Total War: WARHAMMER III’te Kislev Senaryo Mekanikleri

Kislev-campaign-mechanics-Banner-1920x432.jpg
Total War tarafından paylaşılan bu yazıda Kislev’in senaryo mekanikleri tanıtılıyor.

Total War: WARHAMMER III’deki ülke mekaniklerini ele aldığımız bir başka yazıya hoş geldiniz. Bugün Kaos’a karşı dünyanın koruyucusu, yozlaşmaya karşı insanlığın en büyük savunması, buzlu Kislev topraklarına gideceğiz. Topraklarına, halklarına ve Tanrılarının gücüne olan inançları Kuzeyde karanlık sırlar ve arzular fısıldayan, karşısına çıkan her şeye ve herkese nüfuz eden Kaos güçlerine karşı ülkelerini ayakta tutabilmelerini sağlıyor. Bu zamana kadar çok şeye göğüs gerdiler ve Kuzeyi gerçek anlamda uysallaştırana, Kaos’u ortadan kaldırana kadar direnmeye devam edecekler.

Adanmışlık

Fark etmediyseniz, Kislevliler dinlerine pek düşkün bir halktır. Ailenizi en son görüşünüzün üstünden 50 gün geçmişken, donmak üzere bir halde, iblisler eviniz olarak gördüğünüz toprakları ve değer verdiğiniz diğer her şeyi ortadan kaldırmasın diye buz kazarken inanacak bir şeylere sahip olmak büyük fayda sağlayabilir. Oyunda Adanmışlık değeri ülkenizin Kislev ideallerine olan bağlılığını ve sıradan insanların Kaosu ortadan kaldırmak namına olan fedakarlıklarını sembolize ediyor.

Bu değeri yükseltmek için de tam olarak bunu yapmanız gerekiyor, Kaos güçleriyle savaşıp onları ortadan kaldırarak, muharebe sonrasında ele geçirilen iblisleri kurban ederek Adanmışlık seviyenizi yükseltiyorsunuz. Bunların yanı sıra çeşitli binalar ve kararlar da Adanmışlık sağlayabiliyor. Kislev tanrıları halklarının her zaman yanında olmuştur.

Adanmışlık seviyesinin fazla aşağıda olması durumunda Kaos orduları, durdurulabileceklerine olan inançlarını yitirmiş Kislev halkına daha kolay saldırılar düzenleyebilir. Sapkınlık olarak nitelendirilen eylemlerde bulunduğunuzda, örneğin bir başka Kislev ülkesine savaş açtığınızda, Adanmışlık seviyenizin düştüğünü görebilirsiniz. Adanmışlık değerini harcayabileceğiniz binalar ve teknolojiler de mevcut. Bunlar arasında büyük bir ibadethane veya Kislev’in Invocation adı verilen tanrı yeteneklerini geliştirmek gibi hususlar mevcut.

kislev-environment-screenshot-1024x576.jpg

Ana Vatan

Adanmışlık değerini Ana Vatan için 4 ayinden birini gerçekleştirmek için kullanabilirsiniz. Bu ayinler Kislev dininin 4 ana tanrısını onurlandırma amacı güder. Bu tanrılar, tanrıların alanları ve etkileri aşağıdaki gibidir.

  • Salyak: İyileşme ve hoşluk tanrısıdır, sağduyunun öğretmenidir ancak ölüleri diriltemez. Ülke genelinde büyümeyi ve takviyeyi güçlendirir.
  • Dazh: Ateş ve güneş tanrısıdır, kadim şeflere ateşi hediye etmesiyle bilinir. Tüm binaların ve ticaretin gelirini arttırır.
  • Ursun: Ayıların tanrısıdır, Kislev’in ve çobanlarının koruyucusu olarak bilinir. Topraklarınızdaki tüm düşmanların tahribata uğramasını sağlar, özel ordu yeteneği hedef alana güçlü bir Hex koymanızı mümkün kılar.
  • Tor: Yıldırım ve şimşek tanrısıdır, gökleri çatlatabilen güçlü bir savaşçıdır. Tüm ordularınıza yakın dövüş bonusu sağlar, özel ordu yeteneği belli bir alandaki hasar potansiyelini yükseltir.

kislev-motherland-cut-1024x656.jpg

Destekçiler ve Manevi Bölünme

Kislev birçok yönden bölünmüş bir ülkedir. Kaos güçlerine karşı mücadele insanları bir araya getirse de, Kızıl Çar’ın ölümü ve kızı Katarin’in tahta geçişi ülkenin siyasi arenasında büyük çalkantılara sebep olmuştur. Ülkede etkin 2 kutup bulunur: Çariçe Katarin & Buz Sarayı ve Yüksek Patrik Kostaltyn & Büyük Ortodoksluk. Bu iki grup birbirine açıkça düşmanlık yapmaya cesaret edemezler zira bu tür bir savaşın ülke için sonuçları pek ağır olur.

Öte yandan her iki taraf da nüfuzlarını arttırma gayesiyle destekçi toplayabilirler. Birçok farklı kaynaktan destekçi kazanabilirsiniz, bu kaynaklar düzenlediğiniz ayinler ve inşa ettiğiniz binalarla artış gösterebilir.

Bir grup daha fazla takipçiye sahip olduğunda, Kislev içerisindeki küçük ülkelerle olan ilişkileri gelişir, halk ve daha önemlisi ordunun gözünde Kislev’in meşru hükümdarı olarak görülmeye başlar. Eğer Kislevlilerin büyük bir kısmı bu gruplardan birine yönelirse, bu grup baskın hale gelir. Elbette her iki grup da altın veya adanmışlık harcayarak diğer taraf hakkında karalamalarda bulunabilir.

Ana vatanın ve halkının manevi bölünmesi bu şekildedir. Hangi taraf kazanırsa kazansın, Kaos ile, İmparatorluk ile, güneydeki Vampirlerle, doğuda Ogreler ve daha beterleriyle mücadele etmek zorunda kalacaktır.

kislev-loading-screen-jpg-1024x577.jpg

Atamanlar ve Kislev’in Büyük Şehirleri

Kislev toplumu oldukça katı bir hiyerarşi üzerine kuruludur. Bu hiyerarşide Çariçe ile halkı arasında Ataman adı verilen, şehirleri ve bölgeleri yönetmekle mükellef kişiler yer alır. Gündelik hayatın işleyişinden ve Kaos’un ülkede yayılmasını engellemekten onlar sorumludur.

Oyunda Atamanlar özel lord olarak yer alıyor, belli bir bölgeyi yönetip bu bölgedeki geliri, büyümeyi, kontrolü ve yozlaşmayı etkiliyorlar. Aynı zamanda kariyerleri devam ettikçe gelişen bazı özel etkilere sahipler. Oyun içerisinde diğer lordlar gibi tecrübe kazanmıyorlar fakat bazı ikilemler üzerinden yeteneklerini geliştirebiliyorlar.

İhtiyaç anında (yani ne zaman isterseniz) Atamanları ordu komuta etmek üzere orduya alabiliyorsunuz. Bunu yapmanın bir maliyeti yok fakat sıradan lordlarda yer alan, muharebe özelliklerine sahip olmuyorlar ve muharebe alanında olmaları durumunda bölge bonusları iptal oluyor. Ölmeleri durumunda bölgede yeni bir Ataman üretmeniz gerekiyor.

Oyunda yönettiğiniz her 2 bölge başına 1 Ataman sahibi olabiliyorsunuz. Bazı diğer ülkelerde veya diğer coğrafyalarda yarım düzine yerleşim bulunurken, Kislev biraz daha farklı bir yapıya sahip. Kislev nüfusu 3 ana şehirde bulunuyor: Kislev, Praag ve Erengrad. Bu üç şehrin de tek sancak altında toplanmasının üstünden çok zaman geçse de, bu 3 şehir bir araya geldiğinde Kislev milletini oluşturuyorlar.

