Europa Universalis IV’te Yeni Paralı Asker Sistemiyle ilgili Düşünceler

EU4 günlüklerinde bu hafta paralı askerler mekaniğinin durumundan ve nasıl değiştirilebileceğinden bahsediliyor.

İyi günler, bu haftanın EUIV geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Biraz geç yazdığım için özür dilerim, Litvanya’ya yaptığım küçük bir seyahatten daha yeni dönüyorum. Litvanya hatırladığımdan daha küçükmüş ama Vilnius hafta sonunu geçirmek için gerçekten güzel bir yerdi.

Geçen haftaki günlükte de yazıldığı üzere yıl sonu çıkacak olan Avrupa eklentimizdeki oyun mekanikleri ve bu konudaki amaçlarımızdan bahsedeceğim. @neondt haritalar ve görevler üzerine olan düşüncelerini paylaşıyordu, ben de aynı şekilde belirli oyun mekanikleri üzerindeki düşüncelerimi ve fikirlerimi aktaracağım. Burada bahsedilen şeyler oyunda yapılmış değişiklikler değil, gelecekte kesinlikle yapacağımız şeyler de değil. Sadece yıl sonu eklentimiz ve yamamız hakkındaki düşünce sürecimiz ve fikirlerimizden konuşacağım.

Geçen yılın sonunda çıkardığımız geliştirici günlüğünde EUIV’te yapmak istediğimiz çeşitli şeyleri sıralamıştım. Bu listenin en tepesinde oldukça çok konuşulan paralı askerler mekaniğinin değiştirilmesi yer alıyordu. Bugün buna odaklanacağım.

Öncelikle, neden paralı askerlerden konuşuyoruz ki? Çünkü Europa Universalis imparatorluklar kurmakla ilgili bir oyun, bunu da ordularınızla gerçekleştiriyorsunuz. Normal ordular daha ucuz olsalar da uzun savaşlarda çoğu zaman insan gücü sorunu çekerler. Daha önce günlük %1 paralı asker çıkma olasılığı nedeniyle ne kadar paralı asker alabileceğinize dair bir sınır vardı. Ordularla ilgili şeylerde rastgeleliği azaltmak için bu kaldırılmış ve yerine alabileceğiniz paralı asker sayısının forcelimit’inize bağlı olduğu bir mekanik gelmişti. Bu mekanik oldukça güzel çalışıyor ama bazı sorunları var.

40-0-40%20mercs.jpg

Tanıdık geliyor mu? Birisinin ekonomisi iyi hale geldiği anda yaptıkları ilk işlerden biri ordudaki paralı asker piyadelerini arttırmak (çok zenginlerse paralı topçular da katarak) oluyordu ve böylece ortaya savaş için kalıcı bir çözüm çıkıyordu. İnsan gücüne ihtiyaçları olmadan takviye aldıkları için yıpranmayı (attrition) pek umursamıyorlar ve kuşatmalarda çok iyi hale geliyorlar. Ayrıca kayıplarını parayla kapatan ve sizin ülkenizin bonuslarına sahip askerler oldukları için savaşlarda da oldukça iyi iş çıkartıyorlar.

Paralı asker ordularınız yok edilse bile paranız varsa çabucak yeni bir ordu kurabiliyordunuz. Ordunun kurulması hem az “askere alım” süreleriyle birkaç ay içinde bitiyor hem de insan gücünüze hiçbir etkisi olmuyordu.

Paralı askerler şu anda ülkelerin her zaman ivmelerini sürdürmelerine izin veriyor. Savaşmaktan başka bir seçeneğiniz olmadığında boş boş insan gücünün dolmasını beklemek pek zevkli bir şey değil. Ayrıca tahmin ediyorum ki çoğunuzun birkaç kredi çekerek ve paralı askerler çıkartarak kazandığı savaşlar olmuştur.

Peki bizim bu konudaki düşüncelerimiz neler? Yapabileceğimiz denge değişikliklerinin bir sınırı yok. Birçok farklı değişken olduğu için herhangi birisini istediğimiz kadar değiştirebiliriz. Paralı askerlerin maliyetlerini arttırabiliriz, sayılarını azaltabiliriz, ülkenizin yüzyıllardır süregelen askeri geleneği birkaç gün içinde benimseyip diğer ordularınızla aynı özelliklere sahip olmalarını değiştirebiliriz. Bunlar yapılabilir ve şeyler ve hatırlarsanız zaten kısa bir zaman önce paralı askerlerin maliyetlerini arttırmıştık. Fakat bu soruna olan çözümün daha kapsamlı ve azimli olmasını istiyorum. Böylece planladığımız eklentinin önemi de göstermiş oluruz.

@Groogy ve ben paralı askerler konusundaki düşüncelerimizi tamamen en baştan başlayarak dile getirmeye başladık. Zamanla anladığımız şey ise paralı asker sisteminin tamamen değiştirilmesi gerektiğiydi.

Avrupa eklentisi ve yaması çok büyük ihtimalle tamamen farklı bir paralı asker mekaniğine sahip olacak. Bunu nasıl yapacağımızla ilgili bazı önemli noktalar belirledik.

  • Hala birisinin para harcayarak ordularını güçlendirebilecek şekilde var olmalarını istiyoruz.
  • Şehir şehir çıkmaları büyük ihtimale kaldırılacak. Hem böylece durmadan bir yerlere tıklamak zorunda da kalmazsınız.
  • Yeni sistem jeopolitikle uyumlu olmalı: Hindistan’daki paralı askerler Almanya’dakinden farklı çalışmalı.
  • Paralı askerler bir bakıma tükenebilir bir kaynak olmalı. Örneğin uzamış bir Otuz Yıl Savaşı Orta Avrupa’nın paralı askerlerini tüketmeli ve var olan paralı askerler böylece artık kendilerini tedarik edememeli.
  • Oyuncu şu anki duruma göre sisteme daha çok dahil olmalı.
  • Oyun sonu multiplayerlar tamamen paralı askerlerin paralı askerlerle savaşmasına dönmemeli.
  • Sistem sağlam olmalı, canlı bir mekanik gibi hissettirmeli ve eğlenceli olmalı.

Bunlara ek olarak temel paralı asker değişikliklerinin yamayla gelmesini istiyoruz. Böylece tüm oyuncularımız yeni sistemle oynayabilmeli.

Bu günlük paralı askerler ile ilgili soruları cevaplamaktansa daha çok soru yaratabilir. Konu hakkında daha sonra da konuşacağız. Bundan sonraki günlüklerde oyuna ne eklediğimiz değil, oyunun geliştirme süreciyle ilgili düşüncelerimiz yer alacak. Duymaktan sıkıldığınızı biliyorum ama oyunun teknoloji kısmıyla ilgili uzun süredir devam eden sorunlarını da gidermeye devam ediyoruz ve kendimizi bu büyük Avrupa eklentisini geliştirmeye hazır hale getiriyoruz.

Mevcut paralı asker sistemiyle ilgili düşüncelerinizi ve yeni yamada ne görmek istediğinizi paylaşabilirsiniz. Gelecek hafta Avrupa eklentisi ve yamasıyla ilgili planlarımıza odaklanmaya devam edeceğiz.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV