Imperator geliştirici günlüklerinde bu hafta kara muharebelerinden ve muharebe taktiklerinden bahsediliyor.
Merhaba, 21. Imperator günlüğüne hoş geldiniz. Bu hafta oyunda kara muharebelerinin nasıl çalıştığı ve muharebe taktiklerinin neler olduğu hakkında konuşacağız.
Muharebeler
Imperator’da iki düşman ordu aynı şehirdeyken muharebe çıkar. Şehirde ilk bulunan ordu savunan taraf sayılır ancak diğer taraf eyaletteki kaleleri kontrol ediyorsa diğer taraf savunan sayılır.
Savaş alanlarında her iki taraf için 60 farklı pozisyon var. Bunun yanında savaşmayan kohortlar da yedekte yer alır. Ordular mümkün olduğunca ortada piyade, kanatlarda süvari ve arkada menzilli şeklinde düzenlenirler.
Her gün her birlik karşısındaki bir hedefe saldırır. Eğer birliğin kanatlardan saldırma yeteneği yeteri kadar yüksekse karşısındakinin yanındakilere de saldırabilir.
Verilen hasar araziden ve liderlerden gelen muharebe etkileri ile zarda gelen sayıyı toplayarak belirlenir. Elde edilen değer 0 veya 0’ın altındaysa %2 hasar verilir. Bu değer en fazla 15 olabilir, bu durumda %30 hasar verilir.
Imperator’da zarın savaşa olan etkisi Vic2, EU4, CK2 gibi oyunlara göre daha az çünkü Imperator’daki zar 10 yüzlü değil 6 yüzlü.
Nehir geçmek veya karaya çıkma saldıran tarafa -1 verir.
Dağlar savunan tarafa +2 verirken tepeler, bataklıklar ve ormanlar +1 verir.
Liderler de muharebeyi etkiler, askeri değeri en yüksek olan bonus alır.
Hasar değeri daha sonra aşağıdakilerle çarpılarak hedefin ne kadar hasar alacağı belirlenir.
Birlikleriniz arka taraftan saldırıyorken sadece %50 etkilidir.
Saldıran birliklerin disiplini verdikleri hasarı arttırır. Bu disiplin ülkenin disiplini de olabilir, her kohortun kendi sahip olduğu disiplin de. Ayrıca sadık alaylar biraz daha fazla hasar verir.
Her birlik hasar verirken veya hasar alırken (araziye göre de) bonuslara ve cezalara sahiptir. Bunların yanında her şeyde iyi veya her şeyde kötü yapan etkilere de sahip olabilirler.
Farklı birlikler farklı birliklere karşı iyidir, savaş arabaları hafif piyadeye karşı iyiyken ağır piyadeye karşı kötüdür.
Savaşan kuvvetlerin muharebe taktikleri de karşılaştırılır.
Birliğin tecrübesi ne kadar hasar aldığını düşürür.
Daha sonra muharebe belli bir süre boyunca sürsün diye elde edilen hasar değeri onu daha orantılı hale getiren bir değer ile çarpılır.
Muharebe Taktikleri
Muharebedeki en önemli şeylerden biri taktiklerdir. Her ordunun savunmada ve saldırıda kullanacağı taktiği belirleyebilirsiniz. Bu taktiklerin 1 tane çok iyi olduğu, 1 tane de kötü olduğu bir taktik bulunur.
Saldırı taktiği savaşta saldıran durumundayken kullanılır, savunma taktiği ise saldıran olmadığınızda.
Saldırı taktikleri:
- Topyekün Saldırı
- Geri Çekilme’ye karşı +%30
- Yoklama Karşı Taarruzu’na karşı +%20
- Çetin Savunma’ya karşı -%20
- Her iki taraf da %10 daha fazla kayıp verir.
- Cephe Saldırısı
- Geri Çekilme’ye karşı +%20
- Yoklama Karşı Saldırısı’na karşı +%10
- Çetin Savunma’ya karşı -%10
- Kuşatma Saldırısı
- Güçlü Karşı Saldırı’ya karşı +%10
- Hareketli Savunma’ya karşı -%10
- Kademeli Saldırı
- Hareketli Savunma’ya karşı +%10
- Yoklama Karşı Saldırısı’na karşı -%10
- Yoklama Saldırısı
- Güçlü Karşı Saldırı’ya karşı -%10
- Çetin Savunma’ya karşı +%10
- İki taraf da %25 daha az kayıp verir.
Savunma taktikleri:
- Güçlü Karşı Saldırı
- Yoklama Saldırısı’na karşı +%10
- Kuşatma Saldırısı’na karşı -%10
- Yoklama Karşı Saldırısı
- Kademeli Saldırı’ya karşı +%10
- Topyekün Saldırı’ya karşı -%10
- Cephe Saldırısı’na karşı -%10
- Çetin Savunma
- Topyekün Saldırı’ya karşı +%10
- Cephe Saldırısı’na karşı +%10
- Yoklama Saldırısı’na karşı -%10
- Hareketli Savunma
- Kuşatma Saldırısı’na karşı +%10
- Kademeli Saldırı’ya karşı -%10
- Geri Çekilme
- İki taraf da %25 daha fazla kayıp verir.
Gelecek hafta benim yerime Trin Tragula oyun hakkında konuşacak.