Total War tarafından belirsiz aralıklarla yayınlanan “ekiplerimiz ne üzerinde çalışıyor” blog yazılarının Aralık 2018 sayısı çıktı.
Yıl sonu yaklaşırken Total War ekipleri sıkı bir şekilde çalışmaya devam ediyor, bu yazımızda Aralık ayında her ekibin nelerle ilgilendiğini sizler için derleyeceğiz.
Saga Ekibi – Thrones of Britannia
Saga Ekibi Thrones of Britannia için yeni bir yama üzerinde çalışıyor. Bu yamada amaçlanan şey mevcut bazı mekanikleri güçlendirmenin yanı sıra, son yamaya gelen yorumlar çerçevesinde bazı değişiklikler yapmak. Aralık ayında çıkması beklenen bu yamaya dair geliştiricilerden birine mikrofonu uzattık:
Oyunculardan gelen talepler doğrultusunda oyuna yeni bir “Politik Zorluk” seçeneği ekliyoruz. Bazı oyuncuların oyunun bu yönüyle çok haşır neşir olmazken bazı oyuncuların politik manevra dahilinde bir zorluk beklentisi olduğununun farkındayız. Artık oyunun politik zorluğunu, senaryo zorluğundan farklı bir şekilde ayarlayabiliyorsunuz. Politika sisteminde eylemlerinizin sebep olduğu olaylarla ilgili bazı değişiklikler söz konusu.
Oyundaki araziler artık oynanış itibariyle daha anlamlı olacak bazı değişikliklerden geçti. Bu arazilerin faydaları artık arazinin sahibinin kim olduğuna göre değişiyor. Açılan traitler karakterin “ana” trait kategorisini belirliyor, bu ana trait kategorisi de ilgili karakterin sahip olduğu arazileri nasıl değerlendirdiğini şekillendiriyor. Buna ek olarak generalleriniz size destek sunma karşılığında sizden arazi taleplerinde bulunabiliyor.
Bunlar Kış Yamasıyla birlikte yaptığımız değişikliklerden sadece iki tanesi, önümüzdeki haftalarda yaptığımız diğer değişikliklerden de bahsedeceğiz.
Aynı zamanda ekibimiz önümüzdeki Saga oyununun konusunu belirlemiş durumda, bu yeni oyuna dair fikir alışverişlerinde bulunuyor. Bu oyunun odaklandığı olayı sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz – çünkü çok iyi ve beklenmedik bir şey – ancak önümüzdeki yıla kadar sessizliğimizi koruyacağız.
Tarihsel Ekibi – Three Kingdoms
Three Kingdoms’ta oyunun geliştirilişinde son kademelere gelmemizle birlikte çok sayıda oynanış testi, hata giderimi ve parlatma çalışmaları söz konusu.
Geçtiğimiz günlerde yayınladığımız diplomasi videosunda ufak bir kısımda ülke kademelerini görmüş olabilirsiniz. Antik Çin’deki maceralarınızda bulunduğunuz kademenin önemi büyük ve Total War: Three Kingdoms’ta oyun-sonu mekanikleriyle yakından bağlantılı.
Savaş lordu olarak yeni topraklar ele geçirip bu topraklarda bazı özel binalar inşa ettikçe prestijinizin arttığını göreceksiniz. Bu prestij size bir ülke kademesi sağlayacak, her kademe oyunu etkileyen bazı yeni bonuslar sağlayacak, örneğin ülkenizdeki karakterlerin daha sadık olmasını, atayabileceğiniz yönetici sayısını, sahip olabileceğiniz casus ve ordu sayısını bu kademe belirleyecek. Aynı zamanda bazı yeni diplomatik etkileşimlere ve bu kademelerde yükselerek erişebileceksiniz.
Bir savaş lorduyla ulaşabileceğiniz en yüksek kademe tahmin edebileceğiniz gibi “İmparator” kademesi. Bu kademeye ulaştığınızda kendinizi “imparator” olarak ilan edebileceksiniz ve başkentiniz sizin güç merkeziniz olacak. Oyun içerisinde maksimum 3 savaş lordu kendisini imparator ilan edebilir, bu da diğer savaş lordlarının sizden önce davranabileceği anlamına geliyor. Ancak merak etmeyin, kendisini imparator ilan etmiş bir karakterin başkentini ele geçirmeniz durumunda da kendinizi imparator ilan edebiliyorsunuz. İmparator olduktan sonra ittifaklarınızda bulunan diğer “imparatorlarla” olan ilişkileriniz sonlandırılıyor.
Üç savaş lordunun da kendisini imparator ilan etmesi durumunda Han hanesinden çocuk imparator Xian tahttan çekiliyor. Xian oyunun başında Dong Zhuo’nun kontrolünde, aynı zamanda Han İmparatorluğu kendisinin vassal ülkesi. Dong Zhuo’nun başkentini ele geçiren hem Xian’ı hem de vassal olarak Han İmparatorluğunu elde ediyor. Senaryo boyunca 3 imparator ilan edilmeden evvel Han İmparatorluğunun farklı savaş lordları arasında gel git yapması mümkün.
Ancak Çin’e gerçek anlamıyla tek bir imparator hükmedebilir, oyunun son döneminde kendisini imparator ilan eden diğer 2 lordla savaşmanız, başkentlerini ele geçirmeniz veya imparatorluk iddialarından vazgeçirmeniz gerekecek. Eğer şanslıysanız size sadık bir vassal imparatorun tahtını ele geçirip imparatorluğu size devredebilir, unutmayın –
Eğer bu kademelere dair daha fazla bilgi almak isterseniz, geçtiğimiz günlerde yaptığımız Rally Point yayınımızı inceleyebilirsiniz.
Three Kingdoms – Yeni İçerik Ekibi
Yellow Turban Rebellion eklentisinde çalışmalar halen devam ediyor, bu esnada içerik ekibimiz çıkış sonrası içerik paketleri üzerinde planlamalara başladı. Daha önceki oyunlarımızda olduğu gibi Three Kingdoms’a çok sayıda ücretsiz eklenti ve satın alınabilir içerikle destek olacağız. Üç Krallık dönemini ele aldığımız zaman ekibimizin önünde oldukça enteresan seçenekler mevcut, aynı şekilde neler üzerinde çalıştığımızdan yeni yılda daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.
Arena Ekibi – Güneş Batıyor
Daha önce de duymuş olabileceğiniz üzere Arena Şubat 2019’da kapanıyor, tam duyuru için buraya tıklayın.
Arena oynamış herkese teşekkürler, geliştirici ekibiyle yakın ilişkilere sahip tutkulu bir topluluğumuz mevcuttu. Teşekkür olarak kapalı veya açık betada Total War: Arena oynamış herkese hediye vermeyi uygun gördük, buna dair ayrıntılı bilgi için soru cevap kısmını inceleyin.
Arena kapansa da, Arena’nın geliştirilişi esnasında oluşturulan altyapıyı değerlendirmeye devam edeceğiz, aynı zamanda geliştiriciler diğer Total War projelerinde görev alacaklar. Tekrardan teşekkürler.
Fantastik İçerik Ekibi – Warhammer 2
Birkaç hafta önce çıkmış olan Curse of the Vampire Coast’ın oyuncular tarafından aldığı tepkiden oldukça memnunuz. Fantastik İçerik Ekibi olarak oyuncuların efsanevi lord tanıtımlarındaki tahminlerini takip ettik. Şimdilik çıkış sonrası yorumları inceliyor, tatiller öncesi Warhammer 2’deki bazı hataları gideren yama üzerinde çalışıyoruz. Aynı zamanda Total War: Warhammer’daki ırk yetenek ağaçlarını biraz daha Warhammer 2’dekilere benzer bir hale getirecek bir yama çalışmamız mevcut.
Launcher Ekibi – Güncelleme
Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz günlerde Total War istemci güncellemesini tanıttık. Gelen yorumlar doğrultusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu güncelleme hakkında bilgi almak için tıklayın.
Fantastik Ekibi – Geliştirme Öncesi
Fantastik Ekibi kendi dünyasında çalışmalara devam ediyor, bu dünya sonsuz bir muharebe içerisinde karanlık bir dünya – ancak işin büyülü kısmı da burası. Şimdilik yeni haberler yok.
Tarihsel İçerik Ekibi – ROME II
ROME II için Rise of the Republic’in çıkışının ardından önümüzdeki haftalarda özellikle mod topluluğunun karşılaştığı bazı sorunları gidermeyi amaçlayan yeni bir yama çıkacak. İçerik ekibimiz ROME II oynayan herkese iyi tatiller ve güzel bir Saturnalia diliyor.
Access Ekibi
Mart ayında bundan kısa bir şekilde bahsetmiştik, ancak Access ekibinin gizli projesinde çalışmalar aynı şekilde devam ediyor. Önümüzdeki yıl daha ayrıntılı bilgilerle karşınızda olacağız.