Europa Universalis IV’te Gelişmişlik Toplama ve Enstitü Değişiklikleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Gelişmişlik Toplama, Enstitü ve Yapay Zeka değişikliklerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba ve Europa Universalis IV için oldukça büyük bir geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu hafta 1.31.6 yamasını çıkaracağız. Bu yama Epic Store ile uyumluluk yaması olacak çünkü EU4 burada kısa süreliğine ücretsiz erişilebilecek.

Bu yama herhangi bir hata düzeltmesi, geliştirme ya da dengeleme değişikliği içermeyecek çünkü elimizde sağlam bir sürüm olduğundan emin olmak istedik. Bazı programcılarımız ve kalite güvence ekibi üyelerimiz bu yeni versiyonun üstünde uzun süredir çalışıyor.

Bu sırada ana takım yılın ilerleyen aylarında çıkarmayı planladığımız büyük 1.32 yamasında çalışıyordu. Diğer geliştirici günlükleri ülke paketi ile eklenecek içeriklere odaklanacak olsa da bugün bolca dengeleme değişikliğinden bahsedeceğiz!

Gelişmişlik Toplama

Hepimizin bildiği gibi, Gelişmişlik Toplama özelliği, tasarlandığı gibi çalışsa da bazı sorunlara sahip çünkü oldukça dengesiz ve gerçekçilik bozucu olabiliyor. 1.32 ile birlikte bunu değiştiriyoruz.

Artık toprakları yağmaladığınızda ya da gelişmişlik topladığınızda hordaların “raze” özelliği gibi çalışacak fakat gelişmişliği %20 azaltacak. Sonra bu gelişmişlik, gelişmişliğin toplandığı topraklarda monark puanına dönüştürülecek, monark puanı ise bu topraklarda gelişmişlik arttırmanın bedeline göre belirlenecek.

Sonra bu “monark puanları” ülkenizin başkentine taşınacak ve uygulanabileceği yerde %20 puan kaybı yaşanacak çünkü bazı ülkeler kayıp olmadan gelişmişlik toplayabiliyor. Geriye kalan ise başkentinizde gelişmişlik “satın alacak”. Arta kalan “monark puanları” ise kaybedilecek.

Bu tasarımın esinlendiği iletiye buradan bakabilirsiniz!

Ayrıca iki kez gelişmişlik toplama özelliğini kullanmanızı sağlayan durumu da düzelttik. Önce sahip olduğunuz toprakta ardından da aynı toprağı vasal olarak serbest bıraktığınızda kullanabiliyordunuz. Ayrıca artık vasallarınızın toprağında gelişmişlik toplama kullandığınızda bağımsızlık istekleri artacak.

Dengeleme Değişiklikleri

1.32 yamasıyla birlikte Katolik özellikleri de birkaç değişiklik ile karşılaşacak, hepsine yeni bir bonus ekliyoruz aşağıda bazı örnekleri görebilirsiniz.

  • Bless Ruler – Artık %10 Ordu Morali de veriyor.
  • Indulgence for Sin – Artık %10 İlişki Geliştirme de veriyor.
  • Send Papal Legate – Artık %10 daha ucuz diplomatik ilhak da sağlıyor.

Favor elde etme konusunda birkaç değişiklik de yaptık. Artık askeri güce çok daha fazla dayanıyor, bu yüzden daha ufak ve güçsüz bir ülke ile favor kazanmak artık çok daha zor.

Yerlilere geldiğimizde ise düklük olmayı yavaşlatmak için bir reform ve Feodalizm’i de bir gereksinim olarak ekledik.

Ayrıca sahip olunmayan topraklara göç ederken bir bekleme süresi, sahip olunan toprak ve gelişmişlik ile artan bir kabile toprağı ekleme maliyeti ekledik. Ayrıca artık kış topraklarına göç ederken bazı eksiler alıyorsunuz. Başka bir ülkenin kabile bölgesinde olduğunuzda ilişki eksisi de ekledik.

Ve tabii ki 1.32 ile birlikte yerli gelişmişliği artışını tekrar dengeliyor, yani güçsüzleştiriyoruz. Çünkü tamamen gerçekçilik dışı ve oyunun geri kalanı ile birlikte çalışmıyor.

Bunun dışında Yapay Zeka’nın yönetim kapasitesinin üstüne çıktığında vasal serbest bırakmasının çok daha yüksek kapasite aşım miktarlarında yaşanması için değişiklikler yaptık ve lucky nations açık oynuyorsanız bu ülkelere ufak bir yönetim kapasitesi artışı ekledik.

Şimdi anahtarları 1.32 ile birlikte gelecek Enstitü ve Yapay Zeka değişikliklerinden bahsedecek Gnivom’a bırakıyorum.

Enstitü Değişiklikleri

Enstitülerin teknoloji maliyetini nasıl etkilediğini değiştirmeye karar verdik.

Peki problem neydi?

Hepimiz Enstitülerin nasıl çalıştığını biliyoruz:

hard_to_take_seriously.png

Ciddiye alması oldukça zor

Avrupa’nın dışındaki ülkeler, özellikle de Amerika ve Sahra Altı Afrika’dakiler, teknoloji için ne kadar beklerlerse o kadar çok ödemeleri gerekiyor. Bu da zamana karşı büyük bir yarış içinde oldukları anlamına geliyor çünkü komşularının gerisinde kalan ülkeler yetişmekte oldukça zorluk çekiyor.

Yeni Sistem

1.32 ile birlikte her teknolojinin gereksinim duyduğu enstitüler olacak. Gereken bir ya da daha fazla enstitüyü daha benimsemediyseniz teknoloji enstitü başına %50 daha maliyetli olacak.

Umuyorum ki güncellenmiş teknoloji kısmı açıklamaya yeterli olur:

japan_no_renaissance.png

Yeni sistemin eskisine göre daha iyi bazı özellikleri var:

  1. Enstitüler artık kartopu etkisi değil lastik bant etkisi sağlıyor.
  2. Floransa’daki bir olay büyülü bir şekilde Azteklerdeki bir ülkeyi oraya yayılana kadar etkilemiyor.
  3. Bir enstitünün çıkması artık iyi bir şey.

Asya ülkeleri 1.31’e kıyasla Rönesans’tan kaynaklanan %50 teknoloji maliyeti artışı ile daha erken karşılaşacaklar fakat daha geriledikçe enstitüler için gelişmişlik arttırmasalar da teknoloji maliyeti sabit kalacak.

Avrupa ülkeleri pek etkilenmeyecek fakat teknolojinin en önündekiler artmış teknoloji maliyetini fark edecek, böylelikle enstitüler bu bölgede öncesine kıyasla daha önemli olacak.

Bunun için kodu değiştirirken bazı alakasız şeyleri ülkelerin “enstitüden kaynaklı teknoloji maliyetine” bağlamışız. Çoğu Rights of Man öncesi “teknoloji grubu” sisteminden doğrudan taşınmış. Örneğin, Ticaret Ligi’ne katılmak için azami %200 enstitü kaynaklı teknoloji maliyeti artışına sahip olmanız gerekiyor. Kim bilebilirdi? Bunların çoğuna 1.32 yama notlarında değinildiğini göreceksiniz.

Yapay Zeka Değişiklikleri

EU4’ün her versiyonu kendince YZ sorunlarına sahipti ve bunların bir süredir daha da kötüleştiği bir sır değil. 1.32 ile birlikte en büyük bazı sorunları düzeltiyoruz ve umuyoruz ki çok daha fazlasına sebep olmayız.

EU4’ün YZ’si yıllarca üstüne konmuş bir geliştirme sürecinin sonucu çıkmış bir şey. Üstünde bir sürü farklı geliştiricinin çalışmış olması da cabası. Kodun çoğu EU4 çıktıktan sonra yazılmış olsa da bazı satırlar 90’ların sonuna dayanıyor. YZ yazmak zor, yani çoğu sistem oldukça karışık. Bir sürü farklı geliştiricinin üstünde çalıştığını da katarsak, hepsi birbiriyle muhteşem bir ahenk içinde çalışmıyor. Temel olarak herhangi bir karar için YZ; ordu, donanma ve finans hesaplamaları yapıyor. Çoğu zaman kafasında bir düzine farklı ses bir şeyler yapmasını söylüyor. Hepsini hesaplamaya katması gerekiyor ama çoğu zaman en yüksek ses diğerlerini bastırıyor.

ai_kill_them_underlined.png

(evet, ufak sayılar daha iyi)

Burada Osmanlı ordusu Memlük kalesi Tabuk’u kuşatıyor ve iyi bir ilerlemeye sahip. Fakat bir ses diğerlerinden tamamen farklı bir şey için tasarlanmış olsa da çok daha sert bir şekilde, Kahire’deki isyancıları öldürmesi gerektiğini söylüyor.

Bu tarz sorunlar işlerin olması gerektiği gibi çalışmasına engel olan ana etken. 1.32 YZ değişikliklerinin çoğunda bu tarz işlerin olması gerektiği gibi çalışmasını engelleyen şeyleri düzelttik.

Ordu

Bu pek çok ufak değişikliğin sonucu olan bir şey fakat genel hatlarıyla YZ artık orduları ile daha iyi işler başarabilecek fakat hamleleri ayrı değerlendirildiğinde hâlâ tuhaf gelebilir. Ayrıca barış zamanı da daha büyük bir orduya sahip olacaklar.

Deniz İstilaları

YZ tekrardan doğru düzgün deniz istilaları gerçekleştirebilecek. Bu Avrupa YZ’sinin kolonicilik denemelerini büyük oranda etkileyecek.

new_world_colonized.png

Neredeyse tamamen kolonileştirilmiş bir Yeni Dünya.

Ekonomi

Bir sürü ufak değişiklik artık YZ’nin ekonomisinin daha iyi olduğu anlamına geliyor. Bütçelendirme geliştirildi ve hangi binaların inşa edilmesine karar verme şekli daha iyi bir finansal dönüt sağlayacak.

YZ’nin ordu kontrolüne tersten mühendislik yapan Tempscire’ye teşekkürler. Anlatma şekli kodun kendisini anlamaktan daha basitti. Toprak türü önerisini olduğu gibi ekledik ve muharebe genişliğini nasıl hesaba kattığını da değiştirdik, onun bahsettiği teknik sebeplerden ötürü olmasa da. Maalesef şu an eklenmeyecek pek çok güzel önerisi daha var.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV