Total War tarafından paylaşılan bu yazıda Tzentch’in senaryo mekaniklerine dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhabalar, Total War: WARHAMMER III’teki senaryo mekaniklerinden bahsettiğimiz bir başka yazıya daha hoş geldiniz. Tzeentch değişim, manipülasyon ve büyü tanrısı. Kendisi Büyük Komplocu ve Yolları Değiştiren olarak da biliniyor. İnce planları ve bitmek tükenmek bilmeyen komploları yalanlar ağına, yarı gerçeklere, vaatlere ve sıradan bir ölümlünün öngöremeyeceği ihanetlere dayanıyor. Değişim Lordu ve mükemmel bir büyücü olan Kairos Fateweaver Cathay istilasında Tzeentch Kahinlerine liderlik ediyor.
Bugün sizlere ilk defa tanrı bazlı ülkelerin senaryoda neler yapabileceğinden bahsediyor olacağız. Bu durum ortak bazı noktaları olsa da bu özelliklerin onları tamamen farklı kıldığı ve çoğu zaman birbiriyle düşman hale getirdiği anlamına geliyor.
Tzeentch (ve diğer Kaos ülkeleri) oyuna tek Efsanevi Lord ile başlasalar da, aşağıda bahsettiğimiz mekanikler Kairos’tan ziyade tanrı bazlı mekanikler. Gelecekte ücretli veya ücretsiz eklentilerle eklenen Efsanevi Lordlar kendi mekaniklerinin yanı sıra burada bahsettiğimiz mekaniklerin bir kısmından da faydalanıyor olacak. Total War. WARHAMMER III’ü uzun bir süre boyunca desteklemeyi planlıyoruz. Şimdi başlayalım.
Kara Büyü Kitapları
Bilgi tanrısı olan Tzeentch, bilginin her türlüsüne büyük önem veriyor. Kara büyü kitaplarında yasaklanmış metinler, gizli büyüler, kadim anlatılar, bilinmeyen olaylar gibi Warhammer dünyasında sıradan birinin vakıf olamayacağı çeşitli bilgiler yer alıyor. Bu bilgileri edinerek Tzeentch’in desteğini edinebiliyor, başarınızı garanti altına alabiliyorsunuz.
Muharebeler, binalar, yağmalar, ikilemler ve daha birçok farklı şekilde bu kitapleri edinebiliyorsunuz. Kitaplar kendi başlarına çok önemli bir etkiye sahip değiller fakat onları kullanarak orduya ihtiyaç duymadan dünyanın efendisi haline gelebilirsiniz.
Kara Büyü Kitaplarını kullanabileceğiniz en önemli yollardan birisi Yol Değişimleri. Bunlar Tzeentch ülkelerinin senaryo haritasında ellerini sallayarak (ve mouse’a tıklayarak) bazı şeyleri değiştirebilmelerini veya gözetleyebilmelerini sağlıyor. Her birinin kendine has bir bekleme süresi var ve belli miktarda kitap harcıyorlar. İlki dışındaki her biri bir teknolojiyle açılıyor:
- Bir yerleşimin kontrolünü başka bir ülkeye geçir, bu ülke sizin ülkeniz olabileceği gibi farklı bir ülke de olabilir.
- Sur sahibi bir yerleşimin kapısını birkaç turluğuna aç.
- Bir bölgede isyan başlat, sahibinin baş etmesi gereken bir ordu oluştur.
- Hedef ordunun görebildiği yerleri gör.
- Hedef ülkenin kontrol ettiği orduların planlarını gör.
- Hedef ülkenin bir toprağını tamamen gör.
- Tüm karakterler – ordular ve kahramanlar – ülkenin bir sonraki turuna kadar hareket edemez hale gelir.
- Hedef ülke müttefikiniz olmasa bile savaşta size destek hedefi alır.
- İki ülke arasındaki ittifakı veya savunma birliğini kaldır.
- İki ülke arasında savaş başlat.
Büyü Rüzgarları Manipülasyonu
Tzeentch’in özel mekaniklerinden bir diğeri büyü rüzgarlarını kontrol edebilmesine yönelik. Komploları bu rüzgarlara öylesine bağlı ki, binalarının birçoğu rüzgarlar güçlendiğinde etkisini arttıran çeşitli bonuslara sahip. Tzeentch bu bonustan daha iyi faydalanmak için bir bölgedeki büyü rüzgarını zayıflatıp, bir başka bölgedeki büyü rüzgarını güçlendirebilir.
Bu durum binaları daha etkili hale getirmenin yanı sıra, orduda birden fazla büyücü bulunması durumunda sahip oldukları rezervden daha iyi yararlanabilmelerini sağlıyor. Buna ek olarak Büyü Rüzgarlarında yaptığımız bazı ek değişiklikleri önümüzdeki günlerde tanıtacağız. Yaptığımız değişikliklerin ana fikri bu özelliğin zafer garantileme şeklinde görülmemesini sağlamak.
Yozlaşma, Şeytani Tezahürler ve Büyük Oyun
Kaos Tanrıları arasında Büyük Oyun bitmez. Onların birbirlerine üstün gelme denemelerini yansıtan bu oyun, Kaos güçleri dünyaya hükmetse dahi devam edecek cinstendir. Tanrıların nadiren yüzyüze geldikleri düşünülürse, aralarında bir ittifak yaşanma ihtimali Değişim Lordunun herhangi bir şeye şaşırma ihtimalinden bile daha düşüktür.
WARHAMMER III’te üstünlüğü ele geçiren tanrılar harita üzerindeki ülkelerine çeşitli bonuslar sağlıyorlar. Bunlar Şeytani Tezahür adını verdiğimiz, her Daemon ülkesi tarafından erişilebilen yeteneklerin güçlenmesi şeklinde işliyor. Bu yetenekler ülkenin dünyada yozlaşma yaymasıyla açılıyorlar. Bu durum artık oyunda tek bir Kaos yozlaşması değil, her tanrı için farklı bir yozlaşma olduğu anlamına geliyor. Bu mekaniğin ayrıntılarından gelecekte bahsedeceğiz fakat şimdilik bilmeniz gereken şey, tanrınızın yozlaşmasını yaydıkça Şeytani Tezahürleri açabilir hale geldiğiniz.
Geliştirilmiş halleri daha büyük etkilere sahip, örneğin daha fazla kaynak sağlıyorlar veya daha çok hasar veriyorlar. Tzeentch’in Şeytani Tezahürleri aşağıdaki şekilde:
- Scriveners of Insanity (Hep Açık): Bir dost ordusunun, birkaç tur boyunca bol miktarda Kara Büyü Kitabı oluşturmasını sağlar. Ordu bu süre zarfında hareket edemez ve düşman bölgesinde yer alması gerekir.
- Mutagenic Energies (1500 Yozlaşma): Hedef ordunun içinde bulunduğu şartlar veya bağışıklığı fark etmeksizin tahribata uğramasına sebep olur.
- Magic Flare (3000 Yozlaşma): Bir ordudaki tüm Menzil ve Bariyer değerlerini arttırır. Bariyer, tüm Tzeentch birimlerinin sahip olduğu özel bir kalkan türüdür.
- Night of Madness (6000 Yozlaşma): Hedef dost ordusu Tzeentch yozlaşması ve kontrol düşüşüne sebep olur, ordunun Büyü Rüzgarı rezervi artar. Bu süre boyunca ordu hareket edemez.
Elbette yozlaşma arttığında bu etkiler de güçleniyor…
Kültler
Yüksek yozlaşma farklı tanrılar için özel çeşitli pasif etkilerin yanı sıra, bölgede Kültlerin belirmesine de sebep olabiliyorlar. Bu kültler sizin kontrolünüzde bir bina bölmesi şeklinde işliyor ve tanrınıza göre çeşitli binalar inşa edebiliyorsunuz. Tzeentch’in inşa edebileceği binalar şu şekilde:
- Sanctuary: Tur başına Kara Büyü Kitabı sağlar.
- Repository: Tur başına daha fazla Kara Büyü Kitabı sağlar fakat yüksek büyü rüzgarı kademesi gerektirir.
- Sanctum: Yüksek miktarda gelir sağlar fakat yüksek büyü rüzgarı kademesi gerektirir.
- Campus: Kültü yok eder, kültün bulunduğu bölgede ve etrafındaki bölgelerde büyü rüzgarı kademesini arttırır.
Buradaki stratejiyi anlamak için Tzeentch’e dair her şeyi bilmenize gerek yok, her şey kültünüzün nerede belirdiğine ve neye ihtiyacınız olduğuna bağlı. Kara Büyü Kitapları yerine göre altın gelirinden daha değerli olabilir.
Işınlanma
Tzeentch orduları, açtıkları bir teknoloji sayesinde Işınlanma Duruşuna geçebiliyorlar. Bunu yapmak Büyü Rüzgarı harcasa da, özellikle dağlar, nehirler vb. geçilemez arazileri geçerken oldukça kullanışlı olabiliyor. Işınlanırken olur da düşman ordusunun bulunduğu yere tıklarsanız otomatik olarak pusu savaşı başlatmış oluyorsunuz.
Bu tek seferlik bir hamle, dolayısıyla bir daha ışınlanmak için bir sonraki turu bekleyip tekrardan bu duruşa geçmeniz gerekiyor. Çok güçlü olabileceği için Tzeentch ülkeleri bu teknolojiyi oyunun son döneminde açıyorlar.
Teknoloji Ağacı
Tzeentch’in teknoloji ağacı, ağaçtan ziyade örümcek ağını andırıyor, merkezden başlayıp etrafa yayılıyor. Yol Değiştiren’in hiçbir hamlesi basit değildir. Teknoloji ağacındaki her farklı ‘alan’, merkezdeki bir teknolojiyle açılıyor, ardından dolambaçlı yolları geçerek nihai teknolojiye geliyorsunuz. Bu durum oyunlarınızda nadiren aynı yolu izleyeceğiniz anlamına geliyor. Eğer spesifik bir teknolojiyi hedefliyorsanız, bu teknolojiye nasıl ulaşacağınızı dikkatlice takip etmeniz gerekecek.
Aynı zamanda, özel Yol Değiştiren teknolojilerinin yanı sıra, özel seçenekler barındıran farklı alanlar da bulunuyor. Birçok teknoloji Değişim Lordlarınıza büyüler veriyor, kahraman bölmelerinizi doldurmadan güçlü büyücülerden oluşan büyük ordular kurabiliyorsunuz ve bu büyücüler oyun ilerledikçe daha da güçleniyorlar.
Son olarak, Tzeentch için bilgi her şeydir. Bu sebeple genelgelerden binalara, kahraman eylemlerinden daha birçok şeye araştırma hızını yükseltebilecek çok sayıda unsur var. Doğru bir planlamayla teknoloji ağacında hızlıca ilerleyebilir, düşmanlarınızdan daha hızlı bir şekilde ucuz, etkili ve yıkıcı bir orduya sahip olabilirsiniz.