Bölgenin arazi şartları Skaven Hell Pit gibi farklı, tekil yerleşimlerin meydana gelmesini sağlamış durumda. Bu şehirler arasında küçük kasabalar ve köyler bulunuyor, Atamanların bu küçük yerleşimlerle ilgilenip ilgilenmeyeceği tamamen size kalmış vaziyette.

kislev-ice-courtcut-1024x703.jpg

Buz Sarayı

Buz Cadıları ve Donuk Bakireler doğuştan gelen bir güce ve kabiliyete sahip değildir, önemli bir eğitim sonucu kendilerini geliştirirler. Bu eğitimin maliyeti ve verilecek kararların ağırlığı sizin üstünüzde olacak. Bu lordları ve kahramanları basitçe kiralamak yerine her birinin eğitim maliyetini karşılamanız gerekecek.

Bu durum yeni bir kahraman veya lord üretmenin daha fazla tura mal olacağı anlamına geldiği gibi, ihtiyaçlarınızı karşılamaları yönünden daha fazla şansa sahip olacağınız anlamına geliyor. Eğitim gördükleri her tur, yeni kahramanınızın ne alanda uzmanlaşacağı, hangi ilme yöneleceği, hangi yeteneklere sahip olacağı hususunda söz sahibi olacaksınız.

Farklı teknolojiler Buz Cadılarının ve Donuk Bakirelerin üretim hızını ve kapasitesini etkileyebilir. Eğitimin tamamlanmasıyla birlikte sıradan bir kahraman gibi havuza eklenirler, sıradan kahramanlardan daha farklı olarak üretim maliyetleri düşüktür (eğitim için zaten bir miktar para verdiniz). Gerekli gördüğünüz takdirde bu kahramanları veya lordları ordunuza katabilirsiniz.

Tahmin edeceğiniz üzere, Kostaltyn bu durumdan pek de hazzetmiyor. Eğer ordusunda büyü rüzgarlarından yararlanacaksa, nefret ettiği kişilerin eğitimi için para vermek zorunda. Bunu ne kadar yapacağı ona – dolayısıyla size – almış durumda fakat Buz Sarayı ile Ortodoksluk arasındaki kırılgan barış onun da diğerleriyle aynı araçlara erişebilmesini mümkün kılıyor.

kislev-tech-tree-1024x576.jpg

Teknoloji Ağacı

Son olarak, Cathay yazımızda bahsettiğimiz üzere her ülkenin teknoloji ağaçlarını da inceleyecek, farkların ve odaklanılan alanların üstünden geçeceğiz. Kislev teknolojisi toprak ve 3 ana şehir olmak üzere 4 odak noktasına sahip. Her odak noktası kendi içerisinde 3 grup teknoloji barındırıyor ve her bir grubunun açılabilmesi için bir önceki gruptan belli miktarda teknolojinin açılmış olması gerekiyor. Grup içerisinde bazı teknolojilerin birbiriyle bağlantılı olduğunu da görebilirsiniz.

Her bölümde bazı teknolojiler direkt olarak açılabiliyor. Toprak kısmında ilerlemeniz için her bölümde belli bir miktarda teknoloji araştırmış olmanız gerekirken, şehirlere odaklanan diğer bölümlerde ilerleyebilmek için mevzubahis şehrin sizin hakimiyetiniz altında olması gerekiyor. Her şehir farklı birimlerin geliştirilmesine, farklı gelir kalemlerine ve diğer unsurlara odaklanıyor.

Gördüğünüz gibi 3 şehri tek sancak altında toplamak yerleşimlerinizin ve ordularınızın da gücünü pekiştiren bir etken. Bunun yanı sıra bazı şaşırtıcı sonuçları da olabilir…

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV