Company of Heroes 3’te Birimlerin Kişiliği ve Özgünlük

Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında sanat ekibi, birimlerin tasarımından bahsediyor.

JohnT_RE:
Oyuncularımızın Sanat ekibinden haber almayı sevdiklerini biliyoruz, bu yüzden bugünün gönderisi Baş Sanatçı Kristian’dan geliyor! Onu bu ayın Geliştirici canlı yayınında da izlemeyi kaçırmayın. Lütfen aşağıdaki tüm görsellerin yapım aşamasına ait olduğunu unutmayın!

Herkese merhaba, benim adım Kristian ve CoH3’te Karakter ve Araçlardan sorumluyum. CoH3’teki Birim içeriğimizin sunumu biraz karmaşık ancak sağlam temelleri var ve bunun hakkında konuşmaktan büyük heyecan duyuyorum.

Sanatımızı daha önce yaptıklarımızın üzerinde ve ötesinde bir ayrıntı düzeyinde ve bağlılıkla yaratmak için çabaladık (ve çabalamaya devam ediyoruz). Bir Amerikan M41 Jacket üzerindeki omuz yamalarından bir miğferin yansımasına, otantik görünümlü bir Sherman tankından yarı paletli araç tasarımına kadar ayrıntılı ve detaylı araştırmalar var.

Early Alpha’dan bir model.

Birimler (hem Karakterler hem de Araçlar), Relic’te bizim “PaperDoll” olarak adlandırdığımız sistemimizde yepyeni bir şekilde inşa oluşturulmuştur. Bunun anlamı, normalde bir Amerikan Tüfeği, Alman Grenadier veya İngiliz Tommy’yi oluşturan tüm sanat eserleri aslında modülerdir. Örneğin, bir M1 Helmet, istediğimiz herhangi bir Birimde, bir Jeepin üzerine süs olarak veya bir birimin başlığı ile kolayca değiştirebiliriz. Ya da bir İngiliz askerinin üzerindeki uzun kollu bir paltoyu kıvrık kollu bir gömlekle değiştirmek istersek, bunu da yapabiliriz. Ya da kısaca pantolon. Bu, birimlerimizi yalnızca paylaşılabilir/takas edilebilir ve uyumlu bir şekilde oluşturmamıza değil, aynı zamanda topluluk geri bildirimlerine daha hızlı ve daha kolay yanıt vermemize olanak tanır.

Ayrıca CoH3’te yeni olan, tüm varlıklarımızın rengini anında değiştirmemizi sağlayan renklendirme ve çıkartma sistemimizdir. Bir Birimde koyulaştırmak istediğimiz veya sadece tonu veya doygunluğu değiştir demek istediğimiz belirli bir Zeytin Yeşili rengi varsa, bunu yapmak bizim için de kolaydır. Araçlar da bu şekilde düzenlenmiştir. Bir Panzer şasisini her türden farklı taret ile karıştırıp eşleştirebiliriz. Çıkartma sistemi, o Fraksiyona çok özel olan bir araç veya karaktere İngiliz veya Alman işaretleri uygulamamıza olanak tanır. Bu çıkartmaları, orduları çok daha kişisel, cepheye uygun ve otantik hissettirecek başka setlerle değiştirebiliriz.

Early Alpha’dan bir model.

Amerikan Ordusu Karakter Birimleri, o sırada İtalya’da savaşan Birimleri temsil eden tarihsel olarak doğru üniforma yamaları ve miğfer işaretleri ile görülebilir. Bizim için 34. Piyade “Red Bulls” ve Birinci Zırhlı Tümen budur.

Ek olarak, tüm Karakterlerimiz ve Araçlarımızla mümkün olduğunca özgün olmak için birçok çalışma yapılıyor. Belirli bir zaman dilimi ve tiyatro için askerler ve NPC’ler tarafından giyilen ve görülen üniforma, giysi ve süsleme türlerini araştırmak için çok zaman harcadık. Sadece ayrıntılarda değil, seçilen ton türlerinde, doygunluktaki farklılıklar ve uygulanan malzeme türlerinde. Her bir mangayı gerçekten ayırt etmeye yardımcı olmak için araç kutumuzdaki tüm araçları kullanmaya özen gösterdik. Bu, yalnızca Birim okunabilirliğine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda Fraksiyon içinde bir miktar eşsizlik ve çeşitlilik de ekler.

Early Alpha’dan bir model.

O zamanlar ceketlerde veya pantolonlarda görülen American Olive Drab tonları her yerdeydi ve bu renk tonu yapıldığı fabrikaya, yılına, kumaşına, eskimesine ve yıpranmasına vb. faktörlere göre çeşitleniyordu. Örneğin, bir HMG ekibindeki M41 American Jacket’in Rifleman veya Ranger’daki ceketten farklı görüneceğinden emin olmaya çalıştık. İtalya’da çok sıcak olduğu için M37 gömleği gibi daha hafif kumaşlar giyildi. Bu çeşitliliği de dahil ettik, hatta bazıları kıvrık kollu. Veya Almanlarda, bir Pioneer ve teçhizatını, bir Fallschirmjager’dan ayırt etmek oldukça kolaydır, çünkü giyecekleri farklı aksesuarlara oldukça kafa yorduk.

Early Alpha’dan bir model.

Ayrıca Karakter Birimlerimizin kafalarına çok fazla kişilik ve bireysellik katmak istedik. Daha önce görülmüş olabilecek jenerik ortak kafalar demek yerine, etnik köken ve gerçekçi özellikler yakalamak için gerçek hayattaki kafa taramalarından çalışarak tonlarca zaman harcadık. Alman birlikleri, o Fraksiyonda görmeyi beklediğiniz daha açık ten tonlarına, sarı saçlara ve mavi gözlere sahip olma eğiliminde olacaklar. Buna karşılık, Amerikalıların daha açık tenli bir Kentucky çiftçi çocuğundan Bronx’tan bir İtalyan Amerikalıya ve daha fazlasına kadar geniş bir kafa yelpazesi var.

Early Alpha’dan bir model.

CoH 3’te, araçlarımızı inşa ederken didik didik edilmedik alan bırakmamaya çalışıyoruz ve araçlarımız gerçekten kendilerine has oluyorlar. Çalışmalarımızın çoğu, özelliklerinin ve oranlarının mümkün olduğunca doğru olduğundan emin olmak için arşivlenmiş tarihi taslaklar üzerinde çalışılarak oluşturuldu. Ek olarak, kürek ve kova aksesuarlarından perçinlere, gaz kutularına, kir birikmesine ve solmuş boyaya kadar elimizden geldiğince ayrıntı ekledik. Ah ve söylemeliyim ki, bu aksesuarlardan bazıları vurulmak için yapıldı!

Bahsetmek istediğim bir şey daha var (çünkü gerçekten bütün gün bu tür şeyler hakkında konuşabilirim), herhangi bir Araçta göreceğiniz işaret türleri üzerinde çok fazla düşündük. Bir Amerikan M4A1’deki ünlü Air Recognition American Star’dan Tiger tankındaki Panzer Division çıkartmasına, bir İngiliz kulesindeki Squadron işaretlerine kadar. Özgün olma ve tonlarca çeşitliliği sergileme taahhüdümüzle birlikte CoH3’ün tümünde sanat tutkumuzun ortaya çıkacağını umuyoruz. 🙂

Early Alpha’dan bir model.

Early Alpha’dan bir model.

Tepeden tırnağa, kuleden palete, hikayeyi Sanatın ayrıntılarıyla anlatarak oyunculara olabildiğince otantik bir deneyim sunma taahhüdümüzü gerçekten ifade etmek istedik.

Geri bildiriminiz ve yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim ve bunu sizinle paylaşmak bir zevk! 🙂

Teşekkürler!

Kristian

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV