Stellaris

Yazar - - İnceleme

Ön İnceleme: Stellaris – Yıldızlararası Strateji

Stellaris

Gamescom’da duyurusu yapılan PDS’nin yeni oyun serisi olacak Stellaris bize galaksi seviyesinde bir strateji deneyimi yaşatacak. Oyunun en önemli özelliklerinden biri de 1000’e varabilen yıldız sisteminde yapabilecegimiz detaylı ve derin keşifler olacak. PDS oyunlarının klasik eventler yardımıyla hikaye anlatımı da oyunun içinde olacak. Diğer oyunlarının aksine, oyuncular oyuna simetrik durumlarda başlayacak ve içinde bulundukları galaksiyi keşfetmek üzere başlangıçta sunulan 3 ışık hızı sonrası teknolojiden birini seçerek maceraya atılacaklar.

Stellariste canlı türleri 6 fenotipe ayrılıyor, insanlar memeli fenotipinde bulunan bir tür.

Uzay’da yalnız değilsiniz

Medeniyetiniz ışık hızı teknolojisine ulaştığında, belki de bir zamanlar bütün galaksiye hükmetmiş bir uygarlığın kalıntılarıyla karşılaşabileceksiniz, ya da sizin gibi genç medeniyetlerle.. Ucsuz bucaksız galakside karşılaştığınız hiçbir canlı bir diğerine benzemeyecek ve her uzay türünün kendine ait özellikleri, değerleri olacak. Bazı medeniyetler ticaret ve barışı önemserken bazıları savaşçı değerlere sahip olacak.

Teknoloji çok önemli bir unsur

Elbette konu uzay olunca, teknoloji de bunun ayrılmaz bir parçası oluyor. Medeniyetler, Federasyonlar, Krallıklar.. Galaksinin sırlarını çözmek için uzayın dört bir yanına bilim adamları gönderecekler. Bilim adamları yaptıkları araştırmalar ve ziyaret ettikleri mekanlara göre PDS’in bir diğer oyunu olan Crusader Kings’teki karakterlerde olduğu gibi kişisel özellikler geliştirecekler. Özellikler iyi ya da kötü bilim insanlarını farklı yönlere itecek. Çılgın bir bilim insanı diğerlerinin ulaşamayacağı teknolojilere erişim sağlayabilecek. Bazı teknolojiler size yardımcı olurken, bazıları size zarar verecek. Teknolijiler yarı-rastgele bir şekilde, türünüzün değerlerinede bağlı olarak keşfedilecek ve 3 kategoriye ayrılacak, toplum, mühendislik ve fizik adı altında.

Savaş ve Barış

Uzay sonsuz bir gerçeklik ve bu sonsuzlukta kimin düşman kimin dost olacağına siz karar vereceksiniz. Uzay türleriyle müttefiklik kurabilir ve diğer imparatorluklarla birleşerek federasyonlar kurabilirsiniz, Federasyonların başında galaktik seçim sonucunda seçilen başkan olacak ve federasyonun dış politikasını kontrol edebilecek. Düşman uzaylı türlerine karşı savunma yapabilir, ya da bizzat siz işgal amaçlı savaşlar açabilirsiniz, ama herşey bittiğinde masaya oturup barış yapmanız gerekecek daha önceki PDS oyunlarına benzer bir şekilde.

Gemi Dizaynı

Her Federasyonun, her medeniyetin, kendine has bir dizaynı olacak. Federasyonunuz Uzay türleri açısından ne kadar zenginse, o kadar gemi parçasına erişiminiz olabilecek, bazı özellikleri de kazandığınız teknolojilerle açabileceksiniz. Askeri, sivil gemilerin dizaynı sizin ellerinizde olacak. Taktiksel olarak gemileri kontrol edemesenizde, uzayda yaşanan savaşlarda oluşturduğunuz gemilerin parçalanışını yada bir başka gemiyi parçalayışını yakından izleyebileceksiniz.

Gezegenler

Yıldız sistemleri içlerinde farklı sayılarda gezegenler içerecek, bu gezegenlerdeki kaynakları nasıl kullanacağınız ise yine bizim ellerimizde olacak. Gezegenin bazı bölgeleri tehlikeli yaşam formları sebebiyle ulaşılamaz olabilecek. Gezegenlere bina inşa ederek isteğimize göre gezegeni biçimlendireceğiz, ve binalar yanyana konulduğunda birbirine bonus sağlayabilecek.

Uzay Halkı

Gezegenlerde yaşamını sürdüren halklar Victoria II’ye benzer sınıflara ayrılacak. Federasyonunuzda farklı değerlere sahip çeşitli türler olacak, ve hepsi farklı bir değerlere göre hareket edecek. Verdiğiniz kararlar herkes tarafından kabul görmeyip bazılarını rahatsız edecek. Farklı görüşlere sahip yeni partiler kurulacak ve hükümeti ele geçirmeye çalışacaklar.

Elbette her tür aynı teknolojiye sahip olmadığı gibi bazı türler daha ışık hızı sonrası teknolojilere geçmemiş olacak. Bu gezegene bağlı türlere ise nasil bir yaklaşım izleyeceğiniz size kalmış olacak. Bu türleri kendi haline bırakabilirsiniz ya da onları genetik olarak düzenleyebilirsiniz ya da gezegen çapında soykırım yaparak uzay tarihinden onları silebilirsiniz.

Stellaris Tabuları Yıkabilecek mi ?

Uzay oyunları şu an birbirini tekrar eden bir dönmeze girmiş durumda, birbiri ardına gelen oyunlar, birbirine pek de birşey katmıyor ve aynı kurallar aynı kısıtlayıcı duvarlarla karşı karşıyayız her zaman. Bununla beraber bu oyunlar hakkında verilen sözler çoğunlukla yerine getirilemiyor. PDS tabii ki de farklı bir şirket benim gözümde, oyunlarının olağandışı olması benim ilgimi çekiyor. Stellaris’in de bu duvarları kırarak yeni bir standart oluşturmasını diliyorum ve oluşturmak için çalışacaklarına da eminim. Bize sunulan bu özellikler yerine getirilebilirse, bu oyunun uzun zamandır beklediğimiz oyun olduğuna inanıyorum.

Forumdaki tartışmaya katılın!

 

 

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV