Hearts of Iron IV’te İspanya ve İspanya İç Savaşı Değişiklikleri

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.9.1 açık beta yamasıyla İspanya odak ağacında ve İspanya İç Savaşı’nda yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

Herkese merhaba. Bir başka La Resistance beta yaması günlüğüne daha hoş geldiniz! Ekibimiz hataları gidermek için sıkı bir şekilde çalışmaya devam ediyor. Bugün beta yamasını güncelledik. Önümüzdeki haftalarda yamayı düzenli olarak güncellemeye devam edeceğiz.

Öncelikle sözü @bcareil’e vereceğim. Kendisi mod kullanıcılarının karşılaştığı hata bildirimlerinden bahsedecek.


Oyunun büyük çoğunlukta kullanılan modların 1.9.1 sürümü ile uyumsuz olmasından dolayı çöktüğünü fark ettik. Gerçekleşen çökmelerin çoğunda harita verisi (ör. stratejik bölgesi olmayan eyaletler) geçersizdi.

Bu tür şeyler oyunu er ya da geç çökerteceğinden sorunu çözmek için önlemler aldık (eyaletleri komşularıyla aynı stratejik bölgelere ekledik).

Harita çalışır duruma gelmezse oyun kapanacak ve bir hata mesajı verecek.

Aldığımız önlem şimdilik deneysel vaziyette ve gerekmedikçe böyle bir hata vermeyecek. 1.9.1 çıkana kadar gerekli iyileştirmeleri yaparak hem oyunun tutarsız bir şekilde başlamasının önüne geçeceğiz hem de modlarla çakışmasına engel olacağız.

Hata mesajı bu şekilde görünüyor:
abort-on-invalid-map.png


Pekâlâ, tekrar bendeyiz! Bu günlüğün kalanında İspanya odak ağacındaki önemli denge düzenlemelerine ve değişikliklerine değineceğim. Doğrudan yama notlarına erişmek isteyenler ise hemen okumaya başlayabilir.

Ayrıntılı bilgilere ulaşmak ve daha önce yapılan değişiklikleri görmek isterseniz açık beta yaması konusuna bakabilirsiniz.

Bu arada bu benim son HoI4 günlüğüm olacak. Bundan sonra Imperator ekibinin bir parçası olacağım ve gelecekte yapacakları işlerde onlara yardım edeceğim. HoI ekibinde son olarak La Resistance çıktıktan sonra İspanya odak ağacını genişletmeye, düzeltmeye ve dengelemeye yardımcı oldum. Yama betadan çıkana kadar (ve sonrasında) meslektaşlarıma (ki bazıları ekibe yeni katıldı) yardımcı olmaya devam edeceğim.

İspanya odak ağacında yapılan ve net bir şekilde görülebilen değişiklikler bir oyuncumuzun forumda verdiği geri bildirimlere dayanıyor. Kendisinin açıklamalarından sonra bazı dallarda eksiklikler olduğunu gördük ve bunların bazılarını gidermeye çalıştık.

Herkesin şikâyetçi olduğu konulardan biri, dallarda iç savaş sonrasında yeterince endüstriyel kalkınma yapılmasını sağlayacak odakların olmaması ve dolayısıyla insanların ilgisinin kaybolmasıydı. Bu yüzden Falangist ve Francoist dallarla (bu ikisinde zaten iyi endüstri odakları var) Anarşist dal (doğrudan fabrika elde etmek yerine uzun vadede sağlam bir endüstri kurmanızı sağlayacak odakları var) haricindeki dallara birkaç odak ekledim.

Carlist_industry2.png

Yeni ufak Karlist dalımız artık altyapının yanı sıra sivil ve askeri fabrika kazanmanızı sağlıyor ve İç Savaşı Atlatma ulusal etkisini güçsüzleştiriyor. Yerel Sanayileşmeyi Teşvik Et‘in hemen sonrasında gelen yeni odağımız daha fazla altyapı eklerken Falangist, Francoist ve Anarşist tarafların çoktan sahip olduğu kaynak arama kararlarına erişmenizi sağlıyor.

Carlist_industry1.png

Şu anki haliyle, sadece ekonomik süper güçlerden yardım alanlar (ya da Anarşistler) tamamıyla İç Savaşı Atlatma ulusal etkisinden kurtulabiliyor. Eskiden sadece Francoistler (Müttefikler’e katılmaları durumunda) ya da Anarşistler bunu yapabiliyordu. Yeni güncellemelerle bu gruba Sovyet Toparlanma Yardımı‘nı seçmeleri halinde Stalinistler ve Demokratlar da dahil olabiliyor. Bunlar haricinde ideolojiler en fazla ulusal etkiyi iki adam güçsüzleştirip etkilerini gözle görülür oranda azaltabiliyor. İki kere güçsüzleştirildiğinde yapay zekânın İspanya’nın hiçbir ittifaka katılmama değişkeni ortadan kalkıyor. Yani, tarihi olmayan modda oynarken İspanya bu yollardan birini seçer ve ulusal etkiyi iki kez güçsüzleştirirse ittifaklara katılabiliyor. Bu durum aşağıdaki taraflar için geçerli elbette:

  • Falangistler
  • Karlistler
  • POUM
  • Demokratik Cumhuriyet (Sovyet yardımını almayı seçmezse)

Communist_industry.png

POUM ile Stalinistlerin paylaştığı dalda daha fazla askeri sanayi sağlayan odakların yanı sıra İç Savaşı Atlatma ulusal etkisini güçsüzleştiren ve kaynak arama kararlarını etkinleştiren bir odağımız var. Bunlara ek olarak, Hükumetteki Komünistler odağını seçmeniz halinde Demokratik yolun Silah Üretimini Arttır odağı geçilecek ve Demokratik ideolojiden Komünist ideolojiye dönen bir İspanya oyununda Stalinist daldan devam edebileceksiniz.

Democratic_industry.png

İspanya’nın Demokratik ideolojiye yönelik dalında büyük değişiklikler yaptık. Mühendislikte İlerleme‘den sonra gelen yeni odağımız 4 sivil fabrika ekliyor ve genişlemenizi sağlayacak endüstriyel bir temele sahip olmanızı sağlıyor. Sıradaki Savaşa Hazırlanma‘dan sonra ekleyen yeni odaklarla askeri fabrikalara sahip oluyorsunuz ve kaynak arama kararlarını açıyorsunuz. Son olarak ise Bağımsızlık Savaşı dalındaki yeni bir odak (bunu açmak için ya Mihver ya da Müttefik tarafa dahil olmalısınız) İç Savaşı Atlatma ulusal etkisini güçsüzleştirirken hem sivil hem de askeri fabrika veriyor.

Niyetimiz hala daha Demokratlara İç Savaşı Atlatma etkisinden kolayca kurtulamamaları yönünde olsa da bu eklentilerle iç savaş sonrasında endüstrinin durumunu fazlasıyla iyileştirebileceklerini düşünüyoruz. Demokratik yol seçildiğinde düşük istikrara sahip olunmasına yönelik şikâyet içinse ağaca istikrarı artıran eklemeler yaptık.

Sovyet Yardımlarını Arttır dalının iç savaş sonrasında kukla olunmasına karşılık yeterince iyi odaklara sahip olmaması eleştirisini de değerlendirdik ve bu daldaki odakları büyük oranda iyileştirdik.

Soviet_Aid_branch.png

Odaklar artık 35 günde tamamlanıyor ve 730 günlük oldukça güçlü bonuslar sağlıyorlar. Birkaçı doğrudan fabrika verirken diğerleri ordu deneyimi, savaş desteği ve teknoloji bonusu gibi katkılarda bulunuyor. Ancak, artık her biri Komünizm desteğinin artmasına neden oluyor. Bu da ya günlük destek (eskiden de böyleydi) ya da anlık değişiklik (yeni) olarak gerçekleşiyor.

Katılmadığım bir eleştiri ise Demokratik tarafın Sovyet yardımlarına başvurmadan savaşı kazanması halinde ödüllendirilmesi gerektiği oldu. İnsanlar, bu ihtimal doğrultusunda ülkenin gelişmesini sağlayacak farklı odaklar olması gerektiğini düşünmüş. Bence savaştan sonra kuklalaştırılmamanız ve dünyanın en büyük güçlerinden birine karşı bağımsızlık savaşı vermeyeceğiniz gerçeği yeterince büyük bir ödül.

İspanya İç Savaşı’na genel anlamda düzenlemelerde bulunduk. Bazılarınız belki FeedBackGaming’in sunduğumuz iç savaşı iki ayda bitirme mücadelesini tamamladığı (aslında bir haftada bitirdi) videosunu görmüştür. FeedBackGaming olağanüstü bir akıllılıkla garnizon kontrol sistemini kullandığından ve oyuncular nerede ne yapıp yapmayacaklarına dair akıllı seçimler yaptıklarında ödüllendirilmeleri gerektiğini düşündüğümden garnizon kontrol sisteminde değişiklik yapılması gerektiği görüşüne katılmıyorum. Ayrıca, iç savaşı bu kadar çabuk bitirmek her zaman yararınıza olmayabilir, zira büyük bir miktarda ordu deneyimine ve savaş sayesinde tamamlayabileceğiniz pek çok odağa veda etmiş oluyorsunuz. Yine de videoda iç savaşı bu kadar çabuk bitirmenin yarattığı sorunlara da rastladık. Bu sorunların var olmaması gerektiğinden, hata giderimlerine ek olarak birkaç şeyi değiştirip dengeledim.

Cumhuriyetçi İspanya’nın iç savaşta çok çabuk teslim olduğu dikkatimi çekmişti ki araştırdıktan sonra minimum teslimiyet limitlerinin düşündüğümüzden çok daha yüksek olduğunu (%15 yerine %40 imiş) fark ettim. Bu sorunu düzelttim ve Teslimiyetten Önce Ölüm ulusal etkisindeki minimum teslimiyet limitini (sadece Cumhuriyetçi taraf için) %5’e indirdim. Yani artık savaş çok daha uzun sürecek (teslim olmaları için neredeyse tüm zafer noktalarını ele geçirmeniz gerekecek).

İç savaşın bitişini daha iyi bir şekilde “zamanlamak” için Teslimiyetten Önce Ölüm ulusal etkisinin kalıcı olma özelliğini kaldırdım. Bu etki en erken 1939’da ortadan kaybolacak. Bu biraz da savaşın uzunluğu nedeniyle morallerin çökmesine benzeyecek ve tüm şiddetiyle devam ediyor olsa da 1939’da bitme olasılığını arttıracak.

Death_Before_Surrender.png

Dahası, eğer oyuncu (ya da yapay zekâ) Anarşist tarafı seçmediyse (seçtiyse mevcut İspanyol birliklerinin bir kısmını alacaklar ve yeni birlikler oluşmayacak), Anarşist tarafın birlikleri ortaya çıkacak ve %100 yerine %25 ekipmana sahip olacak. Bu durumda Anarşistlerin isyanı çok daha zayıf olacak.

En büyük değişiklik ise iç savaşın sonunun baştan ele alınması oldu. Eski haline göre farkını özetlemek gerekirse, iç savaştaki taraflardan biri yenildiğinde zamanlanmış Karlist ve Anarşist ayaklanmalar birdenbire sonlanmayacak. Bunun iki nedeni var. Birincisi, ayrı iki tarafın ortak düşmanları yok olunca birdenbire barış yapması (aslında daha da kızışmaları gerekir) hiç mantıklı değil. İkincisi, ayaklanmalar sonlanmadığında iç savaşın erken bitmesi sonucu ortaya çıkan sorunların çözülmesi. Bu değişiklik çok küçük bir şeymiş gibi duruyor ama çok farklı şeyleri etkiliyor.

Republicans_Defeated_new_event.png

Öncelikle, Anarşistler ve Karlistler ayaklanmadan önce karşı tarafı yenerseniz, “İç Savaş Bitti” haberinden ziyade yukarıdaki haber ile karşılaşacaksınız.

Fuse_the_Parties.png

Bu olay iç savaşın “bitmesine” neden olmayacak. Bu yüzden iç savaşla ilgili odakları hala alabileceksiniz. İç savaş aslen iki şekilde bitirilebilir. Ya iç savaş “devam ederken” karşı tarafı yeneceksiniz ya da Francoistler olarak Karlistler ayaklanmadan önce (yukarıda gösterildiği gibi) Tarafları Birleştir odağını tamamlayacaksınız.

Nationalist_Victory_news_event.png

Bu haberlerdeki yazıların çoğu oluşabilecek yeni durumlar hesaba katıldığında “mantıklı olsunlar diye” yeniden yazıldı. Bunlara benzer gelişmeler de ekledik.

Carlist_Uprising_event.png

Diğer hata giderimlerine ek olarak bahsedebileceğim son şey, Francoist odaklara toplamda %10’luk bir tarafsızlık desteği eklendiği ve bu sayede iç savaş bittikten sonra tarafsız ideolojide kalmanın ve hatta tercih edilirse Müttefikler’e katılmanın kolaylaştırıldığı. Yine de danışmanlarınızı özenle seçmeniz gerekiyor, zira pek çok Faşizm desteği sağlıyor.

Yukarıda bahsettiğim tüm değişiklikler an itibariyle beta güncellemesinde yer alıyor.

Böylelikle bugünkü günlüğün sonuna gelmiş olduk. Son üç yılımı HoI4 gibi bir oyun üzerinde çalışarak geçirmek benim için bir zevkti. Hepinizin gelecekte oyuna eklenecek şeylerden zevk alacağına eminim. Her şey için teşekkürler millet. Beni bundan böyle Imperator forumunda bulabilirsiniz.

Son olarak… bir süredir HoI4 oynamadınız mı, yoksa nasıl oynandığını bilmeyen arkadaşlarınız mı var? Bugün TSİ 16.00’da başlayacak yayınımıza katılıp Daniel’ın HoI4 oynanışına dair vereceği başlangıç dersini izleyebilirsiniz.

Yazar: H. Serhat Çavunt

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV