Bu yazıda 20249 Yaması ile yapılan çeşitli hata düzeltmeleri ve uygarlık dengelemeleri konu ediliyor.
Age of Empires IV için heyecan verici bir yamaya daha hoş geldiniz! 4 Ağustos’ta denge değişiklikleri, hata düzeltmeleri ve daha fazlasını kullanıma sunacağız. Bu, bildirdiğiniz Prelate Saldırı hareketi hatasını da dahil ettiğimiz anlamına geliyor! Ayrıca, shift’i kullanırken birimleri düzgün bir şekilde sıraya ekleme, uygarlığa özgü komutlar için daha fazla kısayol eşleme yeteneği de dahil olmak üzere kısayol tuşu özelliklerine daha fazla iyileştirme ekliyoruz. İşte yarınki güncellemede dört gözle bekleyebileceğiniz birkaç önemli konu!
Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Düzeltmeleri
Harita Dengesi Değişiklikleri
Diğer Denge Özellikleri
Yaşam Kalitesi Hata Düzeltmeleri
ÖNE ÇIKANLAR
Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Tuşları
Tamamen Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Tuşları düzenini kullanırken, Shift tuşunu basılı tutmak ve birim üretim komutları, birimleri doğru şekilde toplu olarak üretecektir.
Tamamen Yeniden Eşleştirilebilir Kısayol Tuşları düzenini kullanırken, bir kısayol tuşunu basılı tutmak artık bir üretim binasında birden fazla birimi doğru şekilde sıraya sokar ve markette büyük miktarlarda kaynak satın alır/satar.
Yeniden Eşleştirilebilir Tuş Bağlantılarında Düzeltmeler
İnşaat İptal kısayol tuşu artık yeniden eşleştirilebilir.
Ahşap Kaleler artık Karakol kategorisi altında yapılan atamaları sağlıyor.
Altın Kapı kısayolu artık Market ile eşleşmesi için düzgün bir şekilde eşleştirildi.
Han Saldırı Hızı Oku artık yeniden eşlenebilir.
Moğol Şehir Merkezi çift üretim kısayolu artık Şehir Merkezi kısayolunu düzgün bir şekilde yansıtıyor.
Profesyonel İzciler (Geliştirilmiş) artık temel kısayol tuşunu yansıtıyor.
İngiliz benzersiz teknolojisi Amirallık artık yeniden eşlenebilir.
Beyaz Kule birim üretim kısayolları artık düzgün bir şekilde güncelleniyor.
Wynguard Sarayı birim üretimi artık yeniden eşlenebilir.
Astronomik Saat Kulesi kuşatması artık yeniden eşlenebilir.
Barbican of the Sun yerleşim yükseltmeleri artık yeniden eşlenebilir.
Swabia Prelates Sarayı artık Şehir Merkezi kısayolunu yansıtıyor.
Burgrave Sarayı artık tamamen yeniden eşlenebilir.
Delhi Sultanlığı Alim Ata, artık yeniden eşlenebilir
YENİ Mod Seçenekleri!
Her ana kaynak türünün yalnızca bir örneğini oluşturan modcular için ek arazi türleri ekledik:
Altın (küçük ve büyük), Taş (küçük ve büyük), Çalılar (küçük ve büyük), Geyik (küçük ve büyük, yani 3 ve 7) ve koyun (tek, çift, üçlü).
DENGE
Genel
Teknolojiler
Bitkisel ilaç
İyileştirme oranı iyileştirmesi %100’den %60’a düşürüldü.
Geliştirici Notu:
Son büyük güncellemede Saldırı hareketi iyileştirmesinin eklenmesiyle, hepinizin savaş alanına çok daha fazla Keşiş getirdiğini görüyoruz! Bu değişiklik çoğunlukla Filler üzerinde gerçekten yüksek iyileştirme biriktirebilen Delhi Sultanlığı’nı hedef alıyor, ancak aynı zamanda genel olarak Saldırı hareketi iyileştirmesinin etkilerini azaltmanın bir yolu.
Araştırma süresi 45 saniyeden 25 saniyeye düşürüldü.
Birimler Kuşatma Mühendisliği
Araştırma süresi 45 saniyeden 30 saniyeye düşürüldü.
Koçbaşı
Maliyet 300’den 250’ye düşürüldü.
Geliştirici Notu:
Bu değişiklikler, Koçbaşı inşasına erişim süresini ve bir savunma Koçbaşısı inşa etme maliyetini azaltarak Kule Hücumuna karşı savunmayı kolaylaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca, feodal rush’ını yavaş oyunculara karşı daha uygulanabilir hale getirmeyi amaçlıyoruz.
Gözcü
Eğitim süresi 20 saniyeden 25 saniyeye çıkarıldı.
Can yenilenmesi %50 düşürüldü.
Gözcü üretim süresi 20 saniyeden 25 saniyeye çıkarıldı.
Gizli ormanların yüksekliğini 500’den 100’e düşürerek Gözcülerin engel olmadan güvenle görebilmeleri sağlandı.
Geliştirici Notu:
Arazi yüksekliği veya belirli gizli ağaçların yerleşimi nedeniyle bazen Gözcülerin görüşleri engellenebilir. Gizli ormanları daha güvenilir şekilde görebilmeleri için menzillerini güncelledik.
Öncü Süvari, Öncü Silahlı Adam ve Mızrakçı
Bir sonraki seviyeye geçme maliyeti 75 Altın, 25 Yiyecek’ten 35 Altın, 15 Yiyecek’e düşürüldü.
Araştırma süresi 30 saniyeden 15 saniyeye düşürüldü.
Binalar
Savunmalar
Artık Koçbaşlarını hedef olarak tercih etmeyecekler.
Geliştirici Notu:
Bir Koçbaşını savunurken, savunmalar çok az hasar verdikleri için Koçbaşlarına saldırırken takılıp kalır. Savunmaları diğer hedeflere manuel olarak saldırmaya zorlamak mümkündür, ancak savunuculara savaşın daha ilginç unsurlarını yönetmeye odaklanmaları için daha fazla hareket imkanı vermek istiyoruz.
Şehir Merkezi Silahları
Garnizon yuvalarının sayısı 20’den 15’e düşürüldü.
Varsayılan silah saldırı aralığı 1.12’den 1.88’e yükseltildi.
Garnizon ok saldırı aralığı 1.12’den 1.88’e yükseltildi.
Şehir Merkezi Garnizon yuvaları 20’den 15’e düşürüldü.
Geliştirici Notu:
Bu değişiklik, savunmaların Koçbaşlarına saldırmaya öncelik vermesini önleme değişikliğiyle birlikte, defans avantajını eşitlemeye yardımcı olur. Ağır agresif stratejilerini cezalandırmada Feodal Çağda daha uygulanabilir olmasını istiyoruz.
Karakol
Sağlık puanı 1000’den 750’ye düşürüldü.
İnşa süresi 45 saniyeden 60 saniyeye çıkarıldı.
Karakol garnizon saldırı aralığı 1.12’den 1.88’e yükseltildi.
Geliştirici Notu:
Kule Hücumu, uzun süredir tutarlı bir şekilde güçlü bir strateji olmuştur ve Kulelerde yaptığımız değişiklikler, Kuleleri hücum amaçlı yerleştirmeyi daha zor hale getirmektir. Artık inşa edilmeleri daha uzun sürüyor ve daha az sağlıkları var, bu da defans oyuncularına karşı oyun için daha büyük bir şans vermelidir.
Delhi Sultanlığı
Kule Savaşı Fili
Sağlık puanı 860’tan 600’e düşürüldü.
Menzilli zırh 4’ten 7’ye yükseltildi.
Fransızlar
Şehir Merkezi üretim oranı bonusu şu şekilde ayarlandı:
Karanlık Çağ %10
Feodal Çağ %10
Kale Çağı 15%
İmparatorluk Çağı 20%
Bilinen sorun: İpucu metni şu anda eski değerleri yansıtıyor.
Geliştirici Notu:
Verilerimiz, Fransızların 10-20 dakikalık aralıkta son derece güçlü olduğunu gösteriyor, bu nedenle Şehir Merkezi bonuslarına yönelik bu hafif nerf, oyunun ilk aşamalarında uçan ekonomilerini ele almayı amaçlıyor.
Kutsal Roma
KRİ Acil Onarımların bekleme süresi 60’tan 75’e yükseltildi.
Geliştirici Notu:
Bu değişiklikle birlikte, Şehir Merkezi değişikliklerinin ve koçbaşı değişikliklerinin KRİ hızlı teknoloji stratejisini çok daha riskli hale getireceğini ve açgözlü KRİ oyuncularını cezalandırmayı eskisinden çok daha kolay hale getireceğini düşünüyoruz.
Rahipler, tıpkı hayat gibi, parlak yeni Saldırı hamle davranışlarından yararlanmanın bir yolunu buldular. İlham yeteneğinin bekleme süresine doğru şekilde uymasını sağladık.
Moğollar
Moğollar şimdi oyuna paketlenmiş bir Ger ile başlıyor.
HATA DÜZELTMELERİ
Genel
Horse Archer Incendiary Arrows, yükseltildiklerinde artık saldırı hızlarını kaybetmiyor.
Bir maç özetine tıklandığında ve ana menüyü yükledikten hemen sonra tekrarı görüntülemeye çalışırken meydana gelebilecek bir kilitlenme düzeltildi.
Gerekli kaynaklara sahip olmadığınızda bile yapıları tamir etmenin mümkün olduğu bir hata düzeltildi.
Köylüler, Gaia’ya vurduktan sonra yeniden yüklerken artık T pozu vermeyecekler.
UI/UX Değişiklikleri
Abbasi Pazarı için yeni simgeler oluşturuldu – İkincil Ticaret Kaynağını Değiştir.
Maç Sonrası Zaman Çizelgesi Kullanıcı Arayüzü
Fransızların üçüncü ve dördüncü Çağ atlama işaretleri artık Maç Sonrası Zaman Çizelgesi kullanıcı arayüzünde düzgün bir şekilde görüntülenecek.
Teknoloji altındaki oyun sonrası İstatistikler sekmesindeki “IV Çağa Atlama Süresi” sütununun eksik olması sorunu düzeltildi.
Oyuncu Rengi Mini Harita Değişiklikleri
Turuncu oyuncu rengini kırmızıdan ayırt etmek daha kolay olacak şekilde ayarladı.
Mini Haritadaki birim simgelerinin siyah anahat kalınlığı güncellendi, böylece renklerinin daha fazla öne çıkması sağlandı.
Wynguard Rangers ve Raiders, İngiliz teknoloji ağacına eklendi.
Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.
Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.