makul kılıyor.

Bir başka ufak ama önemli kısım ise paralı askerler ile alakalı olan. Bazılarınız bilebileceği üzere, Danimarka güçlü ordusu ile ün salmış bir devlet değil. Dan askerler yerine, Danimarka kralları işlerini görmeleri için Alman paralı askerleri tercih ediyorlardı. “The German Mercenaries” görevi bunu öne çıkarıyor. Bazı Alman paralı asker bölüklerinin sahibi olan ülkeler ile ilişkinizi geliştirerek görevi tamamlayabilirsiniz, bu da aşağıdaki olaya sebep olacak:

Paralı askerleri almak için bu Paralı askerlerin konumlandığı toprağın sahibi ülke ile ilişkinizin yüksek olması gerekiyor. Görseldeki durumda bu ülkeler Saksonya, Hesse, Wurttemberg ve İsviçre’ydi.

Danimarka görev ağacından bu kadar!

Danimarka görev ağacıyla uğraşırken Danimarka fikirlerine de göz atmamız gerektiğini fark ettik. Norveç ve İsveç krallıkları kendilerine özgü ya da çok güçlü fikirlere sahip olsa da Danimarka fikirleri iki açıdan da zayıftı. Bunu önümüzdeki yama ile değiştirmek istediğimizden fikirleri güncelledik:

DAN_ideas = {
start = {
navy_tradition = 1 #Prev: ship_durability = 0.05
global_manpower_modifier = 0.2 #Prev: global_tax_modifier = 0.1
}

bonus = {
global_naval_engagement_modifier = 0.15 #Prev: global_naval_engagement_modifier = 0.10
}

trigger = {
tag = DAN
}
free = yes #will be added at load.

dan_kalmar_union = { #Prev: shock_damage = 0.1
liberty_desire_from_subject_development = -0.2
diplomatic_annexation_cost = -0.1
}
dan_sound_dues = {
global_own_trade_power = 0.2 #Prev: global_manpower_modifier = 0.2
trade_efficiency = 0.05 #Prev: global_sailors_modifier = 0.2
}
dan_the_kings_sea = {
naval_forcelimit_modifier = 0.5 #Prev: naval_morale = 0.1, disengagement_chance = 0.05
}
dan_royal_mercenaries = { #Prev: build_cost = -0.15
shock_damage = 0.1
mercenary_discipline = 0.05
}
dan_naval_heroes = { #Prev: naval_maintenance_modifier = -0.15
leader_naval_shock = 1
naval_morale = 0.15
}
dan_colonial_ventures = { #Prev: naval_forcelimit_modifier = 0.5
global_colonial_growth = 15
}
dan_danish_absolutism_idea = { #Prev: global_unrest = -1
global_autonomy = -0.05
max_absolutism = 10
}
}

Danimarka fikirlerini güncellerken başka bir topluluk favorisini de güncellemeye karar verdik. Fikirleri dönemine kıyasla bile oldukça kötüydü:

VEN_ideas = {
start = {
trade_steering = 0.33 #Prev: global_sailors_modifier = 0.20
republican_tradition = 0.25 #Prev: global_trade_power = 0.1
}

bonus = {
galley_power = 0.25
}

trigger = {
tag = VEN
}
free = yes #will be added at load.

venetian_arsenal = {
naval_forcelimit_modifier = 0.25
ship_durability = 0.05 #Prev: galley_cost = -0.20
}
printing_industry = {
diplomats = 1
}
stato_da_mar = {
trade_efficiency = 0.2 #Prev: trade_efficiency = 0.10
}
state_inquisition = {
global_spy_defence = 0.3
yearly_corruption = -0.05 #New
}
conscription = {
global_sailors_modifier = 0.33 #Prev: naval_maintenance_modifier = -0.2, sailor_maintenance_modifer = -0.05
}
defend_the_law = {
global_unrest = -2 #Prev: stability_cost_modifier = -0.1, justify_trade_conflict_cost = -0.1
}
provveditori_ai_beni_inculti = {
development_cost = -0.1 #Prev: land_attrition = -0.10, naval_attrition = -0.10
}
}

Ayrıca Rule Britannia sahipleri bazı ülkeler için daha fazla Donanma Doktrinine sahip olacak. Bunlar şu ana kadar eklediklerimiz:

Dan ülkeler için,

Norveçli ülkeler için,

Hollandalı / Felemenk ülkeler için,

Daha fazla doktrin ekleyip eklemeyeceğimiz daha belli değil fakat önerilerinize açığız.

Bugünlük bu kadar! Sıradaki Geliştirici Günlüğü İskandinavya’daki en [s]güçlü[/s] dengeli ülkeye değinecek.

O zamana kadar hepinize mutlu bir hafta diliyorum!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV