Age of Wonders: Planetfall için önemli değişiklikler içeren Tyrannosaurus yaması çıktı.
Yeni İçerikler
- Oyun Zorluk Ayarları: Oyunun oyuncuyu ne derece zorlayacağına dair çeşitli ayarlar eklendi. Bu ayarlarla düşman oyuncuları, NPC
- fraksiyonları ve spawnerları daha pasif hale getirip daha sakin bir oyun deneyimi elde edebileceğiniz gibi, daha aktif hale getirip kendinizi test edebilirsiniz.
- Kolonisiz Mod: Serinin eski oyunlarında oyuncuların sevdiği özelliklerden birisi olan Kolonisiz Mod, oyuncuların koloni kurmasını engelliyor. Böylelikle haritada daha küçük imparatorluklar bulunuyor ve ekonomi yerine askeri odaklı bir oynanış ortaya çıkıyor.
- Keşif Bölgeleri: Ziyaret eden ordulara çeşitli bonuslar sağlayan bölgeler yenilenerek Keşif Bölgesi haline getirildi. Bu bölgeler iyi bir biçimde korunuyorlar ve her biri kendisine has iç muharebe haritasına sahip. Ele geçirildiklerinde ekonomik bonusların yanı sıra bağlı oldukları birliğe bir bonus sağlıyorlar.
- Geri Çekilen Düşmanlar: Oyuncunun savaşmak zorunda kaldığı muharebe sayısını azaltmak adına artık zayıf birlikler geri çekilecek, oyuncunun muharebeye girmeden bölgeyi ele geçirebilmesini sağlayacak. Buna ek olarak daha güçlü birlikler kimi zaman oyunculardan ayrılmaları için rüşvet alabilecek.
Ekonomi Değişiklikleri
- Arazi Etkileşimleri: Planetfall’da araziler üzerlerinde bulunan yapılara çeşitli ekonomik bonuslar sağlıyor, örneğin Ormanlık sektör Üretim ve Gıda artışı sağlayabiliyor. Yapılan değişiklikle birlikte bu bonuslar oyuncu özel koloni geliştirmelerini açmış olmasa bile aktifleşiyor, böylelikle sistem daha anlaşılabilir bir hal alıyor.
- Ekonomik Araştırma: Arazi Etkileşimlerinde yaptığımız değişiklikler neticesinde ekonomi ağacındaki bazı teknolojileri kaldırdık, bir çoğunda denge değişikliğinde bulunduk.
- Koloni Ekonomisi: Sektör geliştirmelerinin sunduğu ekonomik bonuslar artık daha anlaşılır durumda. Aynı şekilde bu bonuslar daha kullanışlı olmaları üzere dengelendi.
- Koloni ve Sektör Yıkma: Oyuncular artık düşman kolonilerini ve sektörlerini yıkabiliyor. Bu savunan oyuncuların şehirlerinde saklanmaktansa topraklarını savunmaları için bir teşvik unsuru oluştururken, saldıran oyuncunun ülkesini büyütmemek istemesi durumunda kolonileri ele geçirmektense yıkabileceği anlamına geliyor.
Irklar ve Gizli Teknolojiler
- Irk Başlangıç Bonusları: Irklar arasındaki farkları daha belirgin hale getirmek adına her ırka kısa vadeli bir başlangıç bonusu ve genel bir bonus eklendi.
- Gizli Teknoloji Başlangıç Birimleri: Gizli teknolojilerin 20-30. turlarda açılması sebebiyle çok fazla oyuncuya fayda sağlamadığını farkettik, bu sebeple her oyuncu (Xenoplague’lar hariç) oyuna 2. seviye gizli teknoloji birimiyle başlayacak, böylelikle oyunun erken dönem farklılıklarını arttırmış olacağız.
- Xenoplague Değişiklikleri: Xenoplague gizli teknolojisi artık oyuncunun Pustule birimiyle başlamasını ve 1. turdan itibaren hastalık yayabilmesini sağlıyor. Eskiden bunun için bir araştırma tamamlanması gerekiyordu.
- Amazon Hayvan ve Orman Oynanışı: Amazonlar vahşi hayvanları ele geçirme ve orman yayma gibi özel mekaniklere sahip, bu mekanikleri daha etkili hale getirmek için orman oluşturmayı daha ucuz hale getirdik, ormanların bonusunu arttırdık. Amazon kontrolündeki vahşi hayvanlar artık daha kullanışlılar ve araştırmalar neticesinde güçlendirilebiliyorlar.
Özel Operasyonlar
- Gizli Operasyon Değişiklikleri: Gizli operasyonlar dengelendi, yeni cosmite hırsızlık operasyonu eklendi. Gizli operasyonlara başarı ihtimalini gösteren bir bilgi çubuğu eklendi.
- Doktrin Dengelemeleri: Oyundaki doktrinlerin maliyeti azaltıldı. Teknoloji ağacında ırk ve gizli teknoloji doktrinlerini daha çekici kılmak üzere değişiklikler yapıldı.
- Operasyon Arayüz Geliştirmeleri: Operasyon başlatma arayüzünde oyuncuların neye sahip olduğunu daha kolay görmesini sağlamak üzere değişiklikler yapıldı.
Diplomasi
- Savaş Koordinasyon Geliştirmeleri: Oyuncuların yapay zeka müttefikleriyle koordine saldırılar yapabilmesini sağlayan sistem artık daha şeffaf bir biçimde çalışıyor. Yapay zekaya spesifik bir bölgeye saldırmaları veya burayı savunmaları için emir verilebiliyor. Yapay zeka artık görevini tamamladığında veya başarısız olduğunda oyuncuya daha fazla bildirimde bulunuyor.
- Ticaret ve Diplomatik Teklif Dengelemeleri: Birçok ticaret eşyasında dengelemelerde bulunuldu. Barış antlaşmaları ve vasallık tekliflerinin şartlarında değişiklikler yapıldı.
Arayüz ve Okunabilirlik
- Daha Anlaşılabilir Birlikler: Dünya haritasında ve muharebede birliklerin daha anlaşılabilir olmasına yönelik çalışmalar yapıldı. Özellikle bazı birliklerin spesifik arazide anlaşılamaması gibi sorunlar giderildi.
- Daha Temiz Genel Ekran: Dünya haritasında uzaklaştırarak geçilebilen genel ekran ikonlarında değişiklikler yapıldı. Ekonomik ikonlar artık düşman tarafından işgal edildiğinde kırmızı sınıra sahip. Sahip olunan sektörler tamamen boyalı.
- Daha Temiz Seviye Bilgileri: Doomsday silahları ve kademeli sektör geliştirmelerinin ne yaptığını belirten bilgi çubukları artık daha kısa ve daha anlaşılır.
Stratejik YZ
- Daha İyi Ordu Kompozisyonları: Stratejik yapay zeka artık üst kademe orduları daha iyi bir biçimde kurabiliyor. Oyunun belli bir aşamasından sonra daha üst kademe birliklere önem veriyorlar.
- Öncelik Geliştirmeleri: Yapay zeka artık kendi başına hareket eden ordulara saldırmaya öncelik verip, düşman askeriyesini kurduğunda savunmaya geçiyor.
Diğer Geliştirmeler
- Eğitim Modu ve Alıştırma Dünyası: Oyunun eğitim modunda çalışmalar yapıp bazı hataları giderdik, eğitim modu tamamlandığında artık oyun oyuncuya alıştırma dünyasında oyun açmanızı öneriyor.
- Çok sayıda denge değişikliği ve hata giderimi.