Age of Empires II: Definitive Edition 44725 Yaması

Age of Empires II: Definitive Edition 44725 yaması Lord of the West eklentisi ile gelen değişiklikleri içeriyor.

Yamada bulunan bazı yenilikler:

  • Yeni Yıl Kutlaması etkinliği.
  • Lord of the West eklentisine sahip olanların multiplayerda Burgonya ve Sicilya uygarlıklarına erken erişimi.
  • Multiplayer için birçok performans iyileştirmeleri.
  • Kötü söz filtresinin cümle yerine kelime odaklı sansür yapması.
  • Bina taslakları ile görüş olmayan arazinin gözlenememesi.
  • Beş yeni harita:  African Clearing,  Amazon Tunnel,  Atacama,  Coastal Forest,  Seize the Mountain.
  • Resmi olmayan modların oyun güncellemesi olduğunda uyum sorunlarının oluşmaması için devre dışı bırakılması.
  • Yapay zeka ve yol bulma geliştirmeleri.

Yamanın Microsoft Store’dan Yüklenmesi

  • Microsoft Store’u açın.
  • Profil resminizin yanındaki […] sembolüne tıklayın.
  • İndirmeler ve güncelleştirmeler butonuna tıklayın.
  • Güncelleştirmeleri al butonuna tıklayın. Böylece otomatik olarak oyuna gelen son değişiklikler saptanır, yüklenir ve kurulur.
  • Oyunu açın. Ana ekranda yama ismi  44725 olarak gözükmeli.

Yamanın Steam’den Yüklenmesi

  • Steam’i açın.
  • Oyun listenizi görmek için  Kütüphane tuşuna basın.
  • Kütüphane penceresinin altındaki  İndirmeler tuşuna basın.
  • Şimdi İndir tuşuna basarak yeni güncellemeyi manuel olarak indirin.
  • Oyunu açın. Ana ekranda yama ismi  44725 olarak gözükmeli.

Yamada Öne Çıkanlar

Yeni Yıl Kutlaması Etkinliği

25 Ocak – 8 Şubat arası aktif olacak etkinlikte yeni ikonlar, modlar, geliştirme efektleri ve daha fazlası yer alıyor.

Yeni Ödüller

2.jpg  3.jpg  4.jpg

Her görev sırasıyla ve farklı günlerde tamamlanmalıdır.

  • Xbox Live’de oturum aç.
  • Serjeant with Balloon-Sword profil ikonununu açar.
  • Etkinlik sırasında kazanılan ödüllerin daha sonra kaybolmaması için gereklidir.
  • Şu medeniyetlerden biriyle oynayarak Standart veya Multiplayer oyun kazan: İspanyollar, Etiyopyalılar, Japonlar veya İnkalar.
  • Town Center için Yeni Yıl Kutlamaları Sahnesini açar.
  • Herhangi bir oyunda 21 Hand Cannoneers oluştur.
  • “Flemish Militia Cheers” profil ikonunu açar.
  • 21 dakika içinde Dark Age’den Castle Age’e geç.
  • “Fireworks and Cheering Celebration” modunu açar.
  • Herhangi bir oyunda 21 Cannon Galleon veya Elit Cannon Galleon oluştur.
  • “Celebratory Coustillier” profil ikonunu açar.
  • Herhangi bir sayıda oyun oynayarak birikimli olarak 21 Bombard Tower inşa et.
  • “Fireworks Particle” modunu açar.

Yeni Uygarlık: Burgonyalılar

Salt düklükten olağanüstü Batı Avrupa’ya doğru ekonomik gücünüz, kültürel başarılarınız, ileri askeri teknolojiniz ve taktikleriniz ile yükselin.

Genel Bakış

Burgonyalılar ekonomik kalkınma odaklı bir süvari uygarlığıdır. Ekonomik geliştirmeleri bir çağ önceden yaparak diğer uygarlıkların önüne geçebilir, ucuz süvari teknolojileri ve daha güçlü barutlu birimleri ile rakiplerini domine edebilirler.

Uygarlık Bonusları

  • Ekonomik geliştirmeleri diğer uygarlıklardan bir çağ önceden yapabilirler.
  • Stable teknolojileri %50 daha ucuzdur.
  • Barutlu birimler %25 saldırı bonusuna sahiptir.
  • Süvari geliştirmeleri Castle Age’de mevcuttur.

Takım Bonusu

  • Relicler altın ve yiyecek üretir.

Özel Birimler

  • aoe2-icon-coustillier-150x150-1.png Counstillier: Burgonyalı süvari birimidir. Düşmana saldırıya kalktığında onu şok edici bir saldırısı vardır. Piyade ve okçulara karşı güçlüdür. Camel Rider ve Monk’lara karşı güçsüzdür.
  • aoe2-icon-flemish-militia-150x150-1.png Flemish Militia: Bungonyalı özel piyade birimidir. Süvarilere karşı güçlüdür. Okçulara karşı zayıftır.

Özel Teknolojiler

  • CastleAgeUnique.png Bungundian Vineyards: Bütün yiyeceği 2:1 oranında altına çevirir. Çiftçiler yiyeceğin yanında az miktarda altın üretir.
  • Unique-tech-imperial.jpg Flemish Revolution: Mevcut bütün işçileri Flemish Militia’ya dönüştürür ve Town Center’da Flemish Militia üretilmesini sağlar.

Teknoloji Ağacı

Yeni Uygarlık: Sicilyalılar

Akdeniz’in kalbindeki çeşitlilik içeren kültürlerini ve savaşçı ruhunu, Ortaçağ Avrupa’sının en gıpta ile bakılan krallıklarından birini inşa ederken tecrübe edin.

Genel Bakış

Sicilyalılar genişleme odaklı bir piyade uygarlığıdır. Donjon binaları şehirler için fazladan koruma sağlar. First Crusade teknolojisi ile bütün Town Center binalarından grup halinde özel Serjeant birimleri çağırılabilir ve Scutage teknolojisi ile sahip olduğunuz her askeri birim karşılığı 15 altın olmak üzere altın elde ederek kendinizin ve dostlarınızın altın ihtiyacı karşılayabilirsiniz.

Uygarlık Bonusları

  • Castle ve Town Center binaları %100 daha hızlı inşa edilir.
  • Kara askeri birimleri kendilerine yapılan bonus hasarın %50’sini absorbe ederler.
  • Tarla geliştirmeleri tarlalara %100 daha fazla yiyecek sağlar.

Takım Bonusu

  • Transport gemileri +5 kapasite ve gemi karşıtı bonus hasara karşı +10 zırha sahip.

Özel Birim

  • aoe2-icon-serjeant-150x150-1.png Serjeant: Donjon inşa edebilen güçlü bir piyadedir.
  • aoe2-icon-donjon-150x150-1.png Donjon: Serjeant eğitmeye yarayan özel bir tahkimattır. Birimler korunma için binada garnizona girebilir. Okçu ve işçiler garnizon olduğunda ok atabilirler. (Not: Bina bir Tower sayılır. O yüzden çağ atlamak için gerekli bina ihtiyacını sağlamaz.)

Özel Teknolojiler

  • CastleAgeUnique.png First Crusade: Araştırıldığında her Town center’dan (en fazla 5) bir sefere mahsus olmak üzere 10 Serjeant çıkarır.
  • Unique-tech-imperial.jpg Scutage: Araştırıldığında her takım üyesi bir sefere mahsus olmak üzere sahip oldukları her askeri birim için 15 altın alır.

Teknoloji Ağacı

Oyun

Performans

  • Kasım yamasında ortaya çıkan oyunun orta ve son aşamalarında görülen performans sıkıntıları için birçok düzeltme yapıldı.
  • Bir oyuncu çağ atladığında yaşanan performans düşüşleri için düzeltmeler yapıldı.
  • Profil ekranı yüklenirken çıkıldığında yaşanan çökme sorunu giderildi.
  • Battle Royale modunda yıpranma, savaşçı olmayan bir cisme hasar verdiğinde meydana gelen çökme sorunu giderildi.
  • Bir oyuncu raporu yapıldığında oyunun durmasına sebep olan nadir bir sorun düzeltildi.

Başarımlar

  • Chasing the Crown: Bayinnaung seferinde başarımın alınmasını engelleyen bir hata giderildi.

Grafik

  • Bir binada çok sayıda araştırma sıraya koyuluyken, araştırma tamamlandı animasyonu partiküllerinin çıkmamasına neden olan bir hata giderildi.

Ses

  • Stormy Dog hile birimi seçildiğinde artık havlıyor.

Kullanıcı Arayüzü

  • Otomatik geliştirmelerle sağlanan bonus değerler artık birimlerin temel değerlerinde gözükecek. Örneğin Scout Cavalry’nin Feudal Age’de kazandığı saldırı 3+2 yerine 5 olarak gözükecek.
  • Kötü söz filtresi artık bütün mesaj yerine sadece kaba olarak belirlenen kelimeleri sansürleyecek.
  • Oyuncu Raporlama modeli bir rapor yapıldığında devre dışı kalmayacak.
  • Bir Steam davetiyesi ile oyun başlatıldığında Uygarlık Seçme Ekranının kapatılamamasına sebep olan bir hata giderildi.
  • Geri butonu artık sayfanın bilgi çubuğuna dönüleceğini belirtecek.
  • Unique-tech-imperial.jpg Cuman Mercenaries teknolojisi araştırıldığında Kuman oyuncusunun dostlarına araştırmanın tamamlandığına dair bir bildirim gönderilecek.
  • Tarihsel Savaşlar bitirildikçe kazanılan madalyalar görev başlıklarında olması gerektiği gibi gösterilecek.
  • Senaryo lider tabloları 65535’ten fazla olan skorları düzgün bir şekilde gösterecek.
  • Teknoloji Ağacında artık klavyede z, x, c, v ve b tuşları ile geçişler yapılabilecek.
  • Oyuncuların birim renklerini değiştiren özel senaryolarda doğru renkler, artık bu birimler diğerleriyle birlikte seçildiğinde, garnizon edildiğinde veya komut gruplarına eklendiğinde HUD’da gösterilecek.

Battle Royale modunda birçok kullanıcı arayüzü değişikliği yapıldı.

  • Battle Royale zamanlayıcısı artık Görevler panelinde gösteriliyor.
  • Battle Royale’in yıpranma alanında Monk veya Missionaryler bir birimi iyileştiremediğinde artık bir bildirim gösterilecek.
  • Gerçek Dünya haritaları olan Çin ve Hindistan artık Battle Royale için önerilen haritalar olarak gözükmeyecek.

Oynanış

Genel

  • Gaia takımı artık Oyuncu 7 ile aynı rengi (gri) paylaşmayacak. Gaia’nın yeni rengi beyaz.
  • Battle Royale modunda başlangıç Kahramanlarının çoğunun görüş menzili artırılarak oyun modu bütün birimler için daha dengeli hale getirildi.
  • Yeni bir kısayol tuşu eklendi: “Boş duran bütün askeri birimleri seç.”

Oyun Açıkları

  • Bina taslakları ile görüşün olmadığı arazilerde düşman birim veya binalarının gözlenmesi artık yapılamayacak. Bina taslakları halen daha koyulabilir ancak alan müsait değilse inşası yapılamayacak. Böylece oyuncuların dolu alanları savaş sisi açıkken “palisade scan” ile gözleyebilmesi açığı giderilmiş oldu.
  • Birimlerin yatay ve dikey olarak yerleştirilmiş Gate’ler ile sıkışması açığı giderildi.

Hata Giderimleri

  • Great Fish (Marlin) artık Dock temelleri ile kaldırılamayacak.
  • “Bütün askeri binaları seç” kısayol tuşu artık haritada Barrack yokken bütün binaları ve birimleri aynı anda seçmeyecek.
  • Bazı menzilli askeri birimlerin (genellikle barutlu birimlerin) olması gerekenden daha az isabetli atış yapmaları hatası giderildi.

Seferler

Sefer Görevleri

  • Birçok Joan of Arc, Attila the Hun ve Bari görevleri Burgonya ve Sicilya uygarlıklarının gelişi üzerine güncellendi.
  • Sundjata 4:”Blood of the River Bank”: Yapay zeka artık Mema Princess birimini izci olarak kullanmayacak. Böylece nadir yaşanan senaryonun tamamlanamama durumu ortadan kaldırıldı.

Uygarlık Dengelemeleri

Genel

  • Birden fazla Town Center ile başlanılan haritalarda Çin, Maya ve İnka uygarlıklarının sahip oldukları bonuslar sadece bir Town Center’dan sağlanacak.
  • Palisade_wall_aoe2de.png Palisade Wall ve Palisade_gate_aoe2DE.png Gate can değerleri Dark Age’de %40 azaltıldı.
  • Heavycavalryarcher_aoe2de.png Cavalry Archer [Standart & Heavy]: Saldırı animasyonu zamanı 1.3>1.15 olarak değiştirildi. Böylece her saldırı arası bekleme süresi %11.5 azaltıldı.
  • HeatedShotDE.png Heated Shot geliştirmesinin Castle ve Tower’lardan atılan ikinci okları etkilememe sorunu düzeltildi.

Aşağıdaki uygarlıklar artık TreadmillCraneDE.png Treadmill Crane teknolojisine sahip değil:

  • CivIcon-Franks.png Franklar
  • CivIcon-Khmer.png Kmerler
  • CivIcon-Slavs.png Slavlar

Bulgarlar

Birimler

  • Konnikdismountedicon.png Konnik (Serbest) [Standart & Elit]: Artık atlı Konnik’ten daha fazla görüşe sahip değil.

Birmanlar

Birimler

  • Arambaiicon-DE.png Arambai [Standart & Elit]: İkincil bir hedefi vuran ıskalanan atışların verdiği hasar %50>%100 olarak artırıldı.
  • Arambaiicon-DE.png Arambai [Standart & Elit]: Saldırı hasarı 17/19>12/15 olarak azaltıldı.
  • Arambaiicon-DE.png Arambai: Elit Arambai ile denk olması için yükleme zamanı 2.2>2.0 olarak azaltıldı.

Franklar

Uygarlık

  • Toplayıcıların çalışma hızı bonusu %25>%15 olarak azaltıldı.

Hunlar

Teknolojiler

  • Unique-tech-imperial.jpg Atheism: SpiesDE.png Spies veya SpiesDE.png Treason artık araştırma bedellerini düşürmüyor ancak düşmanın Relicler’den gelen altın kazancını %50 azaltıyor.

İtalyanlar

Uygarlık

  • Dock_aoe2de.pngDock teknoloji bonusu %50>%33 olarak azaltıldı.
  • Uygarlığın University_AoE2_DE.png University teknolojileri bedelleri artık %33 daha düşük.

Birimler

  • GenoeseCrossbowmanIcon-DE.png Genoese Crossbowman [Standart & Elit]: Altın bedeli 45>40 altın olarak azaltıldı. Odun bedeli değiştirilmedi (45 odun).

Koreliler

Uygarlık

  • Elite_cannon_galleon_aoe2de.png Elite Cannon Galleon teknolojisi artık araştırılabilir.

Mayalar

Teknolojiler

  • CastleAgeUnique.pngObsidian Arrows: Yeni bir özel teknoloji ile değiştirildi: Hul’che Javelineers.
  • CastleAgeUnique.png Hul’che Javelineers: Araştırıldığında Skirmisher birimlerine ek bir atış eklenir.

Sarazenler

Uygarlık

  • Okçular artık standart binalara karşı bonus saldırı sahibi değil.
  • Deve birimleri artık +10 can değerine sahip.
  • Takım Bonusu: Foot Archer birimlerinin binalara karşı bonus saldırısı +1>+2 olarak artırıldı.

Teknolojiler

  • Unique-tech-imperial.jpg Zealotry: Bedeli 750 yiyecek, 700 altın>500 yiyecek, 450 altın olarak azaltıldı. Ancak Camel ve Mameluke birimlerine verdiği can değeri +30>+20 can değeri olarak azaltıldı.

Tatarlar

Uygarlık

  • Koyun bonusu artık CastleAgeIconDE.png Castle Age olunduğunda yeni inşa edilmiş Town Center binalarından verilecek.

Birimler

  • Keshikicon.png Keshik [Standart & Elit]: Yiyecek bedeli 50>60 yiyecek olarak artırıldı. Altın bedeli değiştirilmedi (40 altın).

Rastgele Haritalar

Genel

Beş yeni harita harita havuzuna eklendi:

African Clearing

“İşçiler tek başlarına dolanırken bir orman temizliğine başlarlar ve şimdi oranın az miktardaki kaynaklarını kontrol etmek için savaşmalılar.”

Amazon Tunnel

“Amazon’un balta girmemiş ormanlarında ormanlardan arındırılmış dar bir alan, tek patika olarak taraflar arası bağlantıyı sağlamaktadır.”

Atacama

“Bu çorak çöl herhangi birinin susuzluğunu pek gideremez ama oranın işgalcileri amansız bir arayış içindeler. Derinlere inildikçe çok geçmeden kuraklık yerini yemyeşil ağaçlara bırakır.”

Coastal Forest

“Bütün şehirler ormanlık tepenin eteklerinde bulunmasına karşın savaşların çorak haldeki güneyde, karanlık ormanlarda ve kuzeyin dalgalı denizlerinde gerçekleşeceği kesindir.”

Seize The Mountain

“Bir maden arayıcısının hayali bir dağın çıkıntılı yüzeylerinde yer alıyor. Onu sadece kimin ilk ele geçireceği değil, onun kontrolünü sağlayarak diğerlerine karşı geleceği mühimdir.”

Diğer değişikliklere ek olarak, Battle Royale haritaları ile ilgili yapılan değişiklik:

  • “Packed Town Centers” artık Battle Royale oyun modunda BR dışı-haritalarında gözükmeyecek.

Harita Değişiklikleri

  • Antarctica: Oyuncular yeniden normal scout ile başlayabilecek; penguenler haritanın soğukkanlı izleyicileri olarak gezinmeye devam edecek.
  • Arena: İkincil koyun sürüleri duvarlar içinde daha istikrarlı bir şekilde oluşturulacak.
  • Black Forest: Haritanın genel yüksekliği dengelendi.
  • Four Lakes: Relicler artık harita boyutuyla orantılı. Minik/küçük/orta boyutlu haritalarda 5 Relic, altı oyunculu maçlarda 7 Relic ve sekiz oyunculu maçlarda 8 Relic oluşturulacak.
  • Highland: Harita genelinde bulunan başıboş (straggler) ağaç sayısı veya uzaklığı azaltıldı.
  • Highland: Küçük nehirler artık takım arkadaşlarını ayırmayacak. İki oyunculu veya takımlı oyunların bütün harita varyasyonlarında sadece bir nehir oluşturulacak.
  • Highland: Nehir artık rastgele bir genişlik yerine 7 birim genişlikte olacak.
  • Highland: Karlı sezonlarda buz geçişleri artık gemi navigasyonuna müdahele etmeyecek.
  • Highland: Fazladan nehir geçişleri eklendi.
  • Highland: Uçurumlar haritadan kaldırıldı.
  • Highland: Başlangıç altın yığınları artık birbirinden uzakta oluşturulacak.
  • Highland: Uzak altın ve taş kaynakları ile Relicler artık haritada daha eşit olarak dağılacak.
  • Highland: Böğürtlenler artık nehirle bitişik oluşturulmayacak.
  • Highland: Avlanabilir hayvanlar artık böğürtlenlerin olduğu alanlarda oluşturulmayacak.
  • Highland: Her oyuncu istikrarlı olarak 4 Geyik ile başlayacak.
  • Highland: Haritadan ekstra boğalar kaldırıldı.
  • Highland: Harita genelinde oluşturulan yırtıcı hayvanların sayısı azaltıldı.
  • MegaRandom: Dengesiz savaş alanları oluşturan birçok harita tohumu (seed) düzeltildi.
  • Nile Delta: Empire Wars oynanırken artık Packed Town Center oluşturulmayacak.
  • Nile Delta: Başlangıç adalarının kıyıları, minik harita harici her haritada harita kenarlarından uzaklaştırıldı. Bu değişiklik, Transport Gemilerinin karalar arasında sıkışma durumlarını engellemeye yardımcı olacaktır.
  • Serengeti: Yüksek alanlar artık oyuncuların başlangıç yerlerinde oluşturulacak, aynı Arabia gibi.
  • Team Islands: Relicler artık oyuncu adalarında ve oyundaki oyuncu sayısına göre oranlanarak oluşturulacak. Minik/küçük/orta boyutlu haritalarda 4 Relic, altı oyunculu maçlarda 6 Relic ve sekiz oyunculu maçlarda 8 Relic oluşturulacak.
  • Team Islands: Muazzam boyutlu haritalar hariç, her oyuncu için fazladan bir 3 parça altın ve bir 3 parça taş kaynağı oluşturulacak. Buna karşılık olarak başlangıç taş kaynakları azaltıldı.
  • Team Islands: Başlangıç altın ve taş kaynaklarının kıyı şeridine oluşturulma uzaklığı 5>7 birim olarak artırıldı.
  • Team Islands: Oyuncuları birbirine bağlayan yollar artık daha dar. Böylece adalarda bulunan kaynak bölgeleri için daha fazla çeşitlilik sağlandı.
  • Team Islands: Yol arazisinin dokusu güncellenerek etrafındakilerle daha uyumlu olması sağlandı.
  • Team Islands: Başlangıç altın yığınları artık birbirlerinden daha uzakta oluşturulacak.
  • Team Islands: Böğürtlenler artık kıyı şeridinden daha uzakta oluşturulacak.
  • Team Islands: Geyik sürüleri artık böğürtlenlerden daha uzakta oluşturulacak.
  • Team Islands Harita genelinde oluşturulan yırtıcı hayvanların sayısı azaltıldı.
  • Valley: Muazzam boyutlu haritalar hariç, her oyuncu için fazladan bir 3 parça altın ve bir 3 parça taş kaynağı oluşturulacak. Buna karşılık olarak başlangıç taş kaynakları azaltıldı.
  • Valley: Başlangıç altın yığınları artık birbirlerinden daha uzakta oluşturulacak.
  • Valley: Maç ayarlarında “infinite resources” seçiliyse haritada geyik oluşturulmayacak.
  • Valley: Relicler oyuncular arasında daha dengeli dağıtılacak.
  • Valley: Harita genelinde oluşturulan yırtıcı hayvanların sayısı azaltıldı.

Bunların yanı sıra çeşitli rastgele harita komutlama, yapay zeka, lokalizasyon, modlama ve senaryo editörü değişiklikleri yapıldı.

Yazar: İhsan Berkay Erdem

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV