Fields of History’de İnşaatlar, Onarım ve Bakım

fohbanner.jpg

Fields of History geliştirici günlüklerinin yirmi birinci sayısında, inşaat, onarım ve bakım mekaniklerinden bahsediliyor.

Selam millet!

Bugünün geliştirici günlüğü, Fields of History: The Great War’da bulunan farklı bina türlerine, bunların inşasına ve bakımına odaklanacak.

Vimy_Ridge_Memorial_1024.jpg

Çoğunuzun strateji oyunlarına alışkın olduğunuzu ve bizim gibi birkaç bina sistemini daha önce denediğinizi biliyoruz. Civilization, Total War veya Age of Empires gibi stratejinin babaları tarafından atılan sağlam temeller bugün hala video oyunları dünyasında referans olsa da, hala birkaç farklı yaklaşım mevcuttur. İster anlık veya gecikmeli bir inşaat, ister kaynaklardan anlık olarak ödeme veya inşaat boyunca yayılmış bir ödeme, ister düzenli bakımlar olsun veya hiç bakım olmaması… Bunlar bize birçok olası seçenek sunuyor.

Bizim açımızdan, diğer oyunlardaki inşaat sistemlerinden önemli farklılıklar gözlemlenecek olsa bile kendi inşaat modumuzun sürekliliği içinde olmayı seçtik. (Belirlediğimiz inşaat sisteminin aksine işgücünüz tarafından değil, askerleriniz tarafından inşa edilecek olan “Siperler”iniz, tamamen farklı bir sisteme dahildir.)

Sistemimizin ayrıntılarına girmeden önce, işte FoH’da inşa edebileceğiniz altı Bina Türü:

  • Fabrikalar: Endüstriyel Üretiminiz ve dolayısıyla Parça ve Erzak üretimi için gereklidir. Bu binalar pahalıdır ve oldukça hassastırlar, onların güvenliğini sağladığınızdan emin olun.
  • Depolar: Birlikleriniz için Erzak ve Yakıt depoladığınız yerler, bunlar hızlıca açığa çıkabilecek binalardır. En stratejik olanların (cepheye yakın olanların) etrafında sağlam bir savunma kurmanız gerekecek. Düşman bir Depoyu ele geçirebilmenin (ve böylece değerli kaynakların üstüne konmanın) yanı sıra, binanın kendisine zarar vererek, depolanan malzemenin bir kısmını da yok edebilecek bombardımanlara çok dikkat etmelisiniz.
  • Altyapılar: Ulaşım araçlarını (karayolları ve demiryolları) temsil eder. Yüksek düzeyde bir Altyapı, birimlerinizin daha iyi koşullarda hareket etmesine ve yakıt tasarrufu yapmasına olanak tanır (Spintires gibi nakliye oyunları oynayanlar, çamurlu bir yolun nasıl da hızlı bir şekilde kabusa dönüşebileceğini iyi biliyorlardır ?)
  • Limanlar/ Tersaneler: Geliştirici Günlüğü #16‘da anlattığımız gibi Gemileriniz için demirleme, inşaat ve onarım yerleridir. Demirli gemiler ele geçirilip size karşı kullanılabileceği için düşmanın eline düşmemelerini sağlamak önemlidir.
  • Uçak Pistleri/ Hava Alanları: Limanlar gibi, uçaklarınızın yerleştirileceği yer burasıdır ve riskler benzer olacaktır. En hassas binalardan biridir ve eğer düşman, pistlerinizi bombalamaya başlarsa, uçaklarınıza kalkış emri vermeden önce başınızı kaşıyacak vaktiniz olmayacaktır.
  • Tahkimatlar: Direnç oluştururlar, birliklerinize önemli miktarda koruma sağlarlar. Öte yandan, bunların inşası sonucunda oluşan maliyetleri, onları her yere koymanıza izin vermeyecek ve kendinizi bazı stratejik noktalarla sınırlandırmanız gerekecektir.

Bu Binaların her biri için 10 olası Seviyeye sahip olacaksınız. Kapasiteleri her seviyede artacak olsa da, sağladıkları direnç, verimlilikleri, yapım süreleri ve maliyetleri (kaynaklar, bakım) mutlaka orantılı olmayacaktır.

İnşaat Menüsünü, oyuncular için daha eğlenceli hale getirmek için, beğendiğimiz bir sonuca ulaşana kadar arayüzü birkaç kez yeniden tasarladık.

İnşaat Menüsünü açtığınızda, Bölgelerinizin her biri için, o Bölgede devam eden İnşaatların ve Onarımların listesini görebileceksiniz. Menüde imleciniz ile Bölgelerin ya da İllerin üstünde dolaştığınızda, haritada size konumunu gösterecektir. Tek bir tıklama, kamerayı doğrudan İle ortalayacak ve bilgi akışı sizin için çok önemliyse, yalnızca önemli gördüklerinizi görüntülemek için her bir Bölge bilgisinin boyutunu küçültme seçeneğine de sahipsiniz.

Farklı butonları ve öğeleri ekran görüntüleri aracılığıyla daha ayrıntılı açıklamaya geçelim.

Devlog21-France_756.png

  • Bina tipini gösteren bir Bina Tipi simgesi
  • Üzerine tıklarsanız kamerayı Binanın bulunduğu İle ortalamanıza izin veren küçük bir Etiket
  • Bir İnşaat İlerleme Çubuğu ve içinde yüzdelik olarak ne kadar ilerlediğini yazan bir metin kutusu. Hemen yanında Planlanan Geliştirme Seviyesi sayısı ve onu takip eden Şu Anki İnşaat Seviyesi/Hedef İnşaat Seviyesi metin kutusu bulunur.
  • İlin stratejik önemini gösteren Gri veya Kırmızı Yıldız (Yıldız Kırmızı ise, bulunduğu Bölgenin başkenti olduğu anlamına gelir)
  • Mevcut İnşaatı bitirmek için kalan tahmini gün sayısı
  • Bir İnşaatı iptal etmenize izin veren bir düğme
  • Bunun altında, bir İngiliz Anahtarı Simgesi (parlıyorsa, onarım devam ediyor) ve ardından binanın Sağlık Çubuğunu (birçok MOBA oyununda olduğu gibi çentikler ile bölünmüş bir şekilde) bulacaksınız.

Devlog21-Warehouse.jpg

İnşa etmek/Geliştirmek istediğiniz Yapı Türünü seçtikten sonra, İllere tıklamanız yeterlidir.

  • Bir İnşaat planlamak için Sol Tıklayın
  • İptal etmek için sağ tıklayın

Her tıklamadan sonra, binanın mevcut seviyesini, İlde planlanan İnşaat(lar)ı özetleyen sayacın hemen altında görebileceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde görebileceğiniz gibi farklı maliyetler de canlı olarak güncellenecektir.

Devlog21-Normandie_PlannedConstruction.jpg

Bu arayüzde, bu programı başlatmak için her Bina Türü için planlanan İnşaatların sayısının yanı sıra Kaynaklardaki farklı maliyetlerin bir özetine sahip olacaksınız. Elbette, memnun kalmazsanız, iptal butonuna tıklayarak geri dönebilirsiniz.

Devlog21-MaintenancePolicy_756.png

Onarımlar sırasında, Bakım Politikanız dikkate alınacaktır. Çok kısıtlanmış, kendisini sadece onarımı etkinleştirmek veya devre dışı bırakmakla sınırlayan bir sistem istemedik. Çok seviyeli bir sistemi seçtik, böylece oyunculara kendilerine en uygun olanı seçmeleri için daha fazla esneklik bıraktık. Tabii ki, Bakım Politikanıza çok az yatırım yapmaya karar verirseniz, çok para biriktirebilirsiniz, ancak diğer yandan büyük bir saldırıya maruz kalırsanız tehlikeli olabilir.

Bugünlük bu kadar, umarız bu geliştirici günlüğünü beğenmişsinizdir. Noel dönemi yaklaşırken hepinize mutlu bayramlar diliyor ve bu lanet 2020 yılının yakında, uzak bir anı olmasını diliyoruz.

Desteğiniz için çok teşekkür eder, 2021 yılında size ve sevdiklerinize mutlu yıllar dileriz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV