Europa Universalis IV’te Kuzey Amerika Görev Ağaçları #2

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde Amerika Yerlilerinin yeni görev ağaçlarına dair çeşitli bilgiler verilmeye devam ediliyor.

Başka bir geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Ben Aldaron, Paradox Tinto’daki diğer yeni içerik tasarımcısıyım. Hepinizle tanıştığımıza memnun oldum, skingrado’nun geçen hafta bıraktığı yerden devam edeceğim.

Geçen haftaki günlükte en sık sorulan iki soruya yanıt vermek istiyorum.

Batı Amerika ne olacak?
Her şeyi tek bir günlükte paylaşamayacağımız için konuları ayırmıştık. Bugün bu bölgeye odaklanacağız.

Amerika’nın geri kalanında da geliştirmeler olacak mı?
Bu genişleme paketinin odağında değil ama dinî reformlar özelliğine sahip ülkeler için de bir görev ekledik.

Başlamadan önce son bir şeyi tekrar hatırlatmak istiyorum. Geçen hafta meslektaşımın dediği gibi Kuzey Amerika Yerlilerini normalde antropolojide kullanılan 9 sınıflandırmayı baz alarak 6 kültürel bölgeye ayırdık. Kültürel bölgelere ayırmak hem birkaç ülkeyi ortak bir noktada toplamamızı sağladı hem de haritaya çeşitlilik kattı.

Görevler

Yerlilerle oynamanın pek eğlenceli olmayan bir kısmı görev ağacıydı. Standart görev ağacına sahiplerdi ama yerli oldukları için tamamlanamıyordu. Artık böyle bir şey söz konusu değil. Yerlilere daha iyi uyan bir standart görev ağacı geliştirdik, daha zevkli olması için de birkaç yeni görev ekledik. Bu görev ağacı Kuzeybatı Geçidi’nden Ateş Topraklarına kadar, yani Amerika kıtasındaki her yerli ülke için geçerli.

1606204192958.jpg
(Simgeler geçici)

Bunun yanında görebileceğiniz gibi küçük bir görev ekledik, Reform our Religion (Dinimizi Reformla). Bu görev eklentimizin odağı olmasalar da daha gelişmiş yerlilerin (Aztek, İnka, Maya) kendi mekanikleriyle alakalı bir görev.

1606203947425.jpg

Kuzey Amerika’nın Büyük Düzlüklerinde yaşayan yerliler için özel bir bölgesel görev ağacımız var. Lakota ve Dakota (oyunda sadece Sioux olarak geçiyor) gibi Sioux kabileleri, bunun yanında Shoshone ve Wichita kabileleri bu görev ağacına dahil. Görev ağacının odağında bizon avlama ve Avrupalılarla temastan sonra gelişen ata binme kültürü var. Yerli Amerikalıların en bilinenleri bunlardır.

Görev ağacının genel özellikleri:

  • Yiyecek toplayarak ekonomik gücünüzü arttırabileceksiniz.
  • Çevredekilerle ilişkilerinizi geliştirerek federasyon kurmak kolaylaşacak.
  • Avrupalılardan atlar alarak onlara karşı daha iyi savaşacaksınız.

1606203975409.jpg

Düzlük Yerlileri, Avrupalılarla temastan önce daha barışçıl yaşıyor iken Kuzeybatı Yerlileri tam tersi. Buradaki insanlar sık sık yağma yapardı, köle bulmak için kanolarla Kaliforniya’ya kadar gelirlerdi. Ne  kadar güçlü olduklarını kutlamak için zenginliklerini kendi halklarına ve yabancılara göstermeyi de içeren karmaşık bir sosyal yapıya sahiptiler. Buna Potlach Seremonisi deniyordu. Bunun yanında totemlerle atalarına saygı gösterir ve düşmanlarını küçük düşürmeye çalışırlardı.

Görev ağacının genel özellikleri:

  • Halkınızı bir araya getirmek için atalarınıza saygı göstermek.
  • Zenginliklerinizle övünüp ittifaklar kurmak.
  • Gücünüzü gösterip düşmanlarınızın korkusunu onlara karşı kullanmak.

Ulusal İdealar

Görev ağaçları gibi ulusal ideaları da bölgelere ayırdık. 6 farklı idea grubundan ikisini göstereceğim.

Kaliforniya’dan başlayalım. Kaliforniya, Kuzey Amerika’daki en küçük kültürel bölge ama kişiliği diğerlerinden en farklı olan da o. Daha yerleşik olarak zengin topraklarda yaşamalarına rağmen pek tarımla ilgilenmediler. Aynı şekilde fazla nüfusa rağmen (Kuzey Amerika’daki en kalabalık halk oldukları tahmin ediliyor) savaşla da alakaları yoktu. Ulusal ideaları bu nedenle daha çok gelişim ve diplomatik genişleme odaklı.

california_native_ideas = {
start = {
autonomy_change_time = -0.25
same_culture_advisor_cost = -0.5
}

bonus = {
years_of_nationalism = -5
}

trigger = {
primary_culture = yokuts
}
free = yes

division_as_a_strength_cf = {
num_accepted_cultures = 1
promote_culture_cost = -0.25
}
basketweaving = {
production_efficiency = 0.05
}
tribelets = {
diplomatic_upkeep = 1
stability_cost_modifier = -0.10
}
forest_gardening = {
development_cost = -0.10
}
kuksu_cult = {
religious_unity = 0.5
}
rock_art = {
prestige_decay = -0.01
global_unrest = -2
}
medicine_men = {
land_attrition = -0.10
}
}

Kuzeybatıdakilere gelirsek yaşam tarzlarına bağlı olarak ulusal ideaları da savaşmaya ve genişlemeye yönelik.

nw_native_ideas = {
start = {
development_cost = -0.10
heir_chance = 0.5
}

bonus = {
army_tradition_decay = -0.01
}

trigger = {
OR = {
primary_culture = athabascan
primary_culture = chinook
primary_culture = haida
primary_culture = salish
}
}
free = yes

raid_warfare_nw = {
infantry_shock = 0.5
rival_change_cost = -0.2
}
brother_salmon = {
tolerance_own = 1
}
potlatch = {
improve_relation_modifier = 0.2
global_unrest = -2
}
mother_and_father = {
female_advisor_chance = 0.1
}
totem_poles_nw = {
prestige_decay = -0.01
stability_cost_modifier = -0.1
}
canoe_people = {
leader_land_manuever = 1
}
division_as_a_strength_nw = {
num_accepted_cultures = 1
promote_culture_cost = -0.25
}
}

Olaylar

Farklı bölgelerde farklı olaylar (eventler) olacak. Birkaç tane ortak olay da var. Bugünlük bölgesel olanlardan birazını göstersek yeter.

1606204499094.jpg

Kaliforniya Yerlilerinin kendi gizli tarikatları vardı. İstediklerini verirseniz size yarar sağlayabilirler.

1606204635645.jpg

Diplomasi düzlüklerde her zaman kolay değil.

1606204707435.jpg

Potlach, Kuzeybatı Yerlileri için çok önemli bir seremoniydi. Kutlayıp kutlamamak farklı sonuçlar doğurabilir.

Meslektaşımla beraber sadece birkaç görev gösterdiğimizi fark etmiş olabilirsiniz. Eklenti çıktıktan sonra diğer iki bölgesel görev ağacını (Güneydoğu ve Kaliforniya) ve bazı ülkelere özel olanları kendiniz inceleyebilirsiniz. Gelecek hafta görüşmek üzere!

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV