Fields of History’de Ateşkes Günü Özel Sayısı

fohbanner.jpg
Fields of History geliştirici günlüklerinin bu özel sayısında, 2019-2020 aralığında FoH için yapılan geliştirmelere göz atılıyor.

Armistice_720p.jpg
Herkese merhabalar!

Bugünkü ileti aslında biraz özel sayılır. Her ay yaptığımız gibi bir geliştirici günlüğü yapmayacağız. Bunun yerine son iki yıldaki çalışmalarımızı gözden geçireceğiz. Bu hem size oyunun geliştirilmesinde hangi aşamada olduğumuz hakkında bir fikir verecektir hem de pek çoğunuz bize mesajlar atarak, Ocak 2019’da 2018 yılı için yaptığımızın aynısını yapmamızı istediğiniz için, isteğinize karşılık bir yazı olacaktır.

11 Kasım 2020, Ateşkes Günü’nün (Armistice Day) 102. Yıldönümü olmasının yanı sıra, bu gün, şimdiye kadar başlattığımız en iddialı proje olan Fields of History: The Great War’u resmen duyurduğumuzdan beri resmen iki yıl geçtiğini gösteriyor.

Ocak 2019’daki Senelik İnceleme’den bu yana, FoH için vizyonumuzu, oynanışını, mekaniğini ve geliştirilmesi boyunca motorun teknik iyileştirmelerini sunan geliştirici günlüklerini düzenli olarak yayınladık. Geliştirici günlükleri, oyunun evriminin ve yıllar içinde yapılan çalışmaların kaydını tutar.

Büyüyen topluluğumuzdan gelen olumlu geri bildirimler, her gün verdiğimiz kararlarda bizi rahatlatıyor ve tepkilerinizi, anketler sırasında yaptığınız seçimleri ve yorumlarda önerilerinizi okumak her zaman bize zevk veriyor.

Bu projeye başladığımızda, yaptığımız şey hakkında daha fazla fikir sahibi olmak için farklı insanlardan geri bildirimler almak istedik. Patreon, oyunumuzu size sunmanın yanı sıra, işimiz hakkında tam da ihtiyacımız olan dışarıdan gelen görüşlere sahip olmamızı sağladı.

Son zamanlarda sizlerin gözlemleri sonucunda ülkeler için olan oyun içi yazı tiplerinin işlenme şeklini değiştirdik ve gördüğümüz gibi sonuç göze daha da hitap ediyor.

FoH_Africa.jpg

Aynı şekilde, farklı ülkelerin Deniz Kuvvetleri hakkındaki geliştirici günlüklerimiz beğenildi. Size bugünlerde denizlerin çoğuna hakim olan ünlü ABD Donanması’nı gösterme fırsatını da es geçmeyelim.

usa_navy.png

Bu iyileştirmelerin ve ilerlemenin kaydedilebilmesini size borçluyuz. Tüm yorum ve görüşlerinizi okuyor ve dikkate alıyoruz. Bu nedenle bugüne kadar bize vermiş olduğunuz yardım ve destek için bir kez daha teşekkür ediyor ve bunu asla unutmayacağımızı bilmenizi istiyoruz!

Daha önce duymuş olabileceğiniz ve hatta deneyimlemiş olabileceğiniz gibi, bir oyunun geliştirme süreci uzun sakin bir ırmak değildir. Bir Yol Haritası geliştirme sürecine rehberlik etse de, bazen çözülmesi beklenenden daha uzun sürebilen zorluklarla veya öngörülemeyen olaylarla karşılaşabilirsiniz. Her türlü gergin ve duygusal aşamadan geçtik ve beklentilerinizi karşılamak önceliğimiz olmaya devam ediyor.

Bu nedenle geçmişte öne sürdüğümüz tarihler için sizlerden özür dileriz. Oyuna eklenen birçok parametre gecikmelere neden olmuş olabilir ve başlangıçta çok iyimser olmuş olabiliriz. Ancak, bitmemiş bir oyunu mümkün olan en kısa sürede yayınlamak için zorlamak ve acele etmek istemiyoruz. Bu sizi hayal kırıklığına uğratmanın yanı sıra, ne bize uyar ne de ve FoH için vizyonumuzu temsil etmez.

Amacımız her zaman iz bırakacak harika bir Grand Strategy oyunu yapmaktır. Bu nedenle tarihler konusunda artık daha ihtiyatlı davranıyoruz çünkü size yanlış beklentiler vermek ve bize duyduğunuz güvene ihanet etmek istemiyoruz.

Size karşı her zaman doğru ve şeffaf olduk ve olmaya devam edeceğiz!

canon_de_75.png
« FoH Fransız 75 mm Sahra Topu (Low-Poly 3D Model)  Blender’dan görüntüsü »

Size günlük çalışmalarımız hakkında bir fikir vermek için, yeni bir oyun özelliği tasarlamaya başladığımızda nasıl ilerlediğimizi açıklayacağız.

Bir oyun oynarken, muhtemelen bu ekstra mekaniğe sahip olmanın güzel olacağını veya bu konseptin oyuna yeni veya daha derin bir boyut kazandıracağını düşündünüz. Burada da aynı şey var. Konsepti düşünmeli ve düzenlemeli, etkileşimleri planlamalı, AI yönetimini yapmalı ve bunun için bir sözde kod ve GUI için farklı modeller oluşturarak başlamalısınız.

Bu yansıtma aşamasında, ikimiz de tatmin olana kadar fikirlerimizi paylaşır, fikirlerimizle yüzleşiriz. Paralel olarak, tutarlı olmasını ve tarihsel bağlama mümkün olduğu kadar saygı duyarak oyuna sığmasını sağlamak için araştırma çalışmalarımız da var.

img class=”mycode_img” src=”https://cdn.discordapp.com/attachments/461141749356560396/792747167076450304/mockup_code_patreon.png” alt=”mockup_code_patreon.png” />
« FoH kaynak kodlarından bir kısım (Font Atlas Ayrıştırıcı), Visual Studio Code’dan görüntü »

Hesaplamaları optimize etmek için, birden çok iş parçacığı üzerinde paralelleştirilip paralelleştirilemeyeceklerini belirlememiz gerekir. Bu aşama bittiğinde, gerçek programlamaya geçebiliriz.

Kod yazıldıktan sonra, her şeyin planlandığı gibi gittiğinden emin olmak için korumalı alan ortamında birkaç test gerçekleştiririz.

Birlikte ele alındığında, bu aşamaların tümü, modül oldukça karmaşık olduğunda birkaç güne ve hatta bazen birkaç haftaya kadar uzatılabilir (örneğin, dinamik ekonomiyi ve ilgili ticaret anlaşmalarında halletmemiz gereken durum buydu).

Bizi her gün takip eden tüm Patronlarımıza sabırları ve bize verdikleri ekstra motivasyon için bir kez daha içtenlikle teşekkür ediyoruz. Bu yıl içinde Wolferos’un ve dolayısıyla Fields of History’nin geleceği ile ilgili çok güzel haberler almamıza ve sizinle paylaşmaya istekli olmamıza rağmen şimdilik dilimizi tutmalıyız. Elimizden geldiğince çabuk size bununla ilgili her şeyi zevkle ve büyük bir gururla anlatacağımızdan emin olabilirsiniz!

Siperlere geri dönme ve sonraki kod satırlarına saldırmaya hazırlanma zamanı! Bu özel gönderiyi beğeneceğinizi umuyoruz. Hepinize mutlu bir Ateşkes Günü diliyoruz ve bir dahaki sefere görüşmek üzere!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV