Fields of History’de Endüstriyel Üretim

Fields of History geliştirici günlüklerinin dördüncüsünde endüstri ve üretim mekaniklerinden bahsediliyor.

Herkese merhabalar!

Fields of History: The Great War’un bu dördüncü geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün FoH’un oynanışının temel kısımlarından biri olan, endüstriyel üretimin nasıl çalıştığından bahsedeceğiz.

Endüstriyel üretim oyunun çok önemli bir parçasıdır ve pek çok ayar ve faktöre bağlıdır. Gerçekten de bu sistem, özellikle savaşlar sırasında askerlerinizin ihtiyaç duyacağı ikmali ve yakıtı üretmenizi sağlayacaktır.

Ayrıca konvoylarınız için kargo gemileri ve birliklerinizin teçhizatı için gerekli parçaları (tüfekler, el bombaları, teçhizat, araçlar vb.) üretebileceksiniz.

Ayrıca ülkenizin yasalarına göre, endüstriyel üretiminizin bir bölümünü nüfusunuzun günlük olarak ihtiyaç duyduğu ürünleri üretmek için ayırmanız gerekecektir.

Üretiminizin geri kalanı ile olası borçlarınızın, askerlerinizin maaşlarının yanı sıra ülkenizin yönetimine özgü tüm masrafları (altyapı bakımı, giderler, sosyal harcamalar, vb.) ödedikten sonra hazinenize eklenecek olan serveti üretmek için kullanılacaktır.

Bu nedenle tüm bu önemli bilgileri tanımlayabilmek için, menüleri aşırı doldurmamaya çalışarak, oyunculara küresel ve ayrıntılı bir arayüz verdik.

Ayrıca “Endüstriyel Üretim”e ayrılan yüzdeleri fareniz ile (fare tekerleğiniz ile veya sol tıklamayı basılı tutarak) değiştirmeyi kolaylaştırmak istedik. Gelecekteki üretimleriniz ile ilgili anlık tahminler ve bununla birlikte sonuçlanabilecek olası kaynak kıtlığını görebileceksiniz.

Endüstriyel gücünüz, tesislerinizin sayısına ve bu tesislerinizin seviyelerine, ayrıca orada çalışan insan sayısına (işçiler ve savaş esiri işçilere) göre belirlenir. Fabrikaların enerjiye ihtiyacı vardır; onlara petrol veya kömür tedarik etmezseniz, üretkenlikleri büyük ölçüde düşecektir.
Yeterli işçiniz yoksa yine aynı şey olacaktır. Bu nedenle, stoklarınızı çok hızlı bir şekilde azaltabilecek kaynaklara olan ihtiyacınızı takip ederken insan gücünüzün tükenmemesine de dikkat etmeniz gerekecektir.

Endüstriyel üretiminiz ayrıca ülkenizin yasalarından da etkilenecektir(çalışma saatleri, emeklilik yaşı, yasal çalışma yaşı, kadınların iş gücü vb.). Bunun yanında birçok teknolojik araştırma ile üretiminizi geliştirebilirsiniz.

Artık endüstriyel üretim hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğunuza göre, olası farklı ürünlere bir göz atalım:

  • Servet – Giderlerinizi karşılamak için para üretimi.
  • Temel İhtiyaçlar – Nüfusunuzun temel ihtiyaçlarına karşılık gelir. Yasalarınıza göre, endüstriyel üretiminizin bir kısmını temel ihtiyaçların üretimi için ayırmanız istenecektir.
  • İkmal – Adamlarınızın (gıda, tıbbi kitler, kıyafetler vb.) hayati ihtiyacı olan ikmalleri üretmek önceliklerinizden biri olacaktır. Eksik bir şekilde sağlandığında, askerler uyumlarını hızlı bir şekilde kaybedecekler ve bu eksikliğin sürmesi halinde yok olacaklar.
  • Yakıt – Araçlarınızın içten yanmalı motorları tarafından kullanılan yakıt üretimi, motorize olmuş ülkeler için bir önceliktir. Yakıt eksikliği, birimlerinizi hareketsiz hale getirebilir ve onları kolay hedefler haline getirebilir.
  • Küçük Silahlar – Ateşli silahlar (tüfekler, makineli tüfekler, tabancalar vb.), küçük patlayıcılar (el bombaları, havan topları, mayınlar vb.) ve küçük kalibreli mühimmatları temsil eder.
  • Ağır Silahlar – Ağır silah mühimmatları ve toplar gibi büyük kalibreli silahları içerir.
  • Motorlar – Adından da anlaşılacağı gibi, çeşitli araçlarınıza takılan motorları temsil ederler.
  • Yapısal Parçalar – Araçlarınızın çerçevelerini, iskeletlerini, yapılarını ve zırh plakalarını içerir.
  • Yedek Parçalar – Yedek parçalar, araçlarınızın ve silahlarınızın arızalı veya bozulmuş parçalarının yerini almak üzere tasarlanmıştır.
  • Kargo Gemileri – Diğerlerinden farklı olarak kargo gemileri, motorlar, yapısal parçalar ve yedek parçalar ile üretilmiştir. Ticaret için kullanılacaklar, ancak askerlerinizi denizlerin ötesine taşımaya ve çıkartmaya da hizmet edecekler.

Rezervler, mevcut stoku takiben depo kapasitesinde gösterilir. Depo kapasitesi, altyapınıza bağlıdır, depolarınızın ve limanlarınızın seviyesine göre değişiklik gösterir. Bunlar, binalarınıza yatırımlar yaparak geliştirilebilir. Bir depo ele geçirdiğinizde, potansiyel olarak terk edilmiş malların bir kısmını ele geçirebilir ve onları kendi savaş gayretinizde kullanabilirsiniz.

Ayrıca eğer oyunun diğer yönlerine odaklanmak isterseniz Sanayi Bakanınızı endüstriyel üretim sorumlusu yapabilirsiniz, ama merak etmeyin, mutlu olun, endüstri üretiminin kontrolünü istediğiniz zaman geri alabilirsiniz.

Bugünlük hepsi bu kadar. Ayrıca, makalelerinden birinde FoH’u tanıttığı için Canard PC’ye (büyük bir Fransız video oyunu haber dergisi) teşekkür etmek istiyoruz, bu makalenin bir fotoğrafını Instagram’ımızda görebilirsiniz.

İyi haftalar ve desteğiniz için tekrar teşekkürler!

Yazar: Umut Öksüz

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV