Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta provokasyonlar tanıtılıyor.
Öfkeli bir canavardan kurtulmak için illa ki ondan hızlı koşmanız gerekmez, yanınızdaki herhangi birinden hızlı koşmanız da yeterlidir.
– Diuuret, Anathurian Ulusunun Hizmetinde CasusbaşıTekrar merhabalar,
Temel operasyonları incelediğimize göre bu hafta sizlere Provokasyonlardan bahsedebilirim.
Operasyonların riskleri ve sonuçları birbirinden çok farklı olabiliyor. Bilgi Toplama veya Asset Edinme gibi basit olaylar iki imparatorluk arasında çok da büyük sorunlar yaratmazken, Teknoloji Çalma veya Yıldız Üssü Sabotajı gibi operasyonlar diplomatik krize sebep olabilir. Provokasyonlar ise sadece iki imparatorluk arasında değil, tüm galaksinin kötü gözle yaklaşacağı, savaş suçu olarak görülebilecek eylemleri kapsar. Bu sebeple başarılı olsanız dahi, Provokasyonların her zaman negatif sonuçları olabileceğinin bilincinde olmalısınız.
Bu negatif sonuçlar kimi zaman Sızma Seviyesi kaybı şeklinde yansır, belki Casus Ağı’nızın bir kısmı deşifre edilmiştir, belki yaptığınız eylem sonrası güvenlik açığını fark eden düşman imparatorluk bu açıkları kapatmıştır veya bir başka imparatorluktaki “dostlarınız” yaptığınız hareket sonrası sizle olan dostluklarını gözden geçirmeyi tercih etmiştir. Giriştiğiniz operasyon ne kadar ses getiren bir operasyonsa, ağınız o seviyede hasar görecek.
Provokasyonlar genellikle yüksek oranda Sızma Seviyesi kaybetmenize sebep olur, bu da bu seviyeyi tekrardan yükseltmedikçe üst üste Provokasyon operasyonları yapabilmenizi imkansız hale getirir.
Planladığımız Provokasyonlardan birisi Korsanları Silahlandırmak (Provokasyon/Ekonomi), bu oldukça üst seviye bir operasyon ve 60 Sızma Seviyesine sahip olmanız gerekiyor. Öncelikli hedefiniz, şiddet düşkünü gruplara silah ve bütçe yardımı yaparak hedef imparatorluğa zarar vermek.
Bu operasyondaki silahların izi sürülemez, dolayısıyla endişeye mahal yok.
Casusbaşı doğru söylüyor.
Korsan filosu üs olarak kullanmak üzere yerel bir yıldız üssünü ele geçirdi. Filo güçleri kuruldukları imparatorluğun filo gücüyle orantılı bir şekilde belirleniyor, bu kapsamda basitçe “rahatsız etmek” için kullanılsa dahi, doğru anda harekete geçildiğinde oldukça kullanışlı olabiliyorlar.
Bu filolar onları silahlandıranlar dahil olmak üzere herkese düşmanlar.
Bu zamana kadar oluşturduğumuz en tehlikeli operasyon Kriz İşareti (Provokasyon/Teknoloji)
Kriz İşareti, fazlasıyla zor bir operasyon fakat başarırsanız hedefin başkent sistemini devam etmekte olan Oyun Sonu Krizi için bir hedefe dönüştürüyor. Şu anda mevcut operasyonlar arasında en yüksek Sızma Seviyesi ihtiyacı (80) ve Operasyon maliyeti bu operasyonda. Fazla sayıda Asset’e ve oldukça gelişmiş bir Casus Ağı’na sahip olmanız gerekiyor.
Her şey planlandığı gibi giderse Kriz, buradan neden sinyal aldığına dair “araştırma yapmak adına dost canlısı bir filo” gönderiyor.
Birçok Operasyon için geçerli olduğu üzere, bu girişiminiz çok farklı şekillerde sonuçlanabiliyor.
Yem hazır.
Casuslarımızın fedakarlığı (ve Anathurian Ulusu’nda sahip olduğumuz Casus Ağı’nın tamamı) Prethoryn Filosunun dikkatini başka bir imparatorluğun merkezine çekebilmemizi sağladı. Swarm oraya düzenleyeceği saldırıyı diğer filolarıyla destekledi, bu da sınırlarımızın en azından şimdilik emniyetli bir hal almasını beraberinde getirdi.
Elbette bu tarz bir Operasyon nerden bakılsa bir savaş sebebi, bu sebeple bu gibi Operasyonlarda yakalandığınız vakit ne gibi geridönüşleri olabileceği konusunda tartışmalar yapıyoruz. Hedef imparatorluğun bu girişiminizden memnun kalmayacağı kesin (aynı zamanda ülke içinde Zenofili gruplara sahipseniz onlar da bu davranışınızdan pek hazzetmeyecek.)
Bu haftalık bizden bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere Krizlerden bahsediyor olacağız.