Fields of History geliştirici günlüklerinin yirmincisinde kanunlar ve yönetmeliklerden bahsediliyor.
Herkese merhabalar, bu yeni geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugünkü günlüğün konusu Politikacılar ve Bakanlar Kurulu günlüğünün devamı sayılabilir, çünkü oyundaki bir diğer önemli politik kısımdan konuşacağız. Bu da, oyununuz boyunca benimseyebileceğiniz Kanunlar ve Yönetmelikler.
Sizin de bildiğiniz gibi, Birinci Dünya Savaşı’nın başlamasından çok önce, büyük güçler arasındaki uluslararası gerilimler had safhaya tırmanıyordu. Silahlanma yarışlarından diplomatik hesaplaşmalara kadar herkes uluslararası alanda gücünü göstermek istedi. Birinci Dünya Savaşı, tüm alanlarda birçok karışıklığa sahne oldu ve Yasalar ve Yönetmelikler de birer istisna değillerdi.Savaş sırasında ülkeler, diğer alanların yanı sıra askeri alandaki güçlerini artırabilmek için nüfuslarını, savaş ekonomisinin sonuçlarını kabul etmeye zorlayacak yetkilerini güçlendirmeyi amaçlayan bir dizi kanunu (bazen farklı parlamentolar tarafından zorla onaylanan) oyladılar.
Çoğu Avrupa ülkesinde zorunlu askerlik yaygın olmasına rağmen, kısmen gönüllü bir sisteme dayalı olan Anglo-Sakson dünyasında işler oldukça farklıydı. Savaş sırasında, çok sayıda propaganda kampanyası yürütüldü ve sistemin değiştirilmesi ve orduya daha fazla adam toplanması için birçok yeni yasa çıkarıldı. En iyi örnek, Birleşik Krallık’ın 1916’daki Askerlik Hizmeti Yasasıdır.
Propaganda, insanların yalnızca hükümetleri tarafından onaylanmış olan şeyleri bilmelerini sağlayarak cephedeki gerçekleri örtmek için kullanıldı. Her türlü bilgi kontrol edildi. Basın, hükümetin istediğini basmak zorunda kaldı ve sansür uygulandı. Amaç, davaya olan desteği güçlendirmek ve düşmanın amacını baltalayabilmek için halktaki vatansever ruhu canlandırmaktı.
İç güvenlik de önemliydi. Ülkeler yıkıcı, pasifist ve savaş karşıtı militan unsurları sınırlamaya ve etkisiz hale getirmeye çalıştı.
Savaşın siviller üzerindeki etkileri (karne, kaynak kıtlığı vb.), savaşlardan çok uzakta bile olsalar onları yıkıcı ve ciddi şekilde etkiledi.
Erkekler ülkeleri için savaşmak üzere cepheye gönderilirken, kadınlar da kendileri için daha önce eşi benzeri görülmemiş bir seferberlik yaşadı ve çok kısa sürede fabrikalarda, hastanelerde, kamu hizmetlerinde ve tabii çiftliklerde görev aldılar. Ayrıca askeri hemşireler gibi ordudaki çeşitli destek pozisyonlarında ve bazen, 1917’de Rusya Geçici Hükümeti’nde (ve daha sonra Bolşeviklerle) olduğu gibi orduda savaş birimleri olarak ordulara da katıldılar.
Savaş esirlerine gelince, onlar da fabrikalarda zorla çalıştırıldılar. Yiyecek kıtlığı ve hastalıklar sonucu pek çoğu öldü.
Uluslararası hukuka rağmen, savaşan taraflar daha etkili kimyasal silahlar üretmeye devam ettiler, ancak Lahey Sözleşmeleri boğucu veya zararlı gazların yayılmasını yasakladı.
Bu kurallar, çatışma sırasında sürekli değiştirildi ve çoğu savaştan sonra yürürlükten kaldırıldı. Ancak söylendiği gibi, umutsuz zamanlar umutsuz önlemler gerektirir.
Yukarıda bahsettiğimiz tüm bu değişiklikleri oyunda temsil edebilmek için, her biri çeşitli kanunlar içeren 18 kategori oluşturduk ve uyguladık:
- Medeni Haklar: Halkınızın özgürlük ve haklarını kısıtlamanızı veya serbest bırakmanızı sağlar
- Zorunlu Askerlik: Nüfus oranınızı silahlı kuvvetlerinize göre ayarlamanıza sağlar
- İstihbarat Teşkilatı: Casusluk kabiliyetlerinizi güçlendirmenizi ve gizli operasyonlara ayrılan bütçeyi belirlemenizi sağlar
- Araştırma ve Eğitim: Eğitim politikanızı ve araştırmalarınıza ayrılmış kaynakları tanımlamanıza olanak sağlar
- Basın Özgürlüğü: Basını farklı ölçeklerde kontrol etmenize ve ihtiyaç duymanız halinde belirli konularda size daha fazla kontrol sağlamasına olanak tanır
- Kadın Emeği: Toplumunuzdaki kadının yerini belirlemenize olanak tanır
- Sağlık Finansmanı: Halk sağlığına tahsis edilen kaynakların düzeyini belirlemenizi sağlar
- Refah Politikası: Devletinizin, nüfusunun refahına ne kadar dahil olması gerektiğine karar vermenize olanak sağlar
- Gençlik İşleri: Toplumunuzdaki gençlerin yerini belirlemenize olanak tanır
- iş Düzenlemeleri: Şirketlere yönelik ekonomik politikanızı (karma ekonomi, liberal ekonomi, sosyalist ekonomi vb.) tanımlamanızı sağlar
- Kurumlar Vergisi: Özel sektörün nasıl vergilendirilmesi gerektiğini tanımlamanıza izin verir
- Ticaret Yasaları: Ticaret politikanızı belirlemenize olanak tanır
- Çalışma Saatleri ve Günleri: İşçilerin çalışma koşullarını tanımlamanıza izin verir
- Kaynak Düzenlemeleri: Bazı kaynakların kontrol edilmesinin gerekip gerekmediğini belirlemenize olanak tanır
- Denizaşırı Bölgeler Politikası: Uydu ve koloni devletlerinize ve onların nüfuslarına yönelik politikanızı seçmenize izin verecektir
- İşgal Edilmiş Bölgeler Yönetimi: Ele geçirilen bölgelere yönelik politikanızı tanımlamanıza izin verir
- Savaş Esirlerine Muamele: Savaş esirlerinin kaderini seçmenizi sağlar
- Uluslararası Sözleşmeler: Bazı sözleşmeleri kabul etmek veya reddetmek, belirli yasaları geçirmenize izin verebilir (tartışmalı olarak kabul edilebilir)
Tüm kanunları gösteren ekran görüntüsünden de fark etmiş olabileceğiniz gibi, bazı kanunların önünde bir “yasak” sembolü bulunur. Bir kanunun oylamaya sunulabilmesi için ön koşulları olabilir.Yukarıdaki örneği ele alırsak, “Sağlık Finansmanı” kategorisindeki herhangi bir yasayı geçirmeden önce Aile ve Sağlık Bakanlığı’nı kurmanız gerektiğini görebilirsiniz. Politikacılar ve Bakanlar Kurulu geliştirici günlüğünde de görüldüğü gibi, Birleşik Krallık oyuna bu bakanlık ile başlamayacak.
Ancak endişelenmenize gerek yok, her bir yasanın üzerine imleciniz ile geldiğinizde, tüm koşullar ve ön koşullar listelenecek. Bu koşulların nedenlerini ve yapmanız gerekenleri kolayca görebileceksiniz.
Ayrıca her bir durumun neye karşılık geldiği aşağıda açıklanmıştır:
- Yeşil doğrulama sembolü: Kanun şu anda etkindir
- Açık yeşil doğrulama sembolü: Kanun, gerekli koşullar karşılandığı için oylanabilir
- Yasak sembolü: Gerekli tüm koşulları karşılamadığı için yasa oylanamaz
Şimdiye kadar kategorileri ve yasaları sunduğumuza göre, yeni bir yasayı nasıl oylayabileceğinizi görelim.FoH’da, diğer oyunların aksine, bir yasanın oylanması anında gerçekleşmez (gerçek hayatta olduğu gibi). Aslında, bir oylama prosedürü başlatarak, aşağıdaki aşamalara göre gruplandırılmış (çeşitli parametrelere bağlı olarak) birkaç gün veya hafta boyunca gerçekleşen tüm bir süreçten geçmeniz gerekecektir:
- Giriş Duruşması: Hukuk projesinin sunumu
- İlk Okuma: Parlamenterler, hukuk projesini tartışır ve eleştirilerini paylaşır (eleştiriler tartışmalı projeler için daha güçlü olabilir ve güçlü bir halk desteğiniz yoksa bu eleştiriler daha da güçlü olabilir)
- Danışma Kurulu: Bir komite, eleştirileri tatmin etmek için bir uzlaşma arar (süre, yapılan eleştiri sayısına göre değişir)
- Son Okuma: Kanunun taslağının hazırlanması ve anayasanın kontrolü (olağanüstü hal hariç, bu adım sorun olmamalı)
- Yayın Onayı: Yasanızın kabul edildiğini ve yayımlanmak üzere olduğunu gösteren son adım
Tarihsel yönünü bir kenara bırakırsak, bir video oyununda bu kadar çok aşama yapmak tuhaf görünebilir. Ancak bunun da büyük bir avantajı var. Gerçekten de aceleniz varsa ve başka bir yasayı oylamak istiyorsanız, o sırada mevcut yasaya harcadığınız tüm zamanı ve yatırımı kaybetmeden mevcut oylamayı askıya alabilirsiniz.
Başlamış bir süreçle ilgili bir kanunun oylamasını devam ettirerek, o kanunun en son bulunduğu aşamanın başından devam ettirebileceksiniz.
Öte yandan, süreç size göre çok uzun sürerse veya bir şeyleri zorlamak istiyorsanız, politik puanlarınızın bir kısmını kullanarak oylama aşamalarını zorlayarak (gerekli koşulları karşılıyorsanız) hızlandırabilirsiniz. Kanuna ve zorlamak istediğiniz aşamaya bağlı olarak maliyetler değişiklik gösterecektir ve pahalı olsalar bile bu olasılık size daha hızlı tepki verme ve belirli durumların üstesinden gelme fırsatı verir.
Genel olarak dikkatli olun, bir yasayı zorlayabilmek için savaşta olmanız gerekir. Bununla birlikte, hükümetiniz politika üzerinde daha merkezi bir otorite uygularsa (Faşist rejim, diktatörlük, vb.), barış zamanında bile adımları zorlayabilirsiniz.
Geri bildirimlerinize ve bizim ihtiyaçlarımıza göre kategoriler ve yasaların gelecekte değişebileceği unutulmamalıdır.
Bu geliştirici günlüğü sona eriyor ve umarız bugün size sunduklarımızdan keyif almışsınızdır. Yorumlarınızda bize düşüncelerinizi ve önerilerinizi belirtmekten çekinmeyiniz. Kendinize iyi bakın. Sıradaki günlükte görüşmek üzere!