Age of Wonders: Planetfall’da Koloniler ve Sektörler #2

aow-banner.jpg

Age of Wonders: Planetfall için yazılmış bu geliştirici günlüğünde kolonilere ve sektörlere dair bilgiler verilmeye devam ediliyor.

Herkese merhabalar, Age of Wonders: Planetfall için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlük Koloniler ve Sektörler #1 günlüğünün devamı niteliğinde, kolonistler, koloni büyümesi, mutluluk, yemek ve koloni savunması gibi alanlarda bilgiler içerecek.

Bu içerikler oldukça detaylı, bu günlüğü İmparatorluk Arşivleri için oluşturduğumuz kayıtlarla birlikte hazırladık ve bu günlükte bahsedilecek mekaniklerin bazıları daha çok tecrübeli oyuncular için önemli denebilir. Oyunda kolonistleri mikro bir biçimde yönetmeniz gerekmiyor veya oturup yemek paylaşımı üzerine uğraşmanız gerekmiyor – ancak ilgilenmek istiyorsanız bunu sağlayabilecek bazı özelliklerimiz var.

Bu günlük biraz uzun olacak, günlüğün sonunda DVAR tanıtımı bekleyenler için ufak bir ekstra paylaşımımız mevcut.

Kolonistler

Yıldız Birliğini tekrardan canlandırmak istiyorsanız büyüyen mutlu bir topluluğa sahip olmanız lazım. Bu nüfus size ekonomik olarak katkı sağlamanın yanı sıra harita üzerindeki yayılmanızı ifade ediyor. Oyundaki nüfus birimlerine kolonist adı veriyoruz ve en basit üslerde 1 kolonist varken en geniş şehirlerinde 20-25’e kadar kolonist olması mümkün.

Kolonilerin sağladığı geliri 2 ana kategoride değerlendirmek mümkün, ana gelir binalardan ve kaynak noktalarından geliyor ve bunlar için koloniste ihtiyacınız yok, diğeri ise kolonist başı edindiğiniz gelir ve ilgili kaynak noktasında yer alan kolonist sayısına göre belirleniyor. Kolonistleri kendim kontrol edeyim derseniz kolonistlerinizin bulunduğu sektörlerde değişiklikler yaparak daha ince ayar yapmanız mümkün.

Koloninin nüfusu koloninin isminin yanında belirtiliyor. Kolonistler koloni yönetim arayüzünde kaynaklara erişebilmenizi sağlıyor.

Koloni Büyümesi

Büyümekte olan koloniler daha kârlı olmanın yanı sıra etraflarındaki daha çok sektörü ele geçirebilmenizi sağlıyor. Koloni büyüklüğü ve sektör limiti direkt olarak kolonist sayısına bağlı faktörler.

Koloni büyümesini sağlayan unsur yemek. Her tur bir yemek kazanımınız var ve yeterli yemek oranına ulaşıldığında yeni bir kolonist oluşturuluyor, bu kolonist oluşturmak için gereken yemek maliyeti her kolonist için artış gösteriyor.

Growth.jpg
Popuplar aracılığıyla büyüme mekaniği oyun içerisinde açıklanıyor. Bir sonraki kolonist 1 tur içerisnde gelecek, ancak bir önlem alınmazsa 9 tur içerisinde isyan çıkacak.

Bir kolonideki kaynak slotu sayısı doğal büyüme limiti belirliyor. Etraftaki sektörleri ele geçirerek ve binalar inşa ederek araştırma slotlarını arttırabiliyorsunuz. Bir şekilde koloniler kaynak slotu kapasitesinin üstünde koloniste sahip olursa limiti aşmış kolonistler aktif olarak çalışmıyor, maliyetleri oluyor ancak size bir gelir sağlamıyorlar.

Kolonistlerin tur başı hem mutluluk hem de yemekten oluşan bir maliyeti var, dolayısıyla bir koloniyi fazla hızlı geliştirirseniz ve bu ihtiyaçlar karşılanmazsa kıtlık veya isyan gibi olaylarla karşılaşabilirsiniz.

Her bir kolonistin 2 yemek ve 1 mutluluk ihtiyacxı var, eğer kolonideki yemek dengesi 0’ın altına düşerse kolonistler aç kalmaya ve koloniden silinmeye başlıyor.

Yemek

Yemekler koloni bazlı kaynaklar ve koloni büyümesini sağlıyorlar, bu da kolonilerin daha çok para sağlamasını sağlıyor. Yemek paylaşımı mekaniğiyle bir koloniden diğer koloniye yemek taşıyabiliyorsunuz.

Yemek Paylaşımı

Bu mekanik oyuncuların koloniler arasında yemek transferi yapabilmesini sağlıyor, böylelikle oyuncular bazı kolonilerine yemek yığarak orayı güçlendirebilirken, kötü durumdaki kolonilerini paylaşımlar yaparak kurtarabiliyorlar. Bu paylaşımı koloni bazında gelirler arayüzünde yapabiliyorsunuz.

Yemek Paylaşımı mekaniği varsayılan olarak açığı engellemeye yönelik şekilleniyor, bu da daha farklı bir ayar yapılmadıkça her koloninin yemek seviyesini dengeleyecek kadar yemek alacağı anlamına geliyor.

Foodsharing.jpg

Kolonist Genişlemesi

Koloni merkezinizin etrafındaki alandan yararlanabilmek için bu bölgeleri ele geçirmeniz gerek, bunu yapmanız durumunda o alan koloniye bağlı bir hale geliyor, bir koloninin bu şekilde sahip olabileceği sektör sayısı kolonideki kolonist sayısına göre belirleniyor:

  • 1-5: 2 (Üs)
  • 6-10: 3 (Kasaba)
  • 11-15: 4 (Şehir)
  • 16+: 5 (Metropol)

Sadece koloni merkezine 2 sektör uzaklıktaki bölgeler bu şekilde koloniye katılabiliyor. Bir yeri koloniye katmak için koloni sınırlarında bulunması gerekiyor.

Koloni Mutluluğu

Mutluluk değeri tahmin edebileceğiniz üzere kolonideki halkın ne kadar mutlu olduğunu ifade ediyor. Mutlu olan halk oyun içerisinde ekonomik olarak daha fazla katkı sağlarken, mutsuz olan halk isyan edebiliyor.

Koloninin “mutluluk geliri” her tur sonu mutluluk havuzuna ekleniyor ve bu havuzda belli bir mutluluk puanı biriktiğinde bir olay gerçekleşiyor, negatif hususlarda ise bu mutluluk havuzundan puan siliniyor ve mutsuzluktan kaynaklanan bir olay yaşanıyor. Her olay sonrası bu havuzdaki puan miktarı 0’a resetleniyor.

Mutluluk havuzunun kapasitesi kolonideki kolonist sayısıyla birlikte artış gösteriyor, bir kolonide ne kadar çok kolonist varsa bu tarz olayların yaşanma ihtimali varsa mutluluk olaylarının yaşanma ihtimali o kadar azalırken, mutsuzluk olaylarının yaşanma ihtimali o kadar kolaylaşıyor.

Kolonist sayısı ve bu olayların yaşanması için gereken değer:

  • 3: 30/-30
  • 10: 50/-20
  • 14: 70/-10

Koloni Yönetimi

Kolonistler otomatik olarak yönetiliyorlar, bu yönetim kolonistlerin kaynaklara denk paylaştırılması ve yemek/mutluluk eksisi yaşanmaması üzerine belirleniyor.

Colonists_Auto.jpg

Koloni arayüzündeki kolonist sekmesiyle tecrübeli oyuncular kolonilerine ince ayar yapabilir ve ani ihtiyaçlara göre çeşitli ayarlamalarda bulunabilir. Oyuncunun koloni yönetimini etkilemek için 2 yolu var, otomatik modda her kaynağa bir öncelik seviyesi verebilir bu durumda koloniler o kaynağın üretimini maksimize etmek üzere kolonistleri konumlandırır. Bu öncelik seviyesi belirleme esnasında öncelik vermenin yanı sıra, ilgili kaynağın üretilmesinin “geri planda tutulmasını” sağlamanız da mümkün – bu da o kaynağa diğer tüm kaynaklara öncelik verildikten sonra geçileceği anlamına geliyor. Eşdeğer önceliğe sahip olması durumunda kolonistler bu kaynaklara eşit bir şekilde dağılıyorlar.

Dilerseniz otomatik sistemi kapatarak kolonistlerinizi sektörlere teker teker siz de yerleştirebilirsiniz, bunu yaptığınızda hangi kolonistin nerede olacağını direkt olarak siz belirliyorsunuz.

Colonist_Manual.jpg

Mutluluk ve İsyanlar

Muıtlu koloniler oyunda ekonomik olarak daha verimliler, öte yandan düşük mutluluğa sahip kolonistlerde isyanlar belirebilir. Mutluluk olayları rastgele belirlenen bir kaynağa (enerji, yemek, üretim veya araştırma) tek bir turluk %300 bonus elde etmek üzere şekilleniyor. Mutsuzluk olayları ve bazı düşmancıl eylemler soınrasında kolonistlerinizin isyancıya dönüştüğünü görebilirsiniz, bu durum yaşandığında kolonist atandığı kaynak noktasında bulunmaya devam ediyor ancak hiçbir şey üretmiyor ve buradan çıkartılamıyor.

Sürekli bir şekilde negatif mutlulukta olan kolonilerde isyancı sayısı artış gösteriyor. Kolonideki mutluluk seviyesini arttırarak isyancıları tekrardan normal kolonistlere döndürmeniz mümkün, biriken her 20 mutluluk puanı için bir isyancı kolonistle dönüştürülüyor. Bir diğer olasılık ise sıkıyönetim ilan etmek, bunu yapmanız durumunda ekonomik bazı dezavantajlara sahip olarak kolonist de kaybedebiliyorsunuz.

Spookybones.jpg
İyi bir lider halkının buna dönüşmesine müsaade etmez.

Koloni Savunması

Sıradan orduların dışında kolonileri bazı koloni geliştirmeleriyle askeri olarak güçlendirmeniz mümkün.

Koloni Milis Savunmaları

Koloni Milisleri sadece koloni merkezinin veya bölgelerinin müdahil olduğu muharebelerde devreye giriyor. Bu her koloninin temel bir savunma gücü olduğu anlamına geliyor ve bu savunma gücü kolonileri küçük çaptaki yağmacılardan koruma görevi görüyor. Milis birimleri harita üzerinde istediğiniz gibi hareket ettiremiyorsunuz ve bir sonraki harita turunda yenileniyorlar. Bu birimleri geliştirmeniz mümkün.

Taret Savunmaları

Taretler koloni savunmasının önemli unsurlarından birisi, her ırkın kendisine has bir tareti var ve bu taretler menziline giren düşman unsurlarına otomatik bir biçimde savaş açıyorlar. Koloni milislerinden farklı olarak taretler sadece koloni merkezinde yer alıyor ve duvarın üstünde 4 farklı noktaya konuşlandırılmış oluyorlar.

  • Vanguard Repeter Turret: Kinetik, sert çarpışma.
  • Dvar Bombard: Patlayıcı, 1 Hex AoE, tek vuruş.
  • Kir’ko Hive Guard Turret: Biyokimyasal, tekrarlanabilir, zırh eritir.
  • Syndicate Supressor Tower: Psionik, tekrarlanabilir, zırhı görmezden gelir.
  • Assembly Arc Coil: Arc hasarı, 2 hex arasında 2 kere zıplar, statik dolum.
  • Amazon Lazer Turret: Lazer, tekrarlanabilir, kalkanlara zarar verir.

DvarTopdownCloseBattle.jpg
Dvar Bombard Turret

Kolonilere dair bahsedilebilecek koloni geliştirmeleri gibi daha birçok özellik var, ancak bugünlük bizden bu kadar. Önümüzdeki geliştirici günlüğünde görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV