Bu yazıda, 16 Eylül ile 19.yıl dönümünü kutlayan Total War için 2019’da neler yapıldığına ve 2020’de neler bekleyebileceğimize değiniliyor.
THREE KINGDOMS
Bu yıl, şimdiye kadarki oyunlarımız arasında çıkışı ile en çok satan Total War olması sebebiyle tarihimizdeki en başarılı Total War oyunu olan Three Kingdoms’u çıkardık. Çin’den birçok yeni oyuncuyu karşılamak için heyecan duyuyorduk. Gurur ve onur duyarak söylüyoruz ki Çinli oyuncular Romance of The Three Kingdoms’dan esinlenilmiş eğlenceli bir oyun yaptığımızı düşünüyorlar.
Ayrıca batıda da iyi satış yaptığımızı fark etmemiz de gurur verici bir an oldu. Yeni bir dönem ve kültürü benimsemek için çok çalışan ekip, yaptıkları temel TW mekaniklerindeki köklü değişiklikler ve seriye yeni bir oynanış sunmaları sayesinde çalışmalarının karşılığını aldı.
Ayrıca ilk DLC’miz olan Eight Princes ile daha geç ve etkileyici bir döneme değinmekten de heyecan duyuyorduk. Fakat oyuncuların daha farklı beklentiler içinde olduklarının farkındayız. Bu yüzden topluluğun geri dönüşlerine bakarak neler yapabileceğimize dair orta vadeli planlarımız üzerinde sıkı bir çalışma yürütüyoruz.
Romance of the Three Kingdoms’ın diğer bölümlerini içeren ‘Bölüm Paketleri’ fikrini hala beğendiğimizi söyleyebiliriz. Fakat bir sonraki paket oyuncuların çoğu tarafından daha anlaşılabilir bir paket olacak. Ayrıca ana sefer moduna eklemeler yapan DLC’ler üzerinde de çalışıyoruz ve zamanla nasıl daha büyük DLC’ler haline getirebileceğimize bakıyoruz.
Evet, kesinlikle; Nanman geliyor. Fakat önümüzdeki yıl öncelikle Yellow Turban Rebellion, Liang Province isyanını ve ardından Cao Cao vs Lü Bu çatışmasının yaşandığı dönemleri ele alacağız. Bundan da önce ise Ekim içerisinde oyuna bedava bir güncelleme gelecek.
Birçok düzeltmeler ve dengelemelerin yanında mevcut karakterler için ana sefer modunda yeni, özel tasarımlar gelecek. Ayrıca datanın Three Kingdoms için nasıl düzenlendiğine dair değişikliklerin oyunu güncellediğimizde modlarla alakalı bazı ek sorunlara sebep olduğunun farkındayız ve bu problemi çözmek yada azaltmak için çalışmaya devam ediyoruz.
Ayrıntılar bir yana, bunlar yalnızca Three Kingdoms için bir başlangıç. Uzun vadede dönemdeki tüm olayları, çatışmaları ve karakterleri içeren çok büyük planlarımız var. Fakat henüz taşlar yerine oturmuş değil; daha önce de belirtildiği gibi, hala dünya çapındaki oyunculardan gelen geri bildirimleri alma sürecindeyiz. Ancak önümüzdeki birkaç yıl içerisinde Three Kingdoms’ın halihazırdaki harika halinden daha da efsanevi bir oyuna dönüşeceğinden emin olabilirsiniz.
WARHAMMER
2015’in erken dönemlerinde Warhammer üçlemesini ilk defa duyurduğumuzda Warhammer Fantezi Dünyasını elimizden geldiğince değerlendireceğimizi açıklamıştık.
Az da olsa eklentilere inancımız vardı ancak hiçbirimiz bu yıl çıkan eklentilere böyle bir ilgi beklemiyorduk. Vampire pirates, prophets and warlocks ve şimdi de hunter and beasts. Hepsi de en başarılı DLC’lerimiz haline geldiler. Bu sebeple bu efsanevi maceradaki desteğiniz için size ne kadar teşekkür etsek az olacağının farkındayız.
Ayrıca resmi olmayan ve fan yapımı olan birçok içeriğin de bulunduğunu herkesin aklında bulundurmasını istiyoruz. Elimizden geldiğince Warhammer Fantasy Battles dünyasını gerçekleştirmek için Games Workshop ile çalışıyoruz ancak yıllar içerisinde resmi olarak çıkmış olan içerik miktarı göz önüne alındığında sınırlı olduğunu görebilirsiniz. Bu içerik oyun için kaynağımız durumunda. Müthiş haber şu ki, işbirliğimiz çoktan harika şeylere yol açtı ve emin olun daha da fazlası olacak.
Warhammer II için daha fazla DLC yolda ve elbette serinin üçüncü oyununun geliştirilme süreci TW proje ekiplerinin en büyüğü ile daha da hızlandırıldı.
Warhammer II için Festag ile birlikte çıkacak olan bir sonraki DLC ve FLC’ye yoğunlaşmaktayız ve son zamanlardaki yama notlarında bahsedildiği gibi Eski Dünya Irklarından birine değinmek yerine birçok düzeltmeler ve geliştirmeler yapmayı planlıyoruz. Umarız planladığımız şeyleri seversiniz. Ayrıca endişelenmeyin Greenskins gelecek yıl içinde güncellenecek.
Ayrıca denemekte olduğumuz bir şey de yaklaşmakta olan içerikten daha çok bahsetmek ve ne zaman güncellemeler olabileceğine dair size daha fazla bilgi vermek. Bu bizim için, insanların işlerin ne kadar uzun sürdüğüne dair üzüldüklerinde ne olacağını gördüğümüz için riskli. Bazen işleri yapmak (yada değiştirmek) beklediğimizden uzun sürebiliyor ve tarihi ertelemek zorunda kalabiliyoruz.
Three Kingdoms için ertelemeyi duyurduğumuzda topluluğun her köşesinden net bir şekilde, güncellemeler gerektiren yarım yamalak bir oyunu erkenden elde etmektense bekleyip daha iyi bir oyunun çıkış yapmasını tercih ettiklerine dair geri dönüşler aldık. Ve umarım ortaya çıkan sonucun şimdiye kadarki en iyi oyun çıkışlarımızdan biri olduğunu kabul edersiniz. Bu nedenle, tarihler verirken her ne kadar nokta atışı yapmaya çalışsak da, bir tarihi ertelemeyi seçmemiz bir noktada kaçınılmaz hale gelebilir veya planladığımız içeriği değiştirmeye karar verebiliriz.
Bu, yaratıcı oyun geliştirmenin doğasında olan bir durum ve; harika şeyler yapma ve oyun-oyuncular için en iyisini yapma isteğimizden kaynaklanıyor. Ayrıca bu konularla ilgili bilgi alışverişi sayesinde ne istediğinizi biliyoruz. Bu nedenle gelecekteki güncellemeler hakkında ve ne zaman gelecekleri konusunda tamamıyla karanlıkta değilsiniz. Güncelleme yol haritamız -ve bu yol haritasındaki olası gecikmeler- hakkında ileriye dönük daha şeffaf olacağız.
Ve bunun için değeri ne olursa olsun oyuncuların geri bildirimlerini ne kadar yakından dikkate aldığımızdan şüpheliyseniz, isteklerinizin ve ihtiyaçlarınızın somut oyun içi değişiklikleri ne kadar etki ettiğini seviyelendirmek için bir beceri puanı sistemi kurduk. Artık ekipte yaptığı iş tamamen oyuncuların geri dönüşlerini dinlemek ve değişim isteklerini görmek için çabalamak olan Oyuncu Deneyimi Yöneticisine sahibiz. Bu kişi derler, sınıflandırır ve öncelikleri belirler ardından iş, doğrudan gelecekteki güncellemelere karar veren tasarımcılara gider. Empire Individed gibi son güncellemelerde bu çabanın nasıl düzeltmelere ve içerik değişikliklerine dönüştürüldüğünü görmeniz sebebiyle konuya dair halihazırda bir fikriniz olduğunu umuyoruz.
BİR SAGA SÖYLENTİSİ
Daha önceden az çok bahsedildiği gibi efsanevi bir Saga oyunu hakkında konuşmaya başlamak üzereyiz. Asırlar boyunca yankılanan kahramanlıkların ve efsanevi olayların hikayesi…
Thrones of Britannia ile oyuncuların; oyunu yeterli bulmayanlar, oyunu dönemin etkileyici bir yansıması olduğunu düşünenler ve yaptığımız en iyi TW oyunlarından biri olarak görenler olarak ayrıldığının farkındayız.
Açıkçası herkesi mutlu etmek isteriz ancak bu daha deneysel, radikal ve detaylıca ele alınan oyunların bizim için önemli ölçüde bir çekiciliği var. Ne mutlu ki Thrones, her şeye rağmen bir başarılı olarak sayılabilir ve fanlarının sayısı her geçen gün artmakta. Bu durum, tarihin belirleyici olaylarından birine yeni ve ilginç bir şekilde değinmek üzere Total War Saga formatını tekrar ziyaret edeceğimiz anlamına geliyor.
Geleneksel bir Total War oyununu daha detaylı, geniş bir oyuncu kitlesinin zevk alabileceği bir oyun yapmak ile seriyi ilginç şekillerde ilerletmek için yeni özellikler ve dinamikler ekleme konusunda cesur olmak arasındaki dengeyi sağlamak istiyoruz.
Muhtemelen cesur olma yolunu daha fazla seçeceğiz, çünkü efsaneler böyle yapılır. Bir sonraki Saga oyunu hakkında daha fazlası çok yakında! Emin olun ki sizi her zaman dinliyoruz ve önümüzdeki 12 ay içinde Total War hakkındaki düşüncelerinizi görecek olmaktan heyecan duyuyoruz.