Konseptleştirme
Daha başlangıçtan dürüst olacağız: oyununumuzda uzay cüceleri arzuluyorduk. Diğer her ırk da olduğu gibi, her zaman komik bazı açılar yakalamaya ve tabi ki Yıldız Birliği'nde başlangıçlar bulmaya çalışıyoruz. Bu ilham patlaması geliştiricilerimizden birisinin "Dvar" adında bir ırk ismi ortaya atmasıyla başladı, isim bana hafiften Rusçayı andırıyordu. Neden günümüzün bütün cüceleri İskoç gibi tasvir ediliyorlardı ki? İlk konsept çalışmalarını Michal (büyük bir 2. Dünya Savaşı tankları sevdalısı), dieselpunk bir görünüm elde etmek için İkinci Dünya Savaşı Rus askerisinden ilham alarak yaptı. Dvar toplumunu hiper-kapitalist, çıkar gözeten düşman konsorsiyumlar etrafında şekillenmiş olarak tasarladık. Toplumları Komünist değil Oligarşik. Cüceler, Rus askeri estetiği, doğal kaynaklar, madencilik ve dayanıklılık. Her parça yerine oturdu ve Dvarlar doğmuş oldu.Dvar ünitelerinin konsept çizimlerinden bazıları.
Tarihçe
Dvarlar'ın kökeni doğal kaynaklarından arındırmak için gezegenlere yollanan madencilik konsorsiyumlarına dayanıyor. Dvarlar kendilerini en dayanıklı ırklardan biri olarak görüyorlar, ana gezegenlerini ziyaret etme şansına erişenler de bu iddiayı destekleyeceklerdir. Çöküşlerinden sonra Dvarlar neredeyse yaşanamaz, eliptik yörüngede olduğu için kısa süreli kavurucu yazların ve dondurucu soğukların hüküm sürdüğü bir gezegende mahsur kalmışlardı. İşleri daha da kötü olamazmış gibi gezegenleri asteroit kuşağından geçtiği için yıllık asteroit bombardımanına maruz kalıyorlar. Bu vahşi ortam Dvarlar'ı yerin altında yaşayan bir ırka evrimleştirdi, doğaya bir kuşku beslemeye itti, fırsatlar el verirse doğanın hemen yağmalanacak bir şey olduğu inancını aşıladı. Dvarlar konsorsiyumlar çevresinde örgütleniyorlar. Her bir Dvar üyesi olduğu grubun hayatta kalmasını ve kazancını sağlamakla mükellef. Konsorsiyumlar üst tabaka ailelerin oluşturduğu bir oligarşi tarafından yönetiliyorlar. Her ne kadar küçümseyici, çok çalışan, içkici Dvar zenginlere inançla yaklaşmasa da, şirket topluluğu duyguları oldukça güçlü. Konsorsiyumlar arası rekabetler için yaşıyorlar ve kendilerininkini hayatta tutmak için gece gündüz demeden çalışıyorlar.İlginç Dvar habitatları.
Kumandanlar & Kahramanlar
Tolkien evreninde dişi cüceler yabancılara göre bir gizemdir. Planetfall'da ise Dvarlar D-VR hazmat giysileri giydikleri için kimse bir Dvar'ın yüzünü dahi görmedi. Buna rağmen Dvarlar hala kişilik özelliklerini belli ediyorlar. Boru şeklinde sakal ve bıyıkları, ifadelerini belirten her türlü koruyucu gözlük ve havalı bir başlık. Tabi ki giysileri kürk ve pelerinlerle de özelleştirilebilir.Dvar Roket Çekici oldukça popüler bir kahraman özelliği.
Promethean ekipmanı Dvarlar için oldukça iyi bir kombo. Sadece kahramanlar için değil, bu ekipman ekstra güçteki sığınaklarında bir Doomsday Galibiyeti'ne gitmelerine olanak sağlıyor. Önce bütün bir gezegenin doğal kaynaklarını sömür, işin bittiğinde ise ateşe ver.Teknoloji
Aşağıda Dvar teknoloji ağacından bazı seçmeceler göreceksiniz. Optimum kaynak çıkarma potansiyeli ve D-VR giysilerinin dayanıklılığını arttırma etrafında şekilleniyor.
- DVR Operation Defense Bulwark [Colony Upgrade]: Üniteler moral bonusu kazanıyor; koloniler ise 2 adet Operational Defense puanı kazanıyor.
- Fortification Tools [Unit Mod]: Cepheleri güçlendirip sadece kuşatma silahları ile yıkılabilir yapıyor; cephe içindeki üniteler ekstra zırh alıyor ve her bir savaş turunda can puanı iyileştiriliyor.
- Explosive Resistant Armor [Mod]: Patlama saldırılarına karşı 8 dayanıklılık; Slagger Resistence; +1 zırh
- Land Torpedo [Strategic Op]: Torpido saldırısına maruz kalmış düşman ünite kinetik hasar alıyor ve iki tur boyunca yavaşlıyor.
- Tectonic Shift [Strategic Op]: Dağlık alanlar ve Geothermal Instability oluşturuyor (%-50 sektör geliri, ünite rejenerasyonu engelleme ve çatışmalarda ünitelere ateş hasarı verebilme şansı).
Dvarlar isimlerini Redcore DV-R maden giysilerinden alıyorlar.
Patlayıcı Teknoloji Grubu
Dvarlar şu anlık patlayıcı teknoloji grubunu kullanan tek ırk. Gubun bazı modlarını ve OP'ları aşağıdaki gibi.
- Guided Delivery Mechanisms [Unit Module]: Ateş mesafesini 2 heksagon arttırıyor; ateş doğruluğunu ve hasarını arttırıyor.
- Smart Payload [Unit Module]: Ignores Friends (geniş açılı saldırılarda işe yarıyor). Stagger Impact seviyesini arttırıyor.
- Creeping Barrage [Tactical Op]: Üç tur boyunca süren topçu ateşi, her bir tur başlangıcında etki alanı 1 heksagon artıyor.
- Tactical Nuclear Strike [Tactical Op]: Geniş alanda Massive Impact; çatışma içindeki her bir ünitenin kör olma riski bulunuyor.
Doktrinler
Dvarların politikaları sömürme, üretme ve savunma üzerine eğilimli.
- Native Displacement Act: YZ ordularının kaldırılması için gerekli olan Influence değerini azaltıyor.
- Revised Safety Regulation: Sektörler içinde inşa edilen yapıların daha az enerji ve prodüksiyon etmesini sağlıyor.
- Fortification Efforts: Militia'lara ekstra can puanı sağlıyor; Turrets ekstra zırh veriyor; Defensive Structures daha ucuza inşa edilebiliyor.
- Cosmite Collection Program: Cosmite Nodes gelirini arttırıyor.
- Military Industrial Complex: Rushing Units %25 ucuzlatıyor; Heavy Units giderlerini %50 azaltıyor.
- Chrysocracy: Koloniciler eğer doğru slotlarda çalışıyorlarsa +1 prodüksiyon ve enerji sağlıyorlar; kumandan ve kahramanlar %20 tecrübe puanı alıyor.
Üniteler
Aşağıda Dvar ünite kartlarından bazı seçmeceler göreceksiniz. Gelecek haftanın oynanış yayınında daha ayrıntılı bir gösterim yapacağımızı hatırlatırız.Prospector: Uçmayan Scout; Prospect Sectors özelliği bulunuyor, bu özelliği sayesinde enerji ve prodüksiyon sağlıyor.
Trencher: Shield Bash'lı Spike Gun'ı ile güçlü bir storm trooper olabilir.
Foreman: Orduları teşvik edebilir; el bombası silahı ile el bombası atabilir.
Sapper: Tünel kazarak mevkisini değiştirebilir. Seismic Charge'ı ile düşman üniteleri sersemletebilir.
Excavator Tank: Düşman ünitelere darbeleyebilir.
Bulwark: Unlimited Overwatch'lı Mech.
Rocket Artillery: Büyük bir alanı darma duman edebilir. Roketleri bir çok şekilde yükseltilebilir.
Earth Crusher: Tekerlek üstünde bir endüstriyel kompleks. Araştırmacılar için dünyaları parçalayabilir, parçalanan yerler Badlands'e dönüşüyor.
Oynanış
Dvarlar çalışkanlığı ve verimi diğer bütün erdemlerden üstte tutuyorlar ve oynanış şekilleri de bunu yansıtıyor. Hızlı bir altyapı ve ordu kurma konusunda uzmanlar, çevrelerindeki her nimetten faydalanıyorlar. Prospector Scout'ları yaban yerleri keşvederken kaynak toplamaya yarayan aletlerle teçhizatlılar. Keşfi daha çok kazanç uğruna feda ediyorlar. Dvarlar'ın ağır endüstriyel makineler ile olan geçmişleri onları devasa savaş makineleri geliştirmeye itti. Bu da onları daha çok kışkırtıcı, savaş yanlısı bir oyun arzulayanlar için uygun bir seçenek yapıyor. Oyunun erken kısımlarında Badlands sektörlere adapte olmalarını sağlayan teknolojiyi açabildikleri için Terraform yetenekleri ile düşmanların ekonomilerine büyük darbeler vurabilirler. Her ne kadar diplomasi için çok uygun bir ırk olmasalar da yerliler ile olan deneyimleri sayesinde değerli kaynaklar üstündeki yerlileri barışçıl bir şekilde kaldırdıkları takdirde bonus kazanıyorlar. Dvarlar'ın çalışkanlığı onları Doomsday galibiyeti için biçilmiş kaftan kılıyor. Dvarlar savaşa düz bir bakış açısını destekliyor. Ağır zırhlar ve kendi sığınaklarını yapabilmelerini sağlayan özellikleri Dvarlar'a planlı ve defansif bir savaş tarzı sağlıyor. Saldırı da ise Dvarlar eşsiz bir patlayıcı silah teknoloji ağacına sahipler. Geniş bir alana zarar verme üzerine yoğunlaşıyorlar. Daha odaklı saldırılar için ise ateşli silahlarına güveniyorlar, olur da hepsi sonuçsuz kalır ise, araçları ile bahtsız düşmanlarını ezebilirler. Gelecek hafta Perşembe günü Dvarlar ile oynayacağız, bekliyoruz. Takviminizi kontrol edin: 6 Aralık 20:00 https://www.twitch.tv/paradoxinteractive
Age of Wonders: Planetfall’da Dvar Irkı
Bu haftaki Age of Wonders: Planetfall geliştirici günlüğünde Dvar ırkı hakkında derinlemesine bir anlatım yapılıyor